CS 1.6 kraschar på linux (wine) installation - lösning?

Permalänk
Medlem

CS 1.6 kraschar på linux (wine) installation - lösning?

Försökte få igång cs på min linux (mint) laptop via wine och har kommit så långt så att den laddar spelet men så fastnar den på "parsing game info" och sedan krashar efter nån minut eller två.
Vad är liksom problemet hur har ni löst det?

Permalänk
Medlem

Valt att installera spel på windows istället.

Permalänk
Medlem
Skrivet av BesteN:

Valt att installera spel på windows istället.

Jo de kan man förstås också göra,men kommer det lösa problemet?

Permalänk
Medlem
Skrivet av oyegie:

Jo de kan man förstås också göra,men kommer det lösa problemet?

Det är inget jag kan garantera, men spel brukar ju iaf funka bättre på windows operativsystem än på Linux, önska jag kunde vara till mer hjälp men jag kör helt och hållet windows då jag för det mesta använder burken till spel

Permalänk
Avstängd

kan inget om linux, kanske finns det något forum på valve? dom som gjort spelet kanske vet mer, bara en gissning dock

Permalänk
Medlem

Starta CS genom Wine i en terminal så kan man ibland få vettig data, vad som orsakar krascher.

Permalänk
Medlem

kolla http://www.winehq.org/ där har dom information om alla program dom har testat och ranks och liknande

Permalänk
Moderator
Skrivet av oyegie:

Cerebral pares är inte ett uttryck som lämpar sig för att beskriva ett installationsproblem.

Citat:

§ 1.2 Uttalanden som kan uppfattas som stötande eller kränkande är inte tillåtna. Argumentera gärna, men låt det inte spåra ur till pajkastning.

§ 3.1 Trådrubriker ska tydligt visa vad tråden handlar om.

Permalänk
Medlem

Det beror på vilken version av Wine och vilken version av linux du kör med.
Ett ganska vanligt problem, speciellt med lite äldre versioner av Wine, är att Steam in-game Overlay kraschar.
Wine 1.4 och 1.5+ bör klara av Steam Overlay.

Permalänk
Medlem

Kan säga att det är fixat,bara att ladda hem en nyare version av wine.

Permalänk

Skönt höra ska själv gå över till Linux strax då jag är så trött på windows =), kör bara dota 2 och lite skyrim i princip och ska möjligen börja med starcraft 2 och dom funkar ju bra vet jag.

Tänkte köra ubuntu 12.04.