Google lanserar surfplattan Nexus 7 och Android 4.1 "Jelly Bean"

Permalänk
Melding Plague

Google lanserar surfplattan Nexus 7 och Android 4.1 "Jelly Bean"

IT-giganten Google går ut hårt under inledningen av konferensen Google I/O. Företaget passar på att presentera både Android 4.1 "Jelly Bean", samt prispressade surfplattan Nexus 7.

Läs artikeln

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk

Vill ha den surfplattan, 7" måste va det bästa formatet för en surfplatta.

Permalänk
Keeper of Traditions

Himla tråkigt med 7"...

Kör man inte på minst 10" så tycker jag steget mellan smartphone och tablet är på tok för litet för att vara värt pengarna.

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Medlem

Galet bra pris. Tror den skulle passa mig perfekt. Kan mycket väl bli en för mig. Men som några nämnt tidigare så hade 10" inte varit helt fel

Permalänk
Medlem

Butter verkar lovande, ICS är redan bra och blir bättre med JB. Får se när plattan kommer till Sverige eller om det blir beställa från utlandet. Fett nice!

Visa signatur

Dator 1: Intel 6700k @ 4.5ghz |Asus Z170-A |Corsair 16GB Vengence LP |Palit 1080 Jetstream |Samsung 850 EVO 512GB + Crucial m4 128GB
Dator 2: Intel 2500k @ 4,4ghz |Asrock Z68 Extreme4 |Corsair 8GB Vengence |Gigabyte 970 G1 Gaming |Crucial m4 128GB

Permalänk
Medlem

Nexus 7 ser ju riktigt fin ut alltså! Hoppas bara de svenska priserna stämmer i i praktiken..

Sedan får ju tillverkare lista ut hur man klämmer in så där stora batterier i mindre smartphones också!

Permalänk
Medlem

Hahah, gillar hur den liknar en extrem förstorad Galaxy Nexus.

Visa signatur

RTS :D

Permalänk
Medlem

Trevligt att google ger sig in i tabletmarknaden också.
De lär ju ha resurser föra att göra något riktigt bra, speciellt när de kör med samma operativsystem som de själva utvecklar.

Skrivet av Newklear:

Himla tråkigt med 7"...

Håller med att 7" inte känns något vidare. Visst, det blir mer behändigt, men ska man läsa något på ett bekvämt sätt(speciellt då facklitteratur med bilder, diagram och annat) så är tom 9-10 tum, som nuvarande surfplattor oftast har, i minsta laget.

Sedan så verkar de göra ett nummer av att de skulle vara först med en 7 tums surfplatta. Sådana har väl funnits i åratal såvitt jag vet.
Samsungs första galaxy tab var väl ungefär i det formatet ?

Skrivet av Newklear:

Kör man inte på minst 10" så tycker jag steget mellan smartphone och tablet är på tok för litet för att vara värt pengarna.

Hur menar du här ?
Smartphones är ju i allmänhet betydligt dyrare än vad den här plattan ser ut att bli. Mer platta för pengarna.

Visa signatur

Namn : Jesper | Ålder : 45 | In-game namn : iller
Yrke : Matematisk modellerare (finansiell matematik), mjukvaruutvecklare för risksystem.
Utbildning : Doktor i matematik + en del mat-stat, numme och IT-relaterat.

Permalänk
Medlem

Presentationen av Project Glass var nog den häftigaste presentationen av ny teknologi jag någonsin sett!

Permalänk
Keeper of Traditions
Skrivet av JesperT:

Hur menar du här ?
Smartphones är ju i allmänhet betydligt dyrare än vad den här plattan ser ut att bli. Mer platta för pengarna.

De flesta idag har redan en smartphone, så att betala ett par tusen för en platta som inte är mycket större än sin mobil känns inte så värt. Inte för mig i alla fall.

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Skrivet av Newklear:

De flesta idag har redan en smartphone, så att betala ett par tusen för en platta som inte är mycket större än sin mobil känns inte så värt. Inte för mig i alla fall.

Bra att ha den på köksväggen så kärestan kan titta på nåt medan hon lagar maten!

Vi skall vara snälla.
Visa signatur

Ljud - Rotel RA-12 | KEF Q300 | XTZ 99 W10.16

Permalänk
Medlem
Skrivet av xigmatek asgard:

Vill ha den surfplattan, 7" måste va det bästa formatet för en surfplatta.

Kanske det, har provat 10"are o tycker dom är lite väl stora.

Skrivet av Fjedjick:

Nexus 7 ser ju riktigt fin ut alltså! Hoppas bara de svenska priserna stämmer i i praktiken..

Om den nu kommer till Sverige, Apple kanske stämmer dom o så stoppas försäljningen i Sverige.

Så fort den kommer ut i butik ska jag klämma o testa'n. Såg det hela Live och ser fram emot det, blev imponerad.

Visa signatur

AMD 5800X3D | PowerColor 7900 XT MBA | 32 GB DDR4 2666 MHz | Windows 10 Pro (64-bit)

Permalänk
Medlem

Äntligen en Android-platta som känns lockande.

Visa signatur

Intel i5 12600K | Asus TUF Gaming Z690-Plus D4 | Asus Geforce RTX 3060 Ti | 32 GB DDR4 | Fractal Design North | Corsair iCue Link H100i | Cooler Master V750 Gold i Multi

Permalänk
Medlem

Kan undras hur många kärnor människohjärnan har ?
Eller dom håller på och ta slut..
Kan nog ha dom i verkstan oxå..
Mens du fixar bilen,så kärringen kan åka till Willys..

Permalänk
Keeper of Traditions
Skrivet av 0n0ffknappen:

Bra att ha den på köksväggen så kärringen kan titta på nåt medans hon lagar maten!

Då är nog en TV ett säkrare kort, så det inte blir angry birds istället för middag.

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Medlem

Den surfplattan! Måste-ha-begäret är på topp!

Visa signatur

MAIN: Metis | Z97I-Plus | 4690K | MSI 970 Gaming | 16GB HyperX | 120GB SSD + 250GB SSD + 256GB M.2 + 1TB HDD | H60 V2 | SF600
HIDs: S27D590 60Hz 27" | Logitech G403 + Qck | K70 MX Brown | Beyerdynamic DT250 + Blue Yeti
HTPC: Rapsberry Pi2 + Raspberry Pi3
PHONE: Galaxy S8+

Permalänk
Medlem
Skrivet av Newklear:

Då är nog en TV ett säkrare kort

Jo, o hon kan inte gå ut på YouTube o spela Justin Bieber då.

Skrivet av vompen:

Den surfplattan! Måste-ha-begäret är på topp!

Du har smittat mig nu!

Visa signatur

AMD 5800X3D | PowerColor 7900 XT MBA | 32 GB DDR4 2666 MHz | Windows 10 Pro (64-bit)

Permalänk
Medlem

Intressanta nyheter, Project Glas väntar jag ivrigt på fler nyheter om i framtiden.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk

Riktigt trevliga nyheter! Blev riktigt intresserad av Nexus 7 nu! Den ser så läcker ut.

Visa signatur

Bärbar Speldator: AMD Ryzen 5 5600H I Nvidia RTX 3050 Ti
Xiaomi Poco X3 Pro I Nvidia Shield TV V2 I PS4 I

Permalänk
Medlem

Mycket intressant!

Jag får ta och titta lite närmare på Nexus 7.

Permalänk
Medlem

Tar surfplattan microSD kort?
Blir ju lite rädd när de säljer versioner med olika mycket lagringsutrymme a'la apple stil..
Förstår inte annars hur de kan ta 50$ mer för 8GB mer lagringsutrymme..

Permalänk
Medlem

Hej på er grabbar o töser

Den här jellybean, android 4.1, är det något som kommer gå ut till alla enheter eller är det bara något (som jag tyvärr misstänker) bara kommer de här nya wunderbara enheterna till nytta?

Visa signatur

fanns inte plats för alla mina leksaker här:(

Permalänk

Wohoo, det kommer till nexus s! )

Permalänk
Medlem

Tråkigt som fan att de inte kör med 3G i surfplattan

Visa signatur

pfSense: GA-J1900N-D3V Quad-core Celeron 2GHz, Samsung 4GB, pfSense 2.2.2@USB
ESXi: i5 3470S, Gigabyte GA-B75N, Corsair XMS3 16GB, Intel PRO/1000 VT Quad GbE, Streacom F7C, ESXi@USB
Campfire Audio Lyra II, HiFiMAN HE-400, Yamaha EPH-100, Audioengine D1, FiiO E10

Permalänk
Datavetare
Skrivet av JesperT:

Håller med att 7" inte känns något vidare. Visst, det blir mer behändigt, men ska man läsa något på ett bekvämt sätt(speciellt då facklitteratur med bilder, diagram och annat) så är tom 9-10 tum, som nuvarande surfplattor oftast har, i minsta laget.

Måste hålla med här. Har svårt att komma på något vettigt att använda pekplatta till, det enda som den fungerar riktigt bra som är till att läsa facklitteratur (pdf och liknande fungerar tyvärr ofta usel på de flesta e-ink plattor som annars är överlägsna att läsa på). Men då är 9-10" definitivt i minsta laget, skulle nog inte vara fel med en platta på kanske 12" då man vill kunna använda plattan i landskapsläge och visa två sidor som en uppslagen bok.

Visa signatur

Care About Your Craft: Why spend your life developing software unless you care about doing it well? - The Pragmatic Programmer

Permalänk
Medlem
Skrivet av Minimupp:

Tar surfplattan microSD kort?
Blir ju lite rädd när de säljer versioner med olika mycket lagringsutrymme a'la apple stil..
Förstår inte annars hur de kan ta 50$ mer för 8GB mer lagringsutrymme..

inge SD kort :/

vet inte riktigt vad jag tycker om 7", måste klämma och känna lite först...

edit: mediaspelarn verkar lite ball, 25W förstärkare också! men 3k.. nja, vi får se

Permalänk
Medlem
Skrivet av Minimupp:

Tar surfplattan microSD kort?
Blir ju lite rädd när de säljer versioner med olika mycket lagringsutrymme a'la apple stil..
Förstår inte annars hur de kan ta 50$ mer för 8GB mer lagringsutrymme..

Om du hade läst hela artikeln så hade du sluppit fråga...
Men jag håller med dig, lite Applefasoner över det hela.

Sen förstår jag inte folk som klagar på att den är för liten, saknar 3G och kamera etc... Vill man ha en surfplatta för 2000 spänn kan man inte få allt.

Visa signatur

"Att installera AMD-drivrutiner är lite som en Svensson-variant av rysk roulette.." //Kazuo

Permalänk
Medlem
Skrivet av godspeed:

Hej på er grabbar o töser

Den här jellybean, android 4.1, är det något som kommer gå ut till alla enheter eller är det bara något (som jag tyvärr misstänker) bara kommer de här nya wunderbara enheterna till nytta?

Den kommer inte komma till alla androidtelefoner, det är upp till telefontillverkaren att förse sina telefoner med nya androidversioner. De senast släppta telefonerna (i allafall highend) kommer troligtvis att få den men det kommer att ta tid, skulle inte förvåna mig om det tar mer än 6 månader för de flesta.

Visa signatur

Intel i7 930, Asus P6T Deluxe V2, Corsair Vengance 6GB DDR3, Asus GeForce GTX 560 Ti 448, Corsair TX 750W, Samsung 830 256 GB, Samsung Syncmaster P2350, Logitech G35, Logitech G9, Logitech Z-5500, Playstation 3 Slim

Permalänk
Medlem

Någon som har koll på vilka länder den förta batchen släps i?

Visa signatur

Tänker inte skryta om alla mina prylar, så det får bli att framföra faktan att jag lagar godare köttbullar än dig.

Permalänk
Medlem

England och USA är det som gäller för plattan just nu, därför undrar jag om min pappa som befinner sig i England just nu kan beställa den till en svensk adress? Han har ett ett engelskt bankkort för övrigt.

Skickades från m.sweclockers.com