Ont i ryggen vid feriepraktik, vad göra?

Permalänk
Medlem

Ont i ryggen vid feriepraktik, vad göra?

Jag har fått feriepraktik genom kommunen, men har nu stött på ett litet problem. Vid de flesta arbetsmoment tar det emot och gör väldigt ont nedre ryggen till vänster. Ibland blir jag även haltandes efteråt. Detta gör mig lite bekymrad då jag har 1,5 veckor kvar av jobbet.

Jag undrar därför hur jag gör om jag inte kan fortsätta jobbet, när jag förmodligen dragit på mig detta genom jobbet? Vad har kommunen eller arbetsplatsen för plikt gentemot mig när det gäller arbetsskada? Jag har inte fått skriva på några papper eller liknande.

I jobbet går jag cirka 17, 18000 steg per dag och böjer mig ofta för att plocka upp saker t.ex. (Inga tunga saker) Jag använder mig av gå-skor med inlägg för att motverka min plattfot. Jag har ingen övervikt.

Jag tänkte prata med arbetsledaren/chefen om detta i morgon, men vill ha lite mer kött på benen innan.

Så sammanfattningsvis:
Vad gör jag om jag inte kan fortsätta? Hoppar jag bara av, eller har kommunen/arbetsplatsen någon plikt gentemot mig?

Visa signatur

Intel Core i5 4670K | Noctua NH-D14 | MSI Z87 G-45 Gaming | Kingston 1600mhz 4x4gb | Asus Turbo 1060 6Gb | Samsung 840 Evo 250gb | Intel 520 Series 240gb | Western Digital caviar black 1Tb | Fractal Design Define R4 Black Pearl | Corsair 750HX | Win 10 64bit | Philips 273E 1920x1080 | Logitech G900 | Razer Blackwidow | Sennheiser PC360 G4me | Samsung Galaxt S9+ |

Permalänk
Medlem

Är det bara lite ont är det väll bara att genomlida och försöka lyfta rätt istället, 1.5 veckor är ju inte så farligt att ha så där.

Visa signatur

Spel: Dell U2412M -:::- Intel i5 2500k, Corsair XMS3 16 GB 1600 MHz Ram, Samsung 830 256 GB, Asus P8P67-M B3, MSI GTX 660 Ti OC
Laptop: 2012 Macbook Air 13"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Derox:

Är det bara lite ont är det väll bara att genomlida och försöka lyfta rätt istället, 1.5 veckor är ju inte så farligt att ha så där.

Tyvärr så är det inte lite ont. Jag är också rädd att det kommer förvärras ännu mer då jag har halva tiden kvar.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Intel Core i5 4670K | Noctua NH-D14 | MSI Z87 G-45 Gaming | Kingston 1600mhz 4x4gb | Asus Turbo 1060 6Gb | Samsung 840 Evo 250gb | Intel 520 Series 240gb | Western Digital caviar black 1Tb | Fractal Design Define R4 Black Pearl | Corsair 750HX | Win 10 64bit | Philips 273E 1920x1080 | Logitech G900 | Razer Blackwidow | Sennheiser PC360 G4me | Samsung Galaxt S9+ |

Permalänk
Medlem
Skrivet av InCyBoy:

Tyvärr så är det inte lite ont. Jag är också rädd att det kommer förvärras ännu mer då jag har halva tiden kvar.

Skickades från m.sweclockers.com

Gå till läkaren och få Diklofenac eller dylikt så kommer det försvinna på någon dag. Låter som du har någon nerv i kläm i ryggen, jag kan säga att om du bara ibland haltar har du nog inte alls speciellt ont. Jag fick sådant för några år sedan, var bara att pallra sig till jobbet ändå, när benen dock inte ville röra sig på 10-15 minuter på morgonen (jag kunde inte röra dem alls) så var smärtan rätt intensiv under dagen, så då gick jag till läkaren och fick lite tabletter så var det löst på någon vecka.

Visa signatur

Spel: Dell U2412M -:::- Intel i5 2500k, Corsair XMS3 16 GB 1600 MHz Ram, Samsung 830 256 GB, Asus P8P67-M B3, MSI GTX 660 Ti OC
Laptop: 2012 Macbook Air 13"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Derox:

Gå till läkaren och få Diklofenac eller dylikt så kommer det försvinna på någon dag. Låter som du har någon nerv i kläm i ryggen, jag kan säga att om du bara ibland haltar har du nog inte alls speciellt ont. Jag fick sådant för några år sedan, var bara att pallra sig till jobbet ändå, när benen dock inte ville röra sig på 10-15 minuter på morgonen (jag kunde inte röra dem alls) så var smärtan rätt intensiv under dagen, så då gick jag till läkaren och fick lite tabletter så var det löst på någon vecka.

Jag tror inte att det är någon nerv som är i kläm då jag brukar få det uppe i ryggen ibland men då går detöver direkt efteråt. Nu har det också blivit värre och det gör ont i varje steg jag tar .

Jag får väl pallra mig iväg till läkaren om det blir ännu värre, men kommer då isf också missa arbetstid.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Intel Core i5 4670K | Noctua NH-D14 | MSI Z87 G-45 Gaming | Kingston 1600mhz 4x4gb | Asus Turbo 1060 6Gb | Samsung 840 Evo 250gb | Intel 520 Series 240gb | Western Digital caviar black 1Tb | Fractal Design Define R4 Black Pearl | Corsair 750HX | Win 10 64bit | Philips 273E 1920x1080 | Logitech G900 | Razer Blackwidow | Sennheiser PC360 G4me | Samsung Galaxt S9+ |

Permalänk
Medlem
Skrivet av InCyBoy:

Jag tror inte att det är någon nerv som är i kläm då jag brukar få det uppe i ryggen ibland men då går detöver direkt efteråt. Nu har det också blivit värre och det gör ont i varje steg jag tar .

Jag får väl pallra mig iväg till läkaren om det blir ännu värre, men kommer då isf också missa arbetstid.

Skickades från m.sweclockers.com

Jag kan iaf säga att jag hade en nerv i kläm i nedre ryggen där smärtan strålade ned i benen (först ett ben, sen båda och till sist kunde jag knappt röra dem) och det låter precis som det du beskriver. Gå till läkaren så får du smärtstillande så kommer det funka, de kommer också säga om det är vettigt att inte arbeta sista tiden eller ej. I mitt fall tyckte de jag skulle röra mig så mycket som möjligt.

Visa signatur

Spel: Dell U2412M -:::- Intel i5 2500k, Corsair XMS3 16 GB 1600 MHz Ram, Samsung 830 256 GB, Asus P8P67-M B3, MSI GTX 660 Ti OC
Laptop: 2012 Macbook Air 13"

Permalänk
Medlem

Tror mer att du behöver träna ryggen samt felaktiga arbetsställningar!

Visa signatur

XFX Radeon RX 7700 XT Speedster QICK 319 Black Edition | AMD Ryzen R7 5700X | Noctua NH-D15 | Asus TUF Gaming B550-Plus | Kingston Fury Beast DDR4 3600MHz 4x8GB | Samsung 990 Pro 1TB | Corsair HX1000i | Fractal Design Define S | LG 27GL83A | Corsair K95 Platinum | Corsair Sabre RGB PRO Wireless | Corsair Void Elite Wireless