Inget Adobe Flash för Android 4.1 "Jelly Bean"

Permalänk
Entusiast
Skrivet av bengt-re:

Bra att eländet försvinner. Allt Adobe rör vid blir till skärp. Nästa sak att hoppas på är att Adobe försvinner som företag - minns allt Adobe har ställt till med, alla gråa hårstrån, alla kraschade webbläsare, all förslösad tid som Adobe i sin oändliga inkompetens har stulit ifrån oss alla under alla dessa år....

R.I.P(ain) flash

http://amplicate.com/hate/adobe

Av någon konstig anledning tror jag inte att all världens grafiker och fotografer håller med då Photoshop, Indesign, Illustrator och Lightroom är industristandard. Det finns inget som kan konkurrera med Photoshop på marknaden idag, inget är i närheten av lika bra.

Visa signatur

Q9450, HD4850, 8 GB DDR2 800 MHz, 3x750 GB, Antec 300, Dell 2408WFP, U2410, Qnap TS-419p+ 4x2 TB Samsung F4, Asus UL30A-QX056V, Logitech Z-680, Sennheiser HD380pro, M-Audio FastTrack Pro, Ibanez sa160qm, Ibanez TB 15R, Zoom 505II, Ibanez GSR 200, Ibanez SW 35, Cort AC-15, Squier SD-3 BBL, Yamaha PSR 270, Røde NT1-A, Nikon D200, Nikkor 18-70/3,5-4,5, 70-300VR, 50/1,8, 28/2,8, Tamron 17-50/2,8, 90/2,8, Sigma 30/1,4, SB-800, SB-25, SB-24

Permalänk
Avstängd
Skrivet av the squonk:

Min Chrome Beta på SIII får 369 och 11 i bonus, körde precis, bättre än någon mobil på listan och bättre än Firefox på desktop så skall man inte ha Flash så är SIII rätt väl rustad fast det inte är en Iphone

iPhone har oxå Chrome

Visa signatur

I am no more human then you are, I see my reflection as I look at you

Permalänk
Medlem
Skrivet av Absurd:

Jag kör IE och det finns absolut inga problem med det, bara onödigt att installera en ytterligare weblösare, Explorer kommer du inte ifrån ändå, alla dina mappar öppnas med Explorer vare sig du vill det eller inte

Så du kör fortfarande en SÅ gammal version av Internet explorer?
Detta var sant Win98 - WinXP (i ett försök av Microsoft att slippa jagas av konkurrensverk och liknande). Sedan gick de ifrån det igen eftersom det inte fungerade ur säkerhetssynpunkt. Se till exempel på hur det grafiska gränssnittet i i IE9 ser ut kontra Win7, och du inser att du inte är i närheten längre av samma program.

Fast du har rätt. Vem behöver installera notepad++ eller liknande då du har notepad som följer med windows? Vem behöver Word då Wordpad följer med windows? vem behöver någonsin någon annan mediaspelare än Windows Media Player?

Permalänk
Sötast

Ni som använder flash...
Vad är det för sidor ni surfar på? Exempel?

Kan ej minnas senaste gången jag såg flashcontent som inte var en reklam banner.

Permalänk
Skrivet av Allexz:

Ni som använder flash...
Vad är det för sidor ni surfar på? Exempel?

Kan ej minnas senaste gången jag såg flashcontent som inte var en reklam banner.

Ett exempel är livestreams från t.ex Own3d, Twitch.tv osv

Permalänk
Skrivet av Xake:

Så du kör fortfarande en SÅ gammal version av Internet explorer?
Detta var sant Win98 - WinXP (i ett försök av Microsoft att slippa jagas av konkurrensverk och liknande). Sedan gick de ifrån det igen eftersom det inte fungerade ur säkerhetssynpunkt. Se till exempel på hur det grafiska gränssnittet i i IE9 ser ut kontra Win7, och du inser att du inte är i närheten längre av samma program.

Fast du har rätt. Vem behöver installera notepad++ eller liknande då du har notepad som följer med windows? Vem behöver Word då Wordpad följer med windows? vem behöver någonsin någon annan mediaspelare än Windows Media Player?

själv kör jag Winamp av gammal vana. Jag använder också Openoffice av gammal vana...

Glömde nämna Totoal Commander av samma anledning samt samma gamla Windows Classic tema

Min Desktop har sätt likadan ut sedan windows 95 såg dagens ljus!

Visa signatur

12900K, 48GB DDR5, RTX 3070Ti

Permalänk
Sötast
Skrivet av formerself:

Ett exempel är livestreams från t.ex Own3d, Twitch.tv osv

Är de verkligen flash?
Antar att jag också tittat på flash då, jag antog att det var html5...
Lite oväntat faktiskt!

Permalänk
Medlem

Ja det är synd att vi är så beroende av det minnesslukande skiten flash

Permalänk
Medlem

Tyvärr är HTML5 inte - och kommer förmodligen aldrig att bli - en mogen standard för videostreaming. Sysslar med detta, och HTML5 saknar självklara bitar som subtitling, multilanguage, DRM-skydd etc. Kanske kommer det inte bli något av detta innan mpeg dash blir standardiserat. Fram till dess är det Flash eller Silverlight som gäller för tex filmtjänster och playtjänster.

Visa signatur

Core i7 7700K | Titan X (Pascal) | MSI 270I Gaming Pro Carbon | 32 GiB Corsair Vengeance LPX @3000MHz | Samsung 960 EVO 1TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Allexz:

Ni som använder flash...
Vad är det för sidor ni surfar på? Exempel?

Kan ej minnas senaste gången jag såg flashcontent som inte var en reklam banner.

Jag använder flash för att kunna kolla på manga serier som kräver en annan sorts videospelare (ej youtube) vilket använder flash.

Visa signatur

Chassi: Corsair 4000D CPU: Intel i7 11700K RAM: 32Gb DDR4 Moderkort: ASUS Z590-F
Grafik: RTX 3070 Ti OS: W11 SSD: M.2 1TB snabb som tusan

Permalänk
Medlem

Undrar när branschen skall introducera WebM som en lösning. WebM är ett samarbete mellan Google,Mozilla;Opera och Adobe som berör öppen källkod med fokus på hög kvalitativ media, fungerar även med senaste IE.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Absurd:

Reklambanners tar mit AntiVirus bort om jag väljer det, så vad skulle det bli för skillnad med html5?

Hur vet den vad som är banner och vad som är innehåll? Idag med Flash så är det lätt att blocka sådant då man vanligen vet om man vill ladda Flashinnehåll eller inte. Om det är inbakat i HTML-kod så finns det inget lika lätt sätt att identifiera vad som är reklam eller inte.

Att slippa jobbiga banners är inget Flashargument i sig, mest en rolig bieffekt av att det kräver en extern plugin.

Skrivet av Absurd:

Jag kör IE och det finns absolut inga problem med det, bara onödigt att installera en ytterligare weblösare, Explorer kommer du inte ifrån ändå, alla dina mappar öppnas med Explorer vare sig du vill det eller inte

Inte på Mac eller Linux .

Det är väl också trevligt att alla får välja vilken webläsare man vill använda. Tycker man Opera/Firefox/Safari/Chrome är bättre så är det väl lysande att de finns. De erbjuder mängder med saker som IE inte gör. Och gillar man verkligen IE mest så får man använda det.

Tyvärr för IEs (och användarnas) del så verkar det största argumentet för IE sedan IE4 ha varit "det finns ju redan installerat", vilket visserligen räckte för att nå >90% av marknaden en gång i tiden, men vilket med Mozillas och främst Googles konkurrens gör att IE-användandet har dalat stadigt i flera år. Folk tycker tydligen webbrowsning är så viktigt att fler och fler är beredda att lägga insatsen på att just installera en annan om de känner att det gör saker mer effektiva. Sakta men säkert närmar sig IEs marknadsandel vad läsaren borde ha på sina rena tekniska meriter.

Visa signatur

Nu med kortare användarnamn, men fortfarande bedövande långa inlägg.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Wully:

Vafan... nu kommer sjukt många sidor sluta funka LÄNGE

Jag blir nyfiken, nämna några sidor. Har aldrig stött på en webbsida som inte fungerat med min iPhone.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kyroz:

Jag blir nyfiken, nämna några sidor. Har aldrig stött på en webbsida som inte fungerat med min iPhone.

Insert random stream websida

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kyroz:

Jag blir nyfiken, nämna några sidor. Har aldrig stött på en webbsida som inte fungerat med min iPhone.

Fungerar Fredagspanelen utan Flash? Testade nyss med en vanilj Firefox och den ville inte starta det utan Adobe. Vad kör iPhone YouTube med?

Visa signatur

LianLiPC-V355bequiet!E9-480W-MSIB350M-MortarW10-WD-BlackSN750Ryzen7™2700MSI RX6500XTSONY-65"TV-ZD9
Övriga datorer ej i drift

Permalänk
Skrivet av bengt-re:

Allt Adobe rör vid blir till skärp.

Fan vad najs, jag behöver lite fler bälten. Har egentligen bara ett som jag använder.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jarl:

Fungerar Fredagspanelen utan Flash? Testade nyss med en vanilj Firefox och den ville inte starta det utan Adobe. Vad kör iPhone YouTube med?

Fredagspanelen kör jag oftast med min iPad eller möjligen iPhone, så inga problem där.

YouTube har heller aldrig varit några problem. YouTube converterade över alla filmer för flera år sedan till det format som funkar på iPhone. Oftast kollar jag med deras egen app.

Visa signatur

WORKHORSE: [Graphite 380T] [2x512GB SSD + 4TB] [MSI Z97i GAMING ACK] [Intel i7 4790K] [32GB 2400Mhz RAM] [HD7870, 2st 27" Dell U2713] [Corsair CX430]. Windows 8.1
ÖVRIGA: iPad mini, iPhone 6, MBA, Mac mini, labdatorer, samt servrar/storage i egen hall.

Permalänk
Medlem

Tyvärr en negativ utveckling så länge hemsidorna inte följer efter den. Tyvärr fasar företagen ut Flash väldigt långsamt och massor av "egna" mediaspelare används i Flash, vilket innebär en massa material man inte kommer åt.

Även om jag vill se Flash försvinna så handlar det fortfarande om att komma så nära en fullvärdig Internet-upplevelse som möjligt.

Permalänk
Entusiast
Skrivet av buddaz:

Undrar när branschen skall introducera WebM som en lösning. WebM är ett samarbete mellan Google,Mozilla;Opera och Adobe som berör öppen källkod med fokus på hög kvalitativ media, fungerar även med senaste IE.

Inte så länge Microsoft och Apple håller hårt i h.264 som standardformat. Google kör ju själv med h.264 som standard men har hört något om att de ska byta efter att de fick enorm kritik för det.

Visa signatur

Q9450, HD4850, 8 GB DDR2 800 MHz, 3x750 GB, Antec 300, Dell 2408WFP, U2410, Qnap TS-419p+ 4x2 TB Samsung F4, Asus UL30A-QX056V, Logitech Z-680, Sennheiser HD380pro, M-Audio FastTrack Pro, Ibanez sa160qm, Ibanez TB 15R, Zoom 505II, Ibanez GSR 200, Ibanez SW 35, Cort AC-15, Squier SD-3 BBL, Yamaha PSR 270, Røde NT1-A, Nikon D200, Nikkor 18-70/3,5-4,5, 70-300VR, 50/1,8, 28/2,8, Tamron 17-50/2,8, 90/2,8, Sigma 30/1,4, SB-800, SB-25, SB-24

Permalänk
Medlem
Skrivet av Wully:

Insert random stream websida

Fair enough, de mer obskyra sidorna blir väl svårt med, men t.ex. TwitchTV och Ustream har appar för ändamålet mig veterligen.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Xake:

Så du kör fortfarande en SÅ gammal version av Internet explorer?
Detta var sant Win98 - WinXP (i ett försök av Microsoft att slippa jagas av konkurrensverk och liknande). Sedan gick de ifrån det igen eftersom det inte fungerade ur säkerhetssynpunkt. Se till exempel på hur det grafiska gränssnittet i i IE9 ser ut kontra Win7, och du inser att du inte är i närheten längre av samma program.

Fast du har rätt. Vem behöver installera notepad++ eller liknande då du har notepad som följer med windows? Vem behöver Word då Wordpad följer med windows? vem behöver någonsin någon annan mediaspelare än Windows Media Player?

Vadå gammal? IE9 är inte jätte gammal och det kvittar så länge den fungerar

Skrivet av phz:

Hur vet den vad som är banner och vad som är innehåll? Idag med Flash så är det lätt att blocka sådant då man vanligen vet om man vill ladda Flashinnehåll eller inte. Om det är inbakat i HTML-kod så finns det inget lika lätt sätt att identifiera vad som är reklam eller inte.

Att slippa jobbiga banners är inget Flashargument i sig, mest en rolig bieffekt av att det kräver en extern plugin.

Inte på Mac eller Linux .

Det är väl också trevligt att alla får välja vilken webläsare man vill använda. Tycker man Opera/Firefox/Safari/Chrome är bättre så är det väl lysande att de finns. De erbjuder mängder med saker som IE inte gör. Och gillar man verkligen IE mest så får man använda det.

Tyvärr för IEs (och användarnas) del så verkar det största argumentet för IE sedan IE4 ha varit "det finns ju redan installerat", vilket visserligen räckte för att nå >90% av marknaden en gång i tiden, men vilket med Mozillas och främst Googles konkurrens gör att IE-användandet har dalat stadigt i flera år. Folk tycker tydligen webbrowsning är så viktigt att fler och fler är beredda att lägga insatsen på att just installera en annan om de känner att det gör saker mer effektiva. Sakta men säkert närmar sig IEs marknadsandel vad läsaren borde ha på sina rena tekniska meriter.

Vad mer behöver jag göra när jag surfar som jag inte kan göra med IE? Om jag inte saknar det så är det inget jag behöver

Skrivet av Jarl:

Fungerar Fredagspanelen utan Flash? Testade nyss med en vanilj Firefox och den ville inte starta det utan Adobe. Vad kör iPhone YouTube med?

Allt på YouTube är inte flash, de som är flash på youtube spelas inte upp i iPhone (i YouTube appen filtreras de bort helt)

Visa signatur

I am no more human then you are, I see my reflection as I look at you

Permalänk
Medlem
Skrivet av bengt-re:

Bra att eländet försvinner. Allt Adobe rör vid blir till skärp. Nästa sak att hoppas på är att Adobe försvinner som företag - minns allt Adobe har ställt till med, alla gråa hårstrån, alla kraschade webbläsare, all förslösad tid som Adobe i sin oändliga inkompetens har stulit ifrån oss alla under alla dessa år....

R.I.P(ain) flash

http://amplicate.com/hate/adobe

Jo, Photoshop, Illustrated, Lightroom etc .. Bara skit.. Bra där!
Hoppas du inser ironin, och att ditt påstående är rätt löjligt då hela PS paketet är en industristandard idag, och inget annat kommer ens i närheten av respektive program.

Flash har inte Adobe gjort, det var macromedia som blev uppköpta av Adobe.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Snusfri

Inte använt flash speciellt mycket i min SGS2 så det rör inte mig nämnvärt på det sättet.
Dock så är som många säger Flash rätt förlegat i dagens läge och jag kör text HTML5 på Youtube.

Visa signatur

WS: i9 13900K - 128GB RAM - 6.5TB SSD - RTX 3090 24GB - LG C2 42" - W11 Pro
LAPTOP 1: Lenovo Gaming 3 - 8GB RAM - 512GB SSD - GTX 1650
LAPTOP 2: Acer Swift 3 - 8GB RAM - 512GB SSD
SERVER: i5 10400F - 64GB RAM - 44TB HDD
NALLE: Pixel 7 Pro

Permalänk
Snusfri
Skrivet av krilleoh:

Jo, Photoshop, Illustrated, Lightroom etc .. Bara skit.. Bra där!
Hoppas du inser ironin, och att ditt påstående är rätt löjligt då hela PS paketet är en industristandard idag, och inget annat kommer ens i närheten av respektive program.

Flash har inte Adobe gjort, det var macromedia som blev uppköpta av Adobe.

Skickades från m.sweclockers.com

Härligt att vissa vet hur det ligger till.
Photoshop och Illustrator är som du säger industristandard idag och det är överlägsna program inom sina områden.

Visa signatur

WS: i9 13900K - 128GB RAM - 6.5TB SSD - RTX 3090 24GB - LG C2 42" - W11 Pro
LAPTOP 1: Lenovo Gaming 3 - 8GB RAM - 512GB SSD - GTX 1650
LAPTOP 2: Acer Swift 3 - 8GB RAM - 512GB SSD
SERVER: i5 10400F - 64GB RAM - 44TB HDD
NALLE: Pixel 7 Pro

Permalänk
Avstängd

Tack Adobe för att ni inte längre förpestar Android med Flash!

Dö Flash, Dö!

Permalänk
Medlem
Skrivet av roykio:

själv kör jag Winamp av gammal vana. Jag använder också Openoffice av gammal vana...

Glömde nämna Totoal Commander av samma anledning samt samma gamla Windows Classic tema

Min Desktop har sätt likadan ut sedan windows 95 såg dagens ljus!

...och detta har inget med mitt inlägg att göra. Jag bara födde ett litet troll, och du hade förstått det om du läst det Absurda utlägget jag citerade.:-P

Permalänk
Medlem
Skrivet av Allexz:

Ni som använder flash...
Vad är det för sidor ni surfar på? Exempel?

Kan ej minnas senaste gången jag såg flashcontent som inte var en reklam banner.

Vissa klipp på YouTube funkar fortfarande inte utan flash.
zero punctuation också...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Absurd:

Vadå gammal? IE9 är inte jätte gammal och det kvittar så länge den fungerar

Och detta uttalandet är tecken på att du antingen är ett troll, inte läste vad jag skrev, eller bara är "lite" efter.
För version 4 till 6 (vilka var mandatory med Win98-WinXP) av Internet Explorer var explorer.exe och iexplore.exe identiska. Så ditt förra uttalande om hur explorer och iexplore var samma stämmer _INTE_ med IE9.

Skrivet av Absurd:

Vad mer behöver jag göra när jag surfar som jag inte kan göra med IE? Om jag inte saknar det så är det inget jag behöver

Good for you. Känner folk som nöjer sig med WMP också.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Xake:

Och detta uttalandet är tecken på att du antingen är ett troll, inte läste vad jag skrev, eller bara är "lite" efter.
För version 4 till 6 (vilka var mandatory med Win98-WinXP) av Internet Explorer var explorer.exe och iexplore.exe identiska. Så ditt förra uttalande om hur explorer och iexplore var samma stämmer _INTE_ med IE9.

Good for you. Känner folk som nöjer sig med WMP också.

Good for them, men jag spelar inte musik i datorn alls, dåligt med vinylspelare till dem som är något att ha, vinyl spöar vilket format du än väljer digitalt...en dator är en dator och en riktig ljudanläggning är bra mycket bättre, men min fundering är mest...HUR KOMMER DET DU SKRIVER OM OCH BÖRJADE MED IN I BILDEN OM ATT FLASH FÖRSVINNER TILL ANDROID??

Visa signatur

I am no more human then you are, I see my reflection as I look at you

Permalänk
Medlem

Nä, blir ingen uppdatering till jelly-bean för mig... Utan flash försvinner ju halva grejen med Android.

Visa signatur

Alla mina leksaker får inte plats här, så här jag listar istället mina favoritinlägg:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12

Utelåst hobbymoderator