Fredagspanelen 40: Sommardatorn, nyheter från Microsoft och Google Nexus 7

Permalänk
Medlem

Tack för en fin panel!

Så skönt att ni adresserar problemen med Sandforce och att det är mer vanligt att man satsar på stabila SSD'er numera. Ganska naturligt egentligen... Ingen köpte Maxtor för att de hängde sig och höll på, med Sandforce är det ju samma sak. Tillräckligt hög felfrekvens för att man inte med gott samvete kan rekomendera ett köp... Men de har ju ett coolt namn i alla fall.. SandForce.

Det värsta är att det kommer vara samma skit när SATA12 kommer... SandForce kommer vara marginellt snabbare på okomprimerat och folk kommer köpa och försvara in i döden... Men men... sådan är fanboyismen.

Visa signatur

ozzed.net Min egenkomponerade 8-bit musik. Gillar du musiken från gamla klassiska NES eller Gameboy och liknande är det värt ett besök. :) Jag finns också på Spotify, Bandcamp, Jamendo, Youtube, och du kan även följa mig på Twitter och Facebook.
Vet du att du har fel? Signalera detta tydligt med Argumentationsfel och gärna Whataboutism.

Permalänk

Ok,ta det lugnt under dom veckor som återstår till din semester Emil , håll nyheterna igång bara så ses vi efter sommaren-ALLA bör ha lite ledighet-även ni!

Stort tack för en fin uppdatering under våren och ha en bra och välförtjänt semester!

Visa signatur

Ett sexpack ska man ha *I* magen-inte på!

Permalänk
Medlem

Jadu Emil jag brukar vara på Yran ibland men nu har jag blivit gammal(?) så det blir inte i år. Synd, annars hadde jag bjudit på en sånhär om du gillar det.

Hursomhelst, tack för en trevlig fredagspanel och trevlig sommar!

Visa signatur

Jag tillverkar Elektronisk Background Music på bjokib dot com... Kanske passar något ditt projekt? Det är "gratis" :)

Permalänk
Medlem

Sjyst skägg! Keep it!

Visa signatur

"Du vet väl att fildelning är förbjudet! Köp en till frugan också"

Permalänk
Medlem

västtrafik har så man skannar sitt kort när man går på och av på konto laddning

Visa signatur

Citera för svar!

Permalänk
Medlem

Är det bara jag som tycker det skulle vart galet kul om den vita pixeln inte hade vart med i den här videon?

Visa signatur

| ASUS P8Z77-V DELUXE | Intel Core i7 2700K @ 4.7Ghz | 16GB Corsair Vengeance 1600Mhz @ 8-8-8-24 |
| ATi Radeon HD 6950@6970 (900|1350Mhz @ 1.14v) | Corsair Force GT 120GB | Corsair HX 650W |
| Nvidia's GT300 yields are less than 2% | Min ArmA2 YouTube Kanal |

Permalänk
Medlem

INTE EN TILL PANEL MED DEN DÖDA PIXLEN. FAN VAD DRYGT.

Permalänk
Medlem
Skrivet av rSon:

Bjud in lite gäster i sommar om det blir ensamt i panelen. Det borde väl inte vara så svårt att hitta några roliga representanter som snackar lite runt sina områden.

Vore inte så dumt med ett sånt avsnitt någonstans i mitten. Frågan är vad som vore intressant bara... Känns som att tex chassin och kylning är lite uttömt atm.

Trevlig sommar och semester
Edit: Kan iofs vara skönt med kamerauppehåll några veckor

Visa signatur

. EyeFinity Setup
Project Daedalus
| PhII x6 1090T 3,2GHz @ 4,1Ghz | H50 - PnP Scythe GT 1450rpm | Sapphire Dual-X OC 7970 | Corsair Vengeance LP 16GB 1600MHz | FD Define R2 | FD Newton R2 650w, S34E790C, Catleap 27"|R.I.P. Pettson

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bokenbergen:

INTE EN TILL PANEL MED DEN DÖDA PIXLEN. FAN VAD DRYGT.

https://dl.dropbox.com/u/11071657/Fuuuuu.png

DET ÄR HELA VÄRLDEN RAWRRAWR! DETSAMMA SOM OM EN HOLLYWOODRULLE SKULLE HAFT DET!!

Jag gillar när Jonas försöker ringa in pixeln med händerna Vi kan namnge den, kalla den för plutten.

Visa signatur

i7-2700K 5 GHz | 16 GB DDR3-1600 | ASUS Maximus V Gene Z77 | GTX 980
i7-4790K 4.8 GHz | 32 GB DDR3-2133 | ASUS Maximus VII Gene Z97 | GTX 980

Permalänk

Bara jag som inte ens tänker på den döda pixeln?

Visa signatur

Intel Core i7 4770k 4.4GHz | EVGA 660Ti SC | 2x4GB XMS3 1600MHz | Crucial M500 240GB | Samsung 1TB | Logitech MX518 / QPAD MK-50

Permalänk

Episk highfive. Helvete vad jag garva

Visa signatur

Intel i7 6700k @4.7Ghz | Be Quet! Dark Rock Pro 3 | Asus Z170 ROG Hero VIII | 32GB DDR4 Corsair Vengeance 3000Mhz | Asus 1080Ti Strix OC | Samsung 950 Pro M.2 250GB, Samsung EVO 850 120GB, Samsung EVO 840 250GB, & Seagate 7200rpm 4TB | Corsair HX 1050W | Fractal Design S | Asus Xonar U7 | Sennheiser PC360 | TrackIR 5 + ProClip | Eizo 27" EV2736W | HTC Vive | Windows 10 Pro

Permalänk

Mot Scandic, Skövdebor!

Visa signatur
Permalänk
Medlem

2 månader, wow...

Visa signatur

"Maybe one day you will learn that your way, is not the only way"

Permalänk
Medlem

Hare så bra på er med Jonas och Emil, ha en sjukt trevlig sommar

Visa signatur

Mobo: Asus sabertooth Z77 CPU:3770K RAM:Kingston HyperX Genesis 16gb 1600mhz GFX: gigabyte GTX 580 3gb HDD:1xWD green2TB 1xWD black 1TB SSD 1x INTELv2 1x Random Kingston

Permalänk
Medlem

Trevlig sommar på er! Inte bara Emil och Jonas utan hela Swec.

Visa signatur

|AMD Ryzen 9 5900X| |ASUS ROG Strix B550-F| |Crucial Ballistix 32GB CL16@3600MHz| |PNY RTX 4090 XLR8 Gaming| |Samsung 990 Pro 2TB| |Samsung 970 Evo Plus 1TB| |Samsung 860 Evo 1TB| |Corsair RM1000| |Fractal Design Define R5| |LG OLED 48" C2 Evo|

Permalänk

Jag älskar Sweclockers videos. Emil o Jonas gör det verkligen bra, men Emil måste sluta missbruka uttrycket "hej o hå".

Permalänk
Medlem

Kaffe och Power King

Tjena tänkte komma med ett litet förslag till Jonas och Emil ,eftersom ni verkar ha stora problem med att hålla kaffet varmt under era fredagspaneler.
Jag satt på jobbet och kollade lite på Teknikmagasinet och fick se en USB Kyl / Värmare för 149kr då tänkte jag genast på er ,skulle nog även funka bra att kyla Power Kingen med : ) Så skaffa ett par sådana testa recensera så kanske man skaffar en själv : ) Tack för att ni gör ett underbart jobb man lär sig mycket Trevlig sommar på er /Robban

Permalänk

Tycker ni gör ett utmärkt jobb!
2012 datorn är mycket bra med lagom kompromiss för alla inriktningar.
Bygger själv datorer både privat o i yrket.
Får frågor från alla kategorier.
Hade själv valt ganska exakt samma maskin utifrån pris o funktionalitet.
Man ska komma ihåg att det är hemskt mycket prestige och ungdomar
Folk som har behov att framhäva sig som är dem som klagar.
Minns c64 vs Spectrum
Amiga vs Atari ST
Lightwave vs 3dstudio
är rätt trött på sånt
Man väljer sånt som passar en bäst, pris och prestanda.
Att gnälla på att det här eller det där är rätt eller fel är fjortis snack.
Om man lyssnar på ert resonemang runt sommarpc 2012 så tycker jag det låter hemskt sunt!

Visa signatur

Corsair 750D, iNTEL 6950X@4Ghz, Corsair H110iGTX, Corsair 64GB 2133mhz, Asus Rampage V Edition 10 , Optane 480gb, MSI 4070 , ASUS XG-C100C, 1tb Intel ssd something =)

Permalänk
Entusiast

Jättekul att ni kopplar mer och mer till forumet, en av dom härliga grejerna med denna siten är att man känner sig som en del av något, och återkopplingarna till forumet förstärker det

Jag har ett förslag till en potentiell "enmanna fredagspanel", lite inspirerad av Wheezy waiters klonande, så helt enkelt en vanlig fredagspanel med två Emil eller två Jonas

Permalänk
Medlem

Fler byggprojekt!

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define R3 || Moderkort: MSI P67A-C45 B3 || GPU: R9 280x ||
CPU: Intel Core i5 2500K@ 4Ghz || CPU kylare: Antec kühler 620 PnP Gentle Typhoon ||
Nätagg: Fractal Design Tesla 650W || Hårddisk: Samsung Spinpoint F3 1TB || Ram: CORSAIR 4x2GB DDR3 XMS3 || 3DMark 11

Permalänk

Ta med lite recensioner på kort som 670 också tex. skulle gärma höra mer om msi power edition !

God sommar btw !

Permalänk
Avstängd

Att alla klagar på den döda pixeln får mig att tänka på det här från TBBT:

http://www.youtube.com/watch?v=0eQmrgKkKI0

Permalänk
Inaktiv

Kommer seriöst inte klara mig i 2 månader utan fredagspanelen :S Tror jag går i ide tills augusti...
Trevlig sommar på er alla!

PS. Jonas, gör dig inte av med skägget vad du än gör, det ser grymt ut!

Permalänk
Medlem

Vad roligt att man hör er säga så positiva saker om microsoft 7.0-7,5 köpte nyss en nokia lumia 800 för att sponsra nokia eftersom det går så dåligt för dom

Permalänk

Ska till Skövde nu på Måndag kanske ska man studsa förbi Scandic...

Permalänk

ALLA BARNEN HAR LOV
UTOM EMIIL
HAN HÅLLER ENSAM HOV
PÅ SWECLOCKER MED ETT SMIIL

Visa signatur

Varje svensk medborgare borde ha minst 3 PC/pers där hemma !

Permalänk
Medlem

Sig inte för mycket nu vet vi ju nästan vart ni håller till.

Permalänk
Avstängd

Jasså då har man sett på fredagspanelen på en söndag, jag måsta spara något roligt till slutet av helgen, (rekomenderar det inte... fredagen vart inte lika bra..)

MEN PANELEN VAR BRA

Synd att vi nu får vänta till augusti... Vem vet det kanske kommer en ensam panel som dom sa, eller om benny sänder något
trevlig sommar allesammans !!!

Visa signatur

Cherry MX Brown:Compaq MX 11800, Cherry MX Blue: Razer Blackwidow, Cherry MY: Schneider g81, Black ALPS : Delll AT102W Black, Buckling Spring: IBM Model M, IBM Model N2, Rubber Dome: Keytronic ErgoForce....Senast aktiv Idag

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Bokenbergen:

INTE EN TILL PANEL MED DEN DÖDA PIXLEN. FAN VAD DRYGT.

https://dl.dropbox.com/u/11071657/Fuuuuu.png

stör du dig på det på riktigt ?

- nä ja trollar...

Okej tänkte väl det

Visa signatur

Cherry MX Brown:Compaq MX 11800, Cherry MX Blue: Razer Blackwidow, Cherry MY: Schneider g81, Black ALPS : Delll AT102W Black, Buckling Spring: IBM Model M, IBM Model N2, Rubber Dome: Keytronic ErgoForce....Senast aktiv Idag

Permalänk
Medlem

Då jag bor i Storbritannien så kunde jag beställa en Nexus 7 utan problem - den borde anlända om ett par veckor. Kanske slänger upp nåt i forumet när jag har använt den i några dagar.

God jul på er.

Visa signatur

CPU: AMD Ryzen 7 7800X3D CO + 2133 MHz FCLK GPU: Sapphire RX 7900 XT Pulse OC
RAM: Corsair 2x16GB 6000 MT/s CL30 (Hynix) BZ subtimings
MB: ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI SSD: Kingston KC3000 2TB PSU: Corsair RM850x