Permalänk

Phenom II X4 965, duglig?

Hej, hade tänkt att göra en mindre uppgradering d.v.s Processor, moderkort och RAM.
Har dock inte så mycket pengar, så jag undrar om ngn som sitter på ovanstående processor och kan berskriva hur den presterar i spel?
Jag vill kunna spela Bf3 (Multiplayer ofc) på iallafall medium utan lagg, är processorn kapabel till det?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mylifestyle95:

Hej, hade tänkt att göra en mindre uppgradering d.v.s Processor, moderkort och RAM.
Har dock inte så mycket pengar, så jag undrar om ngn som sitter på ovanstående processor och kan berskriva hur den presterar i spel?
Jag vill kunna spela Bf3 (Multiplayer ofc) på iallafall medium utan lagg, är processorn kapabel till det?

om du har ett grafikkort som pallar bf3 så ska det funkar.

Permalänk
Medlem

När jag körde BF3 med min 955'a i 4.1ghz så låg väl belastningen runt 50-60% i hälften medium hälften high, så jajjemen din 965 kommer klara BF3 utan problem, särskilt med lite överklockning

Permalänk

Har ett hd 4850 just nu, men det ska uppgraderas till ett 670 efter sommarjobbet Så en 965 pallar bf3?

Permalänk
Skrivet av Chimo:

När jag körde BF3 med min 955'a i 4.1ghz så låg väl belastningen runt 50-60% i hälften medium hälften high, så jajjemen din 965 kommer klara BF3 utan problem, särskilt med lite överklockning

Vad bra, då slipper jag köra på en dyr Intel uppgradering och kan lägga mer pengar på grafikkort och möjligtvis en ssd:) Tack för svar! :>

Permalänk
Medlem
Skrivet av Chimo:

När jag körde BF3 med min 955'a i 4.1ghz så låg väl belastningen runt 50-60% i hälften medium hälften high, så jajjemen din 965 kommer klara BF3 utan problem, särskilt med lite överklockning

hmm :/ min 965a i 3.8 ligger på 75-85 % i Bf3

Visa signatur

5800x3d | 4080 | 4x8 3600 | Strix X570-F

Permalänk

Min 955a @ 4ghz ligger nog runt 80-90% med mitt klockade 570 Vet inte om det KANSKE kan flaska ett par fps i BF3 om du skaffar ett 670 men det är fortfarande en bra processor

Visa signatur

| Intel i5-4670k @ 4.6Ghz | Noctua NH-U12P SE2 | Asus GTX 980 | ASUS Z-87 A| Några SSD | Corsair TX V2 750W PSU | 12GB DDR3 Ram|

Permalänk
Entusiast

Min 965 klockad till 3,8GHz låg på 98% användning i BF3 på High, med ett gtx 560Ti
Så medium lär fungera finfint

Permalänk
Skrivet av Blargmode:

Min 965 klockad till 3,8GHz låg på 98% användning i BF3 på High, med ett gtx 560Ti
Så medium lär fungera finfint

Skrivet av Wallman_91:

Min 955a @ 4ghz ligger nog runt 80-90% med mitt klockade 570 Vet inte om det KANSKE kan flaska ett par fps i BF3 om du skaffar ett 670 men det är fortfarande en bra processor

Jo jag har 445 timmars speltid med ett 4850 och en AMD Athlon II X2 6000+, så ett ryckigt bf3 på low är det jag har vant mig vid, så laggfritt på medium/high kommer inte skada mig om man säger så

Permalänk
Skrivet av Mylifestyle95:

Jo jag har 445 timmars speltid med ett 4850 och en AMD Athlon II X2 6000+, så ett ryckigt bf3 på low är det jag har vant mig vid, så laggfritt på medium/high kommer inte skada mig om man säger så

Det kommer garanterat vara laggfritt! Det kan jag iallafall lova dig

Lycka till med bytet

Visa signatur

| Intel i5-4670k @ 4.6Ghz | Noctua NH-U12P SE2 | Asus GTX 980 | ASUS Z-87 A| Några SSD | Corsair TX V2 750W PSU | 12GB DDR3 Ram|

Permalänk
Skrivet av Wallman_91:

Det kommer garanterat vara lagg fritt! Det kan jag iallafall lova dig

Lycka till med bytet

Tack, har hittat en sweet deal på ett AM3+ mobo hos en kille här på swec, så ska jag dra mig till inet för att inskaffa RAM och prollen denna helgen förhoppningsvis, 670 får jag jobba en vecka eller ngt till innan jag kan köpa

Permalänk
Medlem

Jag använder en Phenom II X4 955 @ 4.2 ghz med Crossfire 6970. Jag har flyt mesta dels av tiden på ultra men ibland går den under 60 fps. Fast det är inte ofta och det är helt spelbart. Här påverkar gpun mycket mer. Cpun är inte oviktig men om du överklockar ett 965 så ska det inte vara några problem. Mer med vilken gpu du använder som avgör hur högt du kan komma. Ett gtx 680 är rekommenderat för 60 + fps på ultra 1080p.

Funderar själv på att uppgradera till en ivy bridge.

Permalänk
Skrivet av Cococola:

Jag använder en Phenom II X4 955 @ 4.2 ghz med Crossfire 6970. Jag har flyt mesta dels av tiden på ultra men ibland går den under 60 fps. Fast det är inte ofta och det är helt spelbart. Här påverkar gpun mycket mer. Cpun är inte oviktig men om du överklockar ett 965 så ska det inte vara några problem. Mer med vilken gpu du använder som avgör hur högt du kan komma. Ett gtx 680 är rekommenderat för 60 + fps på ultra 1080p.

Funderar själv på att uppgradera till en ivy bridge.

Ultra i bf3 är helt oviktigt för mig, då jag har suttut brevid en polare när han har spelat på både Ultra och High, vi båda tyckte det var märkligt att ingen av oss märkte ngn skillnad. Att kunna spela medium/high med 60+ fps oavsett vad är mer en prioritering

Permalänk
Medlem

955@3,8GHz

klarat alla spel jag hittills testat i 1080p/High

inklusive Crysis 2, BF3, GRFS och flera andra tunga grafiska spel. CPU är sällan flaskhals i dagens spel. en snabb Quad klarar allt

Permalänk
Medlem

Då fungerar ett gtx 670 utan problem. Byggde en dator åt en vän ett tag tillbaks o han använder ett gtx 580 på high utan problem. Lycka till med din uppgradering / bygge.

Permalänk
Skrivet av Cirap:

955@3,8GHz

klarat alla spel jag hittills testat i 1080p/High

inklusive Crysis 2, BF3, GRFS och flera andra tunga grafiska spel. CPU är sällan flaskhals i dagens spel. en snabb Quad klarar allt

Skrivet av Cococola:

Då fungerar ett gtx 670 utan problem. Byggde en dator åt en vän ett tag tillbaks o han använder ett gtx 580 på high utan problem. Lycka till med din uppgradering / bygge.

Tackar för mer informativa svar

Permalänk
Medlem

Lånar tråden... Är Phenom II 965 exemplaren som fortfarande säljs upplåsningsbara måntro? Eller var det andra modeller?

Visa signatur

Gilla min Guide till sweclockers tävlingen! :D : #12510535

Min Sweclockers-låt som aldrig deltog i Jultävlingen. Enjoy! https://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=g7gof...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Chris_Kadaver:

Lånar tråden... Är Phenom II 965 exemplaren som fortfarande säljs upplåsningsbara måntro? Eller var det andra modeller?

Så länge det står Black Edition eller BE på den så ja. Den de säljer på Inet är upplåst i alla fall.

--

Sen för tråden i sig även om TS redan fått sitt svar.
Har en 965 oklockad just nu och ett oklockat GTX 670.
Jag spelar Battlefield 3 på Ultra i 1920x1200 utan minsta problem.
Inte en aning om frameraten, men det har aldrig blivit minsta lagg p.g.a. att datorn inte klarar av det i alla fall.

Visa signatur

Vill ni ha svar från mig underlättar det enormt om ni citerar mig.

AMD R7 1700X | Gigabyte Aorus AX370 Gaming K7 | Zotac 1070Ti Mini 8GB | 16GB Corsair Vengeance DDR4 @ 3000MHz | Seasonic Prime 650W Platinum | NZXT Elite S340

Permalänk
Medlem

Är det 965an som är den mest prisvärda Cpun just nu, eller finns där någon annan ny/begagnad som är bättre för ett jämbördig pris?

Permalänk
Entusiast
Skrivet av Xeolers:

Är det 965an som är den mest prisvärda Cpun just nu, eller finns där någon annan ny/begagnad som är bättre för ett jämbördig pris?

FX-8120 skulle jag också klassa som väldigt prisvärd men då handlar det ju om 500kr+.

Visa signatur

Den digitala högborgen: [Fractal Design Meshify C] ≈ [Corsair RM850x] ≈ [GeForce RTX 3080] ≈ [AMD Ryzen 7 7800X3D ≈ [Noctua NH-U14S] ≈ [G.Skill Flare X5 32GB@6GHz/CL30] ≈ [MSI MAG B650 TOMAHAWK] ≈ [Kingston Fury Renegade 2 TB] ≈

Permalänk

Den processorn presterar mycket bra i spel. Hade bara lagg i vissa spel, men med lite klock upp till 4GHz så ska det inte vara några problem. Den är mycket kraftfull den CPUn. Ända anledningen till att jag uppgraderade till Intel var för att jag ville ha Ivy bridge 3570K. Annars hade jag behållt den.
Efter bytet fick jag ca 20% i prestanda ökning bara genom att byta CPU, så Intel är ju att föredra. Men köp den AMD du blir garanterat nöjd.

Permalänk
Skrivet av punchline82:

Den processorn presterar mycket bra i spel. Hade bara lagg i vissa spel, men med lite klock upp till 4GHz så ska det inte vara några problem. Den är mycket kraftfull den CPUn. Ända anledningen till att jag uppgraderade till Intel var för att jag ville ha Ivy bridge 3570K. Annars hade jag behållt den.
Efter bytet fick jag ca 20% i prestanda ökning bara genom att byta CPU, så Intel är ju att föredra. Men köp den AMD du blir garanterat nöjd.

Yes, köpte den och är mycket nöjd Rullar på 4 Ghz