Prisgaranti av Webhallen

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Sundbyberg
Registrerad
Maj 2003

Prisgaranti av Webhallen

gick inte att posta i butiksforumet och webhallen hade ingen officiel tråd där så gör ett försök här.

någon som vet om webhallen kan ge en prisgaranti eller om dem är förhandlingsbara på något sätt?
tänkte köpa en bärbar dator men upptäckte att den var 1000kr billigare på inet (dock har dem den inte åter i lager förren om några dagar (onsdag)) tror ni webhallen är villiga att förhandla lite i frågan om man åker till butik?

DATOR: Asus PRIME X370-PRO, Asus GeForce GTX 1080 Ti 11GB STRIX, AMD Ryzen 7 1700, Corsair Vengeance LPX Black 16GB + Acer Predator X34P
BÄRBAR: ASUS Zenbook Flip UX360CA-PURE1 + HP Omen 15 ce024no
MOBIL: Galaxy Note 8

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Europa
Registrerad
Okt 2010

Vänta tills den är i lager hos Inet?
Men som svar på din direkta fråga, nej, *jag* tror inte webhallen kommer sänka priset enbart för dig..

Mitt kärnkraftverk
|Asus PRIME-B350-PLUS|PH-TC14PE_OR|Ryzen 5 1400@3890MHz|Vega 56@Vega64bios |Corsair 2x4GB 3200MHz|Corsair TX 650w Bronze|CM Storm Enforcer|AOC G2460PF / 24"144Hz FreeSync|

Trädvy Permalänk
Entusiast
Registrerad
Sep 2011

Bäst svar får du nog om du fråga dom http://www.sweclockers.com/profil/webhallen

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Apr 2002

Nej, de har ingen prisgaranti.

Har svårt att tro att godtycklig person i kassan i butiken har någon möjlighet att förhandla men jag ska erkänna att jag aldrig försökt pruta där så jag har ingen aning...

Intel i7 6850k || Asus X99-A II || Evga GTX 980Ti || Kingston HyperX Fury 2666 64GB || Samsung 950 Pro 512GB || XB270HU 1440p IPS G-Sync

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Apr 2011

Hej, ja det går. Skrev till dem ang. macbook air för några månader sen, dem gjorde ingen jätte sänkning på priset men det räckte för mig
Dock tog det några dagar så den hinner nog komma in på inet.

citera gärna så jag hittar tillbaka!

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Sundbyberg
Registrerad
Maj 2003

tack för svaren!

upptäckte dock precis att från windows 8 upgradeoffer kommer dra igång från måndag (iaf enlight asus.se) så då får man väl ge sig till tåls (även prylkåtheten är övervälmande) några dagar till kanske

DATOR: Asus PRIME X370-PRO, Asus GeForce GTX 1080 Ti 11GB STRIX, AMD Ryzen 7 1700, Corsair Vengeance LPX Black 16GB + Acer Predator X34P
BÄRBAR: ASUS Zenbook Flip UX360CA-PURE1 + HP Omen 15 ce024no
MOBIL: Galaxy Note 8

Trädvy Permalänk
Webhallen
Plats
Stockholm
Registrerad
Aug 2009

Normalt sett har vi ingen prisgaranti, vi kör på lägre priser överlag men kan såklart missa saker.
http://www.prisjakt.nu/fight.php

Ibland kan det ju också vara så att en butik sänker priset för att de har svårt att bli av med en vara medan en annan butik säljer helt ok av den (och har därmed ingen anledning att sälja den utan vinst).

Men länka gärna datorn du tittat på så kan vi se om det är aktuellt.

Angående att kontakta oss via Sweclockers så har vi tyvärr ingen möjlighet att bedriva regelrätt kundtjänstverksamhet på sweclockers, facebook eller twitter utan måste därför hänvisa till vår vanliga kundtjänst.
För mer generella frågor som t.ex. just om vi erbjuder prisgaranti etc så försöker vi tråla forumen och hitta era frågor eller bekymmer.

OBS: har inte möjlighet att besvara PM.

Besök vår officiella forumdel här.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Malmö
Registrerad
Aug 2003

Det borde ni ha, få personlig hjälp som många företag har härinne är mycket uppskattat.

Corsair Carbide 200R chassi med 2x120mm
i3-4370 @ 3,8GHz, 8GB DDR3
Asus Geforce GTX 1050 Ti 4GB
Windows 8.1 64Bit

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Göteborg
Registrerad
Jan 2011

Håller med, har saknat det länge att ni inte har en egen tråd här på swec.

Fractal Design Define Mini | AMD Ryzen 5 2600 + Noctua NH-U12P SE2 | Corsair 16GB | Corsair AX 750W | MSI 1060 6GB | Gigabyte AB350M-Gaming 3 | Samsung 860 EVO 500GB

Trädvy Permalänk
Webhallen
Plats
Stockholm
Registrerad
Aug 2009

Tyvärr är det inte aktuellt i dagsläget. Vi vill inte sprida ut kontaktytorna och börja använda sociala nätverk/forum som ordinarie kundtjänst. Man förlorar all form av spårbarhet på ärenden och risken att saker faller mellan stolar etc blir betydligt högre. Därav vår hänvisning att använda ordinarie kundtjänst.

Jag som administrerar vårt konto här jobbar inte på kundtjänstavdelningen och kan därför inte rodda i specifika ärenden utan att det väldigt snabbt blir krångligt och oöverskådligt för oss alla.
Är det mer generella frågor som t.ex. "Har ni prisgaranti" så försöker vi dock hoppa in. Är det specifika frågor som "när kommer min order med nummer 5636573657 att levereras?" så måste vi hänvisa till vår kundtjänst.
Kort och gott:
* Har du en fråga som berör Webhallen i allmänhet: då kommer att vi svara offentligt, via t.ex. sweclockers.
* Är det en fråga som bara berör dig och din order: då kommer vi att svara personligen, via mail eller telefon.

OBS: har inte möjlighet att besvara PM.

Besök vår officiella forumdel här.

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jun 2010
Skrivet av Webhallen:

Tyvärr är det inte aktuellt i dagsläget. Vi vill inte sprida ut kontaktytorna och börja använda sociala nätverk/forum som ordinarie kundtjänst. Man förlorar all form av spårbarhet på ärenden och risken att saker faller mellan stolar etc blir betydligt högre. Därav vår hänvisning att använda ordinarie kundtjänst.

Jag som administrerar vårt konto här jobbar inte på kundtjänstavdelningen och kan därför inte rodda i specifika ärenden utan att det väldigt snabbt blir krångligt och oöverskådligt för oss alla.
Är det mer generella frågor som t.ex. "Har ni prisgaranti" så försöker vi dock hoppa in. Är det specifika frågor som "när kommer min order med nummer 5636573657 att levereras?" så måste vi hänvisa till vår kundtjänst.
Kort och gott:
* Har du en fråga som berör Webhallen i allmänhet: då kommer att vi svara offentligt, via t.ex. sweclockers.
* Är det en fråga som bara berör dig och din order: då kommer vi att svara personligen, via mail eller telefon.

Inget som stoppar er för att ha en tråd i forumet mao

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Sthlm
Registrerad
Nov 2007

om man köper en produkt idag och ni sänker priset på den nästa vecka, kan man få tillbaka mellanskillnaden då?

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Norrköping
Registrerad
Aug 2005
Skrivet av FSB:

om man köper en produkt idag och ni sänker priset på den nästa vecka, kan man få tillbaka mellanskillnaden då?

Jag skulle tro att betalat är betalat. Hoppas inte för mycket att få tillbaka mellanskillnaden.

Wahoo

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Malmö
Registrerad
Maj 2007
Skrivet av Webhallen:

Kort och gott:

Tycker ändå ni bör ha en sådan tråd här just för detta, sen om ni bestämmer er för att inte svara på personliga ärenden, upp till er :). Men vore bra om vi kunde få allt detta samlat i en tråd.

RTS :D

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Norrköping
Registrerad
Okt 2011
Skrivet av Webhallen:

Kort och gott:

Men en tråd i forumet kommer troligtvis inte röra enskilda ordrar, utan kanske frågor om ni kommer ta in 'det eller dät' och... allmänna frågor om webhallen. Om ni har en tråd slipper ni ju söka igenom hela forumet och det lär ju vara tidssparande från eran vinkel, samt att det kan bli en bra PR för er att ha en specifik tråd där ni kan svara på alla allmäna frågor man har.

Om någon kommer med en order specifik fråga så är det bara att svara "nej" eller inte svara alls.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Apr 2005
Skrivet av deques:

Jag skulle tro att betalat är betalat. Hoppas inte för mycket att få tillbaka mellanskillnaden.

Jag tror att man kan få det men skulle det va så att du inte får ja då är det bara köpa produkten igen och lämna tillbaks den på öppetköp med ditt gamla kvitto.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Hörby
Registrerad
Mar 2004
Skrivet av Nasra:

Jag tror att man kan få det men skulle det va så att du inte får ja då är det bara köpa produkten igen och lämna tillbaks den på öppetköp med ditt gamla kvitto.

För det första är det bedrägeri, för det andra så är det svårt lämna tillbaka annat än det som står på kvittot, samt att det står datum på kvitton

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Jan 2014
Skrivet av ODDNAME:

För det första är det bedrägeri, för det andra så är det svårt lämna tillbaka annat än det som står på kvittot, samt att det står datum på kvitton

Det är inte bedrägeri att lämna tillbaka det som står på kvittot.

Produkt X kostar 1000 kr på Onsdag.
Kund köper.

Kund ser att priset sänkts till 500 kr på Torsdag. Kund kan då lämna tillbaka vara X(oöppnad såklart) ifall det är öppet köp, visa kvitto och få pengar tillbaka. Sedan göra ett nytt köp på exakt samma vara, för 500 kr.

Bedrägeri blir det när du lämnar tillbaka en hårddisk men köpt en grillvante

Moderkort: Asus RIVBE | Processor: Intel i7 4930K 4.6 GHz | CPU-kylare: Loop Deluxe | Grafikkort:Asus GTX 1080 Ti Poseidon 2100Ghz | RAM-Minnen: HyperX Beast 2400Mhz | SSD: 240 SSD | Nätagg: Corsair AX1200i | Display: ASUS PG348Q 100 hz | Mus: SteelSeries RIVAL 310 Headphones/Speakers: Razer Tiamat 7.1/ ASUS Strix DSP/Logitech G560/Corsair SP2500| Keyboard:Asus ROG Strix Flare Cherry Brown | Mic: Blue Yeti + Boomarm