Permalänk

Media server

Okej, jag har suttit här och kollat lite på en NAS server, men dom verkar inte passa riktigt till mina användnings områden...
Jag söker något som kan agera både NAS server och någon typ av media server. Alltså, jag vill ha ett lagringsutrymme som är kopplat till mitt nätverk samtidigt som den är kopplad till min dvd-spelare/tv, via USB, HDMI etc. Jag vill kunna slänga över en film från min dator till servern, och att jag sedan kan använda min server som en extern hårdisk och hitta min film på den via tv:n. Någon som har några förslag på vad som skulle kunna passa mina kriterier? Förslag på olika produkter är välkomna, men om du inte kan någon specifik produkt så nämn gärna vad denna typen av produkt kallas!

Tack på förhand!

Permalänk
Hedersmedlem

Kikat någonting på exempelvis D-Link Boxee Box?

Visa signatur

SWECLOCKERS.COM :: If Quake was done today ::
WS: Gigabyte Z690 UD DDR5 :: Core i5 12600K :: 32 GB RAM :: Geforce RTX 3060 Ti :: 10 GbE NIC :: AOC C32G1 32" :: Seagate FireCuda 530 1TB :: Deepcool Matrexx 55
NAS: SM X10-SLM-F :: Mellanox Connect2X SFP+ :: Intel XL710-QDA1 QSFP+

Permalänk

Jag kollade in Boxeen nu, den verkar vara rätt nice. Men min fråga är då, skulle det funka att koppla in en extern hårddisk, och sedan kunna komma åt Boxeen via det lokala nätet från andra datorer och sedan ladda upp filmer på den externa? Och tror du det går att streama filmer från t.ex. Swefilmer.com utan problem via den inkluderade webläsaren?=)

Permalänk
Hedersmedlem

Vill du ha specialfunktioner är nog en HTPC vägen att gå. Boxee Box har visserligen widgets som lägger till funktioner, men det finns inte appar för alla scenarion än så länge. En enkel mITX- baserad HTPC behöver inte kosta speciellt mycket, men du får vara beredd att lägga ner tid att läsa om komponenter, mediacentra samt konfigurering. Fördelen är att man ofta får i närheten vad man ville ha från första början.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

SWECLOCKERS.COM :: If Quake was done today ::
WS: Gigabyte Z690 UD DDR5 :: Core i5 12600K :: 32 GB RAM :: Geforce RTX 3060 Ti :: 10 GbE NIC :: AOC C32G1 32" :: Seagate FireCuda 530 1TB :: Deepcool Matrexx 55
NAS: SM X10-SLM-F :: Mellanox Connect2X SFP+ :: Intel XL710-QDA1 QSFP+