Äckligt billiga fläktar på amazon, fel prissättning eller?

Permalänk
Inaktiv

Äckligt billiga fläktar på amazon, fel prissättning eller?

Hallå! Kollade på lite saker på amazon, och så stötte jag på denna fläkten http://www.amazon.co.uk/gp/product/B001K6XYWY/ref=ox_sc_act_t... Hur kan den vara så billigt? Den verkar vara bra kvalle till och med, pwm styrd osv.. Vet nån något om fläktarna? Typ om dom är så dåliga så dom måste vara så billiga?

Permalänk
Hedersmedlem

De kostade £0,95 tills i februari och kanske £0,25 mellan februari och april, så det är nog inte fel på prissättningen...

Permalänk
Inaktiv

Tänkt att ta 5 stycken för 10 kr... löljigt...

Permalänk
Medlem

http://www.newegg.com/Product/Product.aspx?Item=N82E168354260...
Samma fläkt, 15USD.

Skulle se om jag kunde beställa några för det verkar ju vara bra grejer, men frakten landar på £215 så nej tack.
Skulle det landa på £10, visst, men inte 215. Då är det ju billigare för mig att ta Ryanair till England själv och hämta fläktarna på plats.

Visa signatur

Vill ni ha svar från mig underlättar det enormt om ni citerar mig.

AMD R7 1700X | Gigabyte Aorus AX370 Gaming K7 | Zotac 1070Ti Mini 8GB | 16GB Corsair Vengeance DDR4 @ 3000MHz | Seasonic Prime 650W Platinum | NZXT Elite S340

Permalänk
Avstängd

Postage & Packing är 40 pund för en fläkt så det blir ju en del ändå...

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon188021:

Hallå! Kollade på lite saker på amazon, och så stötte jag på denna fläkten http://www.amazon.co.uk/gp/product/B001K6XYWY/ref=ox_sc_act_t... Hur kan den vara så billigt? Den verkar vara bra kvalle till och med, pwm styrd osv.. Vet nån något om fläktarna? Typ om dom är så dåliga så dom måste vara så billiga?

När det gäller amazon så sätter dom ofta produkten billigt med dyr frakt. t.ex så kostar den fläkten £0.15 här i england med £5 i frakt. så £5.15 är inte så billigt längre

Visa signatur

MB/Case: ASUS ROG Strix B350-F || FD R6
PSU: Seasonic FOCUS Plus 750W Platinum
CPU/Cooler: Ryzen 5600 || Noctua NH-U12S
RAM: G.Skill FlareX 16GB 3200 CL14
GPU: ASUS GTX1070 Dual OC + Arctic AX4

Permalänk
Inaktiv

Bor Ju i England så för mig blir det ganska bekvämt

Permalänk
Sötast

Items: GBP 3.00
Postage & Packing: GBP 515.00
Order Total: GBP 518.00
Payment Total: SEK 5 852,01

Helt OK för 30 fläktar.... endast 6000 kr frakt.........................

Permalänk
Medlem

Amazon brukar ha hutlösa fraktpriser Synd för det finns en hel del roligt där men man backar när frakten blir tre gånger så dyr som prylen man vill ha...

Visa signatur
Permalänk
99:e percentilen
Skrivet av mp5sd:

Amazon brukar ha hutlösa fraktpriser Synd för det finns en hel del roligt där men man backar när frakten blir tre gånger så dyr som prylen man vill ha...

Eller 400 gånger så dyr. Otroligt löjlig fraktkostnad. Kan inte tänka mig att en enda jävel köper en sån fläkt med den fraktkostnaden.

Visa signatur

Skrivet med hjälp av Better SweClockers

Permalänk
Avstängd

amazon.co.uk har fri frakt (även till sverige) om man handlar över 25 £, dock tillhandahålls den där fläkten inte av amazon utan ett annat företag och då blir det just det företagets frakt priser som gäller.

Permalänk

amazon.de , priserna lite högre, frakten lite mindre...

Visa signatur

På tok för många datorer för att skriva här

Permalänk
Medlem

Gäller inte FREE Super Saver Delivery i fallet ovan? För ordrar över £25.
http://www.amazon.co.uk/gp/help/customer/display.html/ref=hp_...

Visa signatur

"The following statement is false: The previous statement is true! Welcome to our corner of the universe"

Permalänk
Avstängd
Skrivet av sp1k3n:

Gäller inte FREE Super Saver Delivery i fallet ovan? För ordrar över £25.
http://www.amazon.co.uk/gp/help/customer/display.html/ref=hp_...

Se mitt svar ovan

Permalänk
Inaktiv

Jo men om JAG ska köpa den blir det nog bra priser pga jag bor i england

Permalänk

blir billigare att köpa fläktar för 25£ (massor ) istället för att köpa 3 st med frakt

Permalänk
Moderator
Festpilot 2020, Antiallo

Haha Frakt till UK låg på ca £5 per fläkt xD

Visa signatur

 | PM:a Moderatorerna | Kontaktformuläret | Geeks Discord |
Testpilot, Skribent, Moderator & Geeks Gaming Huvudadmin

Permalänk
Medlem

Jag har aldrig betalat mer än ca 350kr i frakt (USA-Sverige) för normalstora paket så det är nåt skumt med den handlaren (Frakten för en elbas från england blev 70£)

Visa signatur

GUD VÄLSIGNE DIG!
Ryzen 7 5700X3D - 64Gb DDR4 - RTX2060 - Coolermaster Stacker
---------------------------- www.roaddogs.se ------------------------
------- Bofors Interstellar - A Star Citizen Corporation --------
---------------------------------- Twitch ---------------------------------

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon188021:

Jo men om JAG ska köpa den blir det nog bra priser pga jag bor i england

Bor du inte i Falun?

Btw så kommer jag ihåg när jag skulle köpa en plånbok från Amazon.co.uk för 20 pund så kostade frakten exakt lika mycket. Sjuka fraktpriser företagen har som säljer på Amazon. Amazon har däremot vänliga priser när det gäller internationella leveranser.

Visa signatur

Beyerdynamic DT770 Pro 80 Ω
CM Storm Quick Fire TK Brown
Zowie FK1+

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av azz0n^:

Bor du inte i Falun?

Btw så kommer jag ihåg när jag skulle köpa en plånbok från Amazon.co.uk för 20 pund så kostade frakten exakt lika mycket. Sjuka fraktpriser företagen har som säljer på Amazon. Amazon har däremot vänliga priser när det gäller internationella leveranser.

Hoppar just nu mellan Falun och England, ska flytta helt till england i augusti

Permalänk

Jag skulle också beställa ett par fläktar därifrån, då jag såg att ett par fläktar som jag ville ha kostade omkring 15 svenska kronor stycket. La 4 stycken i kundvagnen och gick vidare till betalning, skrev in kod osv och sedan visade det sig att de tog cirkus 300kr frakt PER fläkt. Så istället för att det skulle kosta omkring 300kr för hela kalaset som jag trodde, så tittade jag på en slutsumma på 1260kr, där fläktarna endast bestod av 60kr.

Permalänk
Medlem
Skrivet av mp5sd:

Amazon brukar ha hutlösa fraktpriser Synd för det finns en hel del roligt där men man backar när frakten blir tre gånger så dyr som prylen man vill ha...

Beställt saker på Amazon England och brukar oftast bli förvånad över vad billig frakten är.. 20-40kr eller så.. men kanske beror på vad man beställer och vart ifrån är ju massvis med företag som säljer genom Amazon.

Men inte beställt datorprylar mest böcker eller filmer.

Permalänk
Medlem

Så är det med vissa saker som säljs nuförtiden. Skitbilliga produkter men säljaren tar igen kostnaden på frakten istället.

Börjar bli vanligare och vanligare.

Visa signatur

Fractal Design Meshify 2 Compact - Corsair RM850 850W - EK-AIO Basic 240 - Intel Core i9 12900K 3.2 GHz 30MB - Kingston Fury 64GB (2x32GB) DDR4 3200MHz CL - MSI MAG Z690 TOMAHAWK WIFI DDR4 - ASUS GeForce GTX 1080Ti ROG Strix - Samsung 980 M.2 NVMe SSD 1TB