Permalänk
Medlem

AH nere igen...

...ska det aldrig sluta?

Permalänk
Medlem

Bättre att dom löser ett problem än låter det kvarstå, sluta gnäll

Visa signatur

PSU: Corsair HX1200i Case: Phanteks NV9
GPU:
RTX 4090 TUF OC CPU: Ryzen 9800X3D RAM: Corsair Dominator 96GB
Motherboard: Asus TUF X870-Plus Wifi Cooler: Noctua NH-D15 G2

Permalänk
Medlem

Det är väl ett problem Berserk? Varför låter dem det då kvarstå?

Permalänk
Medlem

f0kke: Dom har väl något problem med AH, därför det åker upp och ned hela tiden.
Ta det lugnt och sluta klaga, dom gör så gott dom kan!

Permalänk
Medlem

Ja, AHn är det ENDA jag litar på att dom lägger all kraft och krut på.. Det är ju deras pengakälla!

Visa signatur

En ny signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av f0kke:

Det är väl ett problem Berserk? Varför låter dem det då kvarstå?

Dom måste ju ta ner det och fixa det som buggar, annars kan det ju lika gärna vara så att alla förlorar sitt guld, items åker hittan som dittan, dina pengar försvinner, olika säkerhetsbuggar osv, men vill du att dom ska kvarstå så visst.

Visa signatur

GPU:

Permalänk
Skrivet av 13ers3rk:

Dom måste ju ta ner det och fixa det som buggar, annars kan det ju lika gärna vara så att alla förlorar sitt guld, items åker hittan som dittan, dina pengar försvinner, olika säkerhetsbuggar osv, men vill du att dom ska kvarstå så visst.

Problemen borde aldrig ha existerat överhuvudtaget tycker jag.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pussmunnen:

Problemen borde aldrig ha existerat överhuvudtaget tycker jag.

I så många rader kod är det ganska oundvikligt att det dyker upp buggar.

Visa signatur

En ny signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Grumie:

I så många rader kod är det ganska oundvikligt att det dyker upp buggar.

Eh vafan det fanns gameplay sedan 2008 om jag inte minns fel? Känns som dem borde haft tid att fixa buggarna.

Permalänk
Medlem

Det är ok att buggfixa.

Det är inte ok att buggfixa utan att kompensera folk som förlorar riktiga pengar, eller blir av med items/guld.

Visa signatur

”Ingen må utsättas för godtyckliga ingripanden i fråga om privatliv, familj, hem eller korrespondens.
Artikel 12, FN:s deklaration för mänskliga rättigheter

Permalänk
Medlem
Skrivet av f0kke:

Eh vafan det fanns gameplay sedan 2008 om jag inte minns fel? Känns som dem borde haft tid att fixa buggarna.

Samtidigt som dom inte har haft ah uppe sedan 2008, om du vill så anställer blizzard gärna någon mastermind som vet hur allt ska vara så varsågod och ta platsen. Ju fler spelare det är desto fler buggar kommer det. Buggar som kanske inte är synliga förän det ligger några miljarder items på ah.

Visa signatur

GPU:

Permalänk
Medlem
Skrivet av f0kke:

D3 som vi har idag började utvecklas 2008 så nej det fanns det inte, och AH fanns definitivt inte då.

Visa signatur

Guide för felsökning av Bluescreen! (tack till m4goo2 som gjort denna)
Chassi: Antec Twelve Hundred | Moderkort: Asus z170-A | CPU: I7 6700K @ 4.7GHz | Corsair H80 | RAM-minnen: Corsair Vengeance LPX 16GB@2666MHz | GPU: MSI NVIDIA GTX 1070 Gaming G8 | Nätagg: EVGA SuperNova G2 750w | HDD: Samsung 850 EVO 500GB, OCZ Vertex3 120GB, 4x Seagate Barracuda Green 2TB, 1x Western Digital My Book 3TB, Western Digital My Book 4TB.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zoth:

f0kke: Dom har väl något problem med AH, därför det åker upp och ned hela tiden.
Ta det lugnt och sluta klaga, dom gör så gott dom kan!

Blizzard är ett företag, det är väl ganska självklart att de inte gör så gott de kan? Om de lagt ned all vinst i att få upp AH igen så skulle de göra så gott de kan, detta är självklart absurt men det är samtidigt fel att hävda att Blizzard gör så gott de kan för att lösa situationen. Kommunikationen har ju knappast varit på godkänd nivå kring det hela heller, många rykten som florerar på forumen helt i onödan på grund utav kommunikationsbrist från Blizzard.

Angående AH-situationen just nu så är det ganska trist att det fortfarande är problem med spelet, detta problem är allvarligt då D3 är byggt kring AH. Nu vet jag inte om följande teori är sann men det känns som att det alltid är Europa som drabbas. Jag hoppas innerligt för både spelarna och Blizzard att spelarna som förlorat pengar genom detta missöde får tillbaka pengarna, annars tror jag att detta kan slå riktigt hårt mot Blizzard som företag.

Visa signatur

[Moderkort: Asus TUF X570-Plus Gaming] [Nätagg: Corsair AX 750W]
[Minne: G.Skill Trident Z Neo DDR4 3600MHz 2x16GB] [Grafikkort: ASUS RTX 2070S]
[Processor: AMD Ryzen 7 3700X] [Hårddisk: Corsair Force Series MP510 960GB + SSDs + lagringsdiskar]

Permalänk
Medlem

Spelar inte Diablo 3 själv, men alltid kul att läsa och se hur mycket dom failat totalt. Håller med topic, det är sånt har skit dom skulle ha fixat INNAN dom släppt spelet. varför inte skjuta upp det 2 månader och stresstesta AH och allt skit innan man slänger ut spelet på marknaden

Visa signatur

Dator: i7 9700k @ 5.0 Ghz - Asus Rog Strix OC 2080 Super
3600mhz 32gb - Gigabyte UD Z390 - Dark Rock Pro 4 - M.2 SSD MP510

Kringutrustning: Xiaomi 34" 3440x1440 - Xtrfy K4 - Glorious 0 Mus
Ljud: DT770 80ohm Headset - E10K DAC/AMP

Permalänk
Sötast

Jag brukar hålla mig på företagens sida och säga att t.ex spelreleaser och dess like går att förlåta då det ofta är _många_ som försöker nå samma tjänst på samma tillfälle t.ex vid release.

Men att släppa ett system som innefattar riktiga pengar utan att det är buggtestat till absolut död är inte OK.

Ni kanske hade varit lika liberala om pengarna på eran bank plötsligt försvann och sidan stänges sedan ner en vecka... "ähh, banken buggtestar igen, hoppas jag får tillbaka mina pengar sen om nån vecka"

Permalänk
Medlem
Skrivet av KlyfftPotatis:

Spelar inte Diablo 3 själv, men alltid kul att läsa och se hur mycket dom failat totalt. Håller med topic, det är sånt har skit dom skulle ha fixat INNAN dom släppt spelet. varför inte skjuta upp det 2 månader och stresstesta AH och allt skit innan man slänger ut spelet på marknaden

För att "Diablo3" är en Beta som de släppt till oss. Det var knappast färdigtestat, långt ifrån. De kunde bara inte hålla sig längre. $$$$$$$$!

Permalänk

FY FAN vad alla gnäller alla spel när dom kommer ut är aldrig buggfria. om du någonsin i ditt liv kodat ett större programm kan du aödrig ha ett helt 100% buggfritt spel eftersom att man aldrig kan tänka på alla möjligheters om kan gå fel

Permalänk

Ta en kaffe och farma lite till vettja. Det kommer lösa sig förr eller senare.

Permalänk
Medlem
Skrivet av DotaPottan:

FY FAN vad alla gnäller alla spel när dom kommer ut är aldrig buggfria. om du någonsin i ditt liv kodat ett större programm kan du aödrig ha ett helt 100% buggfritt spel eftersom att man aldrig kan tänka på alla möjligheters om kan gå fel

Skillnaden är att US AH har varit uppe under hela tiden som EU AH inte varit det. De prioriterar oss sämre, men det är ingen nyhet. De bör väl vara programmerade likadant, eller? Tror inte det är buggar.

Jag tror det beror på att vi har fler AH bottar uppe än US och det gör servrarna instabila.

Permalänk
Skrivet av skmzarn:

Skillnaden är att US AH har varit uppe under hela tiden som EU AH inte varit det. De prioriterar oss sämre, men det är ingen nyhet. De bör väl vara programmerade likadant, eller? Tror inte det är buggar.

Jag tror det beror på att vi har fler AH bottar uppe än US och det gör servrarna instabila.

har US server ah varit uppe hela tiden? nej det har dom inte varit utan dom kom upp igen igår morse om du läser blue posts etc. men sedan så kanske dom fokuserar på att fixa det ena AH't innan dom sätter sig och implementerar det på EU.

Permalänk
Medlem

US server var uppe hela dagen i förrgår då EU var nere. Jag menar inte att det är uppe till 100%, det har knappt något utav dem varit. Men tror fortfarande det beror på AH bottarna, och det vore konstigt ifall inte US skulle gå ner då också eftersom det finns ganska många bottar där med.

De vill nog inte skaffa bättre serverkapacitet, det kostar ju pengar(!?). Så de försöker lösa det på annat sätt.

Men detta är iofs bara spekulationer, dock följer jag hackforums dagligen och aktivt och ser vad de sysslar med i samband med när servrarna åker ner.

Permalänk
Medlem

Att folk kan ha mage att sitta och klaga och klaga för ett spel ni inte ens betalar någonting för, och självklart tycker jag att AH ska ligga nere om dom har problem med det.

Speciellt nu när dom har RMAH så tycker jag definitivt att man ska ha det då det handlar om människors riktiga pengar istället för lossas pengar som blizzard kan fixa fram på nytt med ett knapp tryck!

Sluta bete er och grina och farma istället som någon sa i tråden eller gå ut i solen och njut av erat sommarlov för antar att det är ni "barn" som klagar mest över det.

MVH
jensen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av jensen.:

Att folk kan ha mage att sitta och klaga och klaga för ett spel ni inte ens betalar någonting för, och självklart tycker jag att AH ska ligga nere om dom har problem med det.

Speciellt nu när dom har RMAH så tycker jag definitivt att man ska ha det då det handlar om människors riktiga pengar istället för lossas pengar som blizzard kan fixa fram på nytt med ett knapp tryck!

Sluta bete er och grina och farma istället som någon sa i tråden eller gå ut i solen och njut av erat sommarlov för antar att det är ni "barn" som klagar mest över det.

MVH
jensen.

Håller med fulltständigt, låt dem fixa problemen, bättre med en längre downtime så kanske de lyckas fixa den till 100% istället för att hasta ihop en hotfix som sedan krashar igen när någon ny bug hittas.

Visa signatur

En crap HP!

Permalänk
Medlem
Skrivet av jensen.:

MVH
jensen.

Tycker helt klart det är bättre att det är nere tills det är fixat än att dom hela tiden slänger upp det fullt med buggar.

Däremot förstår jag inte "något ni inte betalar för" argumentet. Det verkar dyka upp ofta, är det så nu för tiden att man måste betala en månadsavgift för att få gnälla på dålig service?

Permalänk
Skrivet av Remorse:

Tycker helt klart det är bättre att det är nere tills det är fixat än att dom hela tiden slänger upp det fullt med buggar.

Däremot förstår jag inte "något ni inte betalar för" argumentet. Det verkar dyka upp ofta, är det så nu för tiden att man måste betala en månadsavgift för att få gnälla på dålig service?

skall vi anta att allt du gör är alltid 100% rätt och 0% fel i? LÅT DOM FIXA BUGGARNA och låt dom göra det ifred så kanske dom skulle bli klara snabbare än att behöva sitta och hålla på och försvara sig hela tiden.

Permalänk
Medlem

AH är uppe nu igen

Tycker att priserna verkar ha gått ner lite, kan va en massa folk som har farmat nu under alla dagar som AH varit nere och nu vill sälja så att det finns ett överskott på bra gear?

Såg flera fina vapen till hyfsade priser - ta en titt vettja.

Permalänk
Medlem
Skrivet av TiasE:

D3 som vi har idag började utvecklas 2008 så nej det fanns det inte, och AH fanns definitivt inte då.

Finns ju t.om med gameplay på det 2008 så tog nog inte så lång tid att koda då.
http://www.youtube.com/watch?v=NQMBIRipp5A

Permalänk
Medlem

Ursäkta. Men kan detta vara ett problem för nya spelare? Min vän hade beställt Diablo, nu när det gått en vecka så ringde han och kollade varför det inte kommit. Dom svarade att det var problem med servrarna och att dom därför väntade med att skicka ut tills det var fixat. Kan detta vara anledningen? Eller vet ni om detta ens stämmer? Låter konstigt i mina öron att dom väntar med att skicka ut.

Visa signatur

sweclockers prestandaindex

Efter 10 kommer 11.
Efter 99 kommer 100.

Permalänk
Sötast
Skrivet av BYATCH:

Ursäkta. Men kan detta vara ett problem för nya spelare? Min vän hade beställt Diablo, nu när det gått en vecka så ringde han och kollade varför det inte kommit. Dom svarade att det var problem med servrarna och att dom därför väntade med att skicka ut tills det var fixat. Kan detta vara anledningen? Eller vet ni om detta ens stämmer? Låter konstigt i mina öron att dom väntar med att skicka ut.

Låter som skitsnack.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Allexz:

Låter som skitsnack.

Något liknande har inträffat tidigare.

Visa signatur

MSI MPG B550 Gaming Edge WiFi | Ryzen 7 5800x | MSI RTX 3080 SUPRIM X | be Quiet! Straight Power 11 850W | Corsair 32 GB (2x16) DDR4 Vengeance RGB Pro 3200MHz CL16 | NZXT Kraken Z73 | Fractal Design Meshify 2 XL | Qpad QH-1339 | Asus Xonar Essence STX | Steelseries Apex Pro | Acer 27" Predator XB273UGS QHD IPS 165Hz