Intresse? En så clean och vit dator som möjligt

Permalänk
Medlem
Skrivet av borz:

Helt fel att ha ALLT vitt. Du måste ha lite kontrast, annars kommer alla detaljer att smälta in i varandra!

Men det är ju det som är meningen! Annars så gör man inte det.

Klart att det smälter in, tänk dig själv allt rent vitt, så allt smälter in Coolt eller hur. "om man nu lyckats att få allt vitt"

Så att tycka att det är helt fel att ha allt vitt, när man vill ha det rent vitt, det är däremot helt fel!

Har du själv sett ett system som är helt vitt så att all hårdvara smälter in i varandra ?

Visa signatur

Pc 1--> [AsRock DualSata2][AMD4600+X2][7800GT] [Intel SSD X-25 80GB G2][1TB F3][750GB IDE][4GB XMSCorsiar]Pc 2--> [Asus Crosshair] [AMD 4800+X2] [2st 8800GT i SLI] [RAID 0 2x250GB] [6GB XMSCorsair] [Corsair HX750]Pc 3-->[HP Microserver 12TB]Pc 4--> AsRock P67 Extreme 4,i7 2600K @ 4.0 GHz,830 256GB,16GB 1600MHz, R9 290X Foto [Nikon D7000][70-300/35 1,8/18-55 [Skärmar=24",24",24" Eyefinity]

Permalänk
Medlem

Lycka till att fota ett sådant system! Använd gärna vit bakgrund också...

Permalänk
Medlem
Skrivet av skog1s:

Har du länk till dina byggen som du har postat "där" då!

Sen är jag väldigt intresserad i en fråga, för att bli sponsrad, drar du iväg ett mail då typ! "Hej jag ska bygga/modda bla bla bla är ni intresserade att sponsra, jag kommer att visa resultat på Swec och bla bla bla"

Och om du ska göra den vit, se till att göra allt vitt! Hellre bra gjort och det tar lång tid, än tvärtom!

Och glöm inte det viktigaste, ta mycket foto under arbetets gång och visa hur det går!!

Ja allt ska bli vitt, och några av företagen gick igång riktigt hur när jag sa hur många hits och kommentarer jag har fått, så bara att ni går in i tråden hjälper!

Och ja jag ska ta många bilder! Och nej inte en mobil allt ska bli fottat med en systemkamera och många gånger Tack för feedbacken

Permalänk
Medlem
Skrivet av borz:

Helt fel att ha ALLT vitt. Du måste ha lite kontrast, annars kommer alla detaljer att smälta in i varandra!

Jag funderade på att köpa cougar vortex och lägga in oranget i sleevet, men vi får se hur vi gör, beror lite på vilka som sponsrar mig och med vad.

Permalänk
Medlem
Skrivet av skog1s:

Men det är ju det som är meningen! Annars så gör man inte det.

Klart att det smälter in, tänk dig själv allt rent vitt, så allt smälter in Coolt eller hur. "om man nu lyckats att få allt vitt"

Så att tycka att det är helt fel att ha allt vitt, när man vill ha det rent vitt, det är däremot helt fel!

Har du själv sett ett system som är helt vitt så att all hårdvara smälter in i varandra ?

Håller med dig, en helt vit dator är skitsnyggt, men ja som sagt, vi får se hur jag gör

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Flaxson:

Tänkte köpa ett sabertooth z77 och måla thermal armor vit, göra en backplate till grafikkortet, måla alla fläktar vita, sleeva alla sladdar vita, och möjligtvis göra ett fönster med leds, tror det kan bli fint

Ska inte Sabertooths armor leda bort en del av värmen från kortet? Alltså vore det idioti att måla över ett lager färg på detta så den ist isolerar värmen kvar vid moderkortet?

Visa signatur

||NZXT H440 Black/Red||Intel i5 2500k @ 4,2GHz ||Noctua NH-D14 ||GA-Z77X-UD3H ||8 gb Corsair Vengeance 1600mhz DDR3 ||MSI GeForce GTX 970 ||OCZ Agility 3 120GB SSD ||Samsung Spinpoint F3 1TB ||Corsair HX750W||
Software is like sex, it's better when it's free. - Linus Torvalds

Permalänk
Moderator
Moderator
Skrivet av Tumnus:

Ska inte Sabertooths armor leda bort en del av värmen från kortet? Alltså vore det idioti att måla över ett lager färg på detta så den ist isolerar värmen kvar vid moderkortet?

Kåpan på Sabertooth är i plast, inte direkt mycket värmeledande, utan det har luftkanaler bakom för att sprida luft över moderkortets delar.

Visa signatur

*-<|:C-<-<

Nytt namn, samma bismak.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av TheDaemon:

Kåpan på Sabertooth är i plast, inte direkt mycket värmeledande, utan det har luftkanaler bakom för att sprida luft över moderkortets delar.

Ok då vet jag.

Visa signatur

||NZXT H440 Black/Red||Intel i5 2500k @ 4,2GHz ||Noctua NH-D14 ||GA-Z77X-UD3H ||8 gb Corsair Vengeance 1600mhz DDR3 ||MSI GeForce GTX 970 ||OCZ Agility 3 120GB SSD ||Samsung Spinpoint F3 1TB ||Corsair HX750W||
Software is like sex, it's better when it's free. - Linus Torvalds

Permalänk
Medlem
Skrivet av TheDaemon:

Kåpan på Sabertooth är i plast, inte direkt mycket värmeledande, utan det har luftkanaler bakom för att sprida luft över moderkortets delar.

Det är därför man har fläktar i själva kåpan också, som blåser ner in under skyddet. Vet någon om dessa fläktar låter mycket?

Permalänk
Skrivet av Flaxson:

Det är därför man har fläktar i själva kåpan också, som blåser ner in under skyddet. Vet någon om dessa fläktar låter mycket?

Jag kan lätt säga att de inte låter mycket. Jag har båda fläktarna i plus 2x 120mm samt en tredje 120mm på cpu kylaren, och min dator är nästan helt tyst Men sedan har alla olika definitioner av tyst så det är väl en smaksak också

Skulle vara intressant att se hur det går med målningen av armorn! Håller själv på med ett projekt där jag funderar på att göra något liknande
http://www.sweclockers.com/forum/5-modifikationer-och-egna-ko...

Lycka till!

Permalänk
Medlem
Skrivet av epetersson:

Jag kan lätt säga att de inte låter mycket. Jag har båda fläktarna i plus 2x 120mm samt en tredje 120mm på cpu kylaren, och min dator är nästan helt tyst Men sedan har alla olika definitioner av tyst så det är väl en smaksak också

Skulle vara intressant att se hur det går med målningen av armorn! Håller själv på med ett projekt där jag funderar på att göra något liknande
http://www.sweclockers.com/forum/5-modifikationer-och-egna-ko...

Lycka till!

Ja, jag har följt ditt projekt, krya på dig. Och har läst på mycket om thermal armorn ska inte vara något problem att måla de.

Jag är inte jätte kräsen på ljudnivå, så det blir nog bra Kommer nog inte börja mitt projekt förän den 24, då jag får ledigt men när jag har målat så kan jag återkomma med resultat

Permalänk
Medlem

Kul att man kan inspirera folk Jag som gjort Project White PC Bygget som länkats här, även jag som gjorde den vita backplate'n till grafikkortet, Kul att du gillar det, Lycka till nu Ska själv starta ett nytt projekt nu så det lär bli så att jag gör lite fler backplate's och då lägger jag upp en bygglogg på dom då det verkar vara en hel del som är intresserade av just min Diy Backplate

Visa signatur

Raijintek Metis Silver - Intel Core i5 6600K - ASUS Z170I PRO GAMING 1 - EVGA GeForce GTX 1060 6GB SC Gaming - Corsair 32gb DDR4 3000MHz - PNY XLR8 1TB NVME SSD - be quiet! Dark Rock Pro 3 - be quiet! Power Zone 750w

Permalänk
Medlem
Skrivet av roobi:

Kul att man kan inspirera folk Jag som gjort Project White PC Bygget som länkats här, även jag som gjorde den vita backplate'n till grafikkortet, Kul att du gillar det, Lycka till nu Ska själv starta ett nytt projekt nu så det lär bli så att jag gör lite fler backplate's och då lägger jag upp en bygglogg på dom då det verkar vara en hel del som är intresserade av just min Diy Backplate

Ja jag ska inte sitta här och ljuga och säga att jag kom på idén själv, jag blev inspirerad av ditt galleri :), och det hade varit sjukt bra om du la upp en bygglogg på backplaten och ja, det är något som ska följas

Permalänk
Medlem
Skrivet av Flaxson:

Ja jag ska inte sitta här och ljuga och säga att jag kom på idén själv, jag blev inspirerad av ditt galleri :), och det hade varit sjukt bra om du la upp en bygglogg på backplaten och ja, det är något som ska följas

Hehe Yes, ska bara få tag i 2st nya grafikkort så blir det bygglogg,

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Raijintek Metis Silver - Intel Core i5 6600K - ASUS Z170I PRO GAMING 1 - EVGA GeForce GTX 1060 6GB SC Gaming - Corsair 32gb DDR4 3000MHz - PNY XLR8 1TB NVME SSD - be quiet! Dark Rock Pro 3 - be quiet! Power Zone 750w

Permalänk
Medlem

Gör du ett bra jobb så blir det intressant att följa, så tror nog det blir bra!

Visa signatur

Ryzen 5 1600, Gigabyte 1070, MSI B350M MORTAR, Crucial 16GB, Samsung EVO 500GB, Define Mini C, Corsair RM550x (╯°□°)╯​︵ ┻━┻

Permalänk
Medlem
Skrivet av borz:

Eller kanske http://www.silverstonetek.com/product.php?pid=118&area=en då de har en mer "clean" look.

Visa signatur

Laptop: Dell Latitude E7270 | 12,5" FHD IPS | i5-6300U | 16GB RAM | 500GB SSD
Laptop: MacBook Air 13"
NUC: Intel i5-4250U | 8GB RAM | 250GB SSD

Permalänk
Skrivet av Flaxson:

Ja, jag har följt ditt projekt, krya på dig. Och har läst på mycket om thermal armorn ska inte vara något problem att måla de.

Jag är inte jätte kräsen på ljudnivå, så det blir nog bra Kommer nog inte börja mitt projekt förän den 24, då jag får ledigt men när jag har målat så kan jag återkomma med resultat

Vad kul! Tack så mycket
Fan va bra, då vet jag det ifall jag bestämmer mig för att måla
Tack!

Permalänk
Medlem
Skrivet av roobi:

Hehe Yes, ska bara få tag i 2st nya grafikkort så blir det bygglogg,

Vad roligt

Skickades från m.sweclockers.com

Skrivet av PeCe:

Ja de var sjukt "clean", tänkte lite på enermaxs cluster men de som du länka funkar helt klart. de var ganska billiga också!

Skrivet av epetersson:

Vad kul! Tack så mycket
Fan va bra, då vet jag det ifall jag bestämmer mig för att måla
Tack!

Det borde ju gå ganska bra med tanke på att det bara är plast

Permalänk
Medlem

Vad tror ni om att blanda vit och grå sleeve för att ge det hela lite djup, istället för bara vit sleeve?
Exempel:

Permalänk
Skrivet av Flaxson:

Vad tror ni om att blanda vit och grå sleeve för att ge det hela lite djup, istället för bara vit sleeve?
Exempel:
http://img42.imageshack.us/img42/8352/sleev.png

Det kan mycket väl funka! Som någon nämnt tidigare, någon form av kontrast till det vita måste du ha! Så grått kan nog passa hur bra som helst