Slutgiltigt EU-nej till ACTA

Permalänk
Medlem

Härligt!

Permalänk
Medlem

39 riksdaler för Parlamentet... den tar vi! Trodde aldrig jag skulle säga tack till EU men denna gången gjorde ni rätt. Tack!

Visa signatur

Underskatta inte Citera-funktionen

Permalänk
Medlem

jag skrev samma kommentar idag i en annan tråd, men den kan ju klart återvinnas här också...
"Do not underestimate the power of the dark side."
Girighet och pengar är starka tillsammans... Dem kommer stycka eländet, packa om det och försöka få igenom det igen...

Visa signatur

“Fighting for peace is like screwing for virginity.”

Permalänk
Inaktiv
Permalänk
Medlem

Intressant.

Permalänk
Medlem

Lite goda nyheter för gyller alltid dagen

Permalänk
Keeper of The Nvidia Drivers

Det var allt för väl

Visa signatur

AMD FX53 939 | MSI nForce4 939 | Ati Radeon x1800XT OC PE | 2*1024mb G-Skill 1-2-3-2-5 | Comhem 10/1 | Frölunda Indians SM GULD!!!
In Hoc Signo Vinces!

Permalänk
Medlem

Wunderbar!

Visa signatur

 MacBook Pro 15" Retina,  iPhone 6,  iPad Air,
Home server: AsRock q1900dc-itx, Bitfenix Prodigy, 4gb SO-DIMM DDR3L, 90w laptop charger, 2x2tb,

Permalänk
Medlem

Det händer inte ofta, men ack så skönt med en vinst ibland...

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Vad i hela helvete, är fighten ang acta äntligen över? Är det äntligen slut med skiten? Sverige lär väll vilja driva frågan men utan EU i ryggen så lär det inte hända! Prisa piraternas gud Kapten Falkvinge!

Permalänk
Medlem
Skrivet av kazoom:

Precis, sen så åker ju t.ex inte fler pedofiler fast trots de integritetskränkande lagarna som redan har gått igenom med såna argument. Jävla PK-tid(korruption och lurendrejeri av folket) vi har.

Problemet är att det finns ett fåtal nötter som tycker att om man inte går på de här bokstavskombinationerna, ja då är man både pedofil och terrorist, eller i varje fall med i deras hejarklack, och det är in i helvete svårt att motargumentera idioterna utan att snubbla, vilket de är väl medvetna om. EX:

Den här lagen syftar till att sätta dit pedofiler och terrorister, och den är du emot?

Ja, eftersom det egentligen bara är rubrikdelarna som har med barnporr och terrorism att göra. Själva innehållet syftar till en gradvis intensifierad övervakning och kontroll av medborgarna, och om vi accepterar det här så dröjer det inte länge innan det blir ändamålsglidning ala FRA-lagen

Mmmm.... Fast precis sådär säger ju terroristerna och pedofilerna som är emot lagen...

Och sedan är det kört. Dessa jävla nötter går på hela skiten och tror att man är pedofil och terrorist bara för att man inte köper bokstavskombinationerna. Som tur är så finns det ju vettigt folk som vet vad det egentligen handlar om.

Visa signatur

ozzed.net Min egenkomponerade 8-bit musik. Gillar du musiken från gamla klassiska NES eller Gameboy och liknande är det värt ett besök. :) Jag finns också på Spotify, Bandcamp, Jamendo, Youtube, och du kan även följa mig på Twitter och Facebook.
Vet du att du har fel? Signalera detta tydligt med Argumentationsfel och gärna Whataboutism.

Permalänk
Medlem

Tack men nej tack USA. Håll eran korruption till er själva.

Visa signatur

Nybörjare på Linux? Se hit! #15665841

Permalänk
Medlem

Vill tacka alla som demonstrerade och engagerade sig i denna oerhört viktiga fråga.
We did it!

Visa signatur

i9-11900F | RTX 3070 ti

Permalänk
Medlem
Skrivet av belga:

Vad trevligt.
Fast nu blir jag misstänktsam. Igår så beslutade EU att man borde få återsälja lagligt nerladdade spel och nu sparkar de ut ACTA... När såhär mycket gott händer från politiskt håll så måste det vara någonting fel.

Fast nu kanske IP-lobbyn lär sig att om de lägger näsan för mycket i blöt så slår det bakut (stort kanske. Mest troligen inte, men med flytet vi verkar ha kanske snöbollen har en chans i peppar-land)

Följer inte med politiskt men antar att de ger folket mindre betydande grejer för att sedan komma med något väldigt dåligt förslag och vi ska känna oss mindre besvikna då vi "vunnit" några förslag.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ozzed:

Den här lagen syftar till att sätta dit pedofiler och terrorister, och den är du emot?

Ja, eftersom det egentligen bara är rubrikdelarna som har med barnporr och terrorism att göra. Själva innehållet syftar till en gradvis intensifierad övervakning och kontroll av medborgarna, och om vi accepterar det här så dröjer det inte länge innan det blir ändamålsglidning ala FRA-lagen

Mmmm.... Fast precis sådär säger ju terroristerna och pedofilerna som är emot lagen...

Det där handlar om vilken retorik man tar till.

Till exempel skulle jag byta din mittkommentar mot:
Ja, men den kan även användas till att tysta press, Amnesty och andra demokratiska och frihetssträvande organisationer, så vill vi inte ha Nazi-tyskland igen vill vi inte ha denna lagen.

Då kan man helt plötsligt kalla den som vill ha lagen för diktaturälskare, demokratihatare och andra fina saker, och då brukar det bli lite annat ljud i skällan.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av m0rk:

Today we celebrate our independence... From american special intrests
http://falkvinge.net/2012/07/04/victory-acta-suffers-final-hu...

Bullshit. Finns många som gillar det hela här med. Många media företag är europeiska. Speciellt vivendi har riktigt bra kontakter inom EC och Frankrikes topp. Så det är nog ingen större skillnad mot USA.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Megacrash:

Följer inte med politiskt men antar att de ger folket mindre betydande grejer för att sedan komma med något väldigt dåligt förslag och vi ska känna oss mindre besvikna då vi "vunnit" några förslag.

Det är ju det som är frågan...
Min "shit is going to happen"-röst mumlar för mycket för att det ska kännas helt bekvämt. Men skulle det inte komma något bakslag för oss senare så är jag inte den som klagar

Visa signatur

Xbox Live - Firaphex
Jag har inte alltid rätt, men jag utgår från det tills jag ser bevis på annat. Citera för svar
2008-06-18, Dagen då integriteten ställdes tå mot tå med maktmissbruket och förlorade.

Permalänk
Skrivet av Ozzed:

Och oavsett vad det sedan står i avtalet så kommer det gå igenom. För det är en oskriven regel att så fort barnporr och terrorism är inblandad så är allt OK.

Och oskyldiga små rosa kaniner. Glöm inte dem oskyldiga små rosa kaninerna.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Bra där!

Visa signatur

Intel Core i7 8700K, MSI GeForce GTX 1080 Ti 11GB Gaming X, Samsung 960 EVO 1TB, MSI Z370 GAMING M5, Corsair 32GB (4x8GB) DDR4 3200MHz CL16 Vengeance, EVGA Supernova G3 850W

INTEL CORE I7 3930K 3.20GHZ 12MB S-2011, FRACTAL DESIGN MIDITOWER DEFINE R3, CORSAIR HX 1050W, ASUS RAMPAGE IV FORMULA, Asus STRIX GTX970, CORSAIR 16GB DDR3 DOMINATOR QUAD 1866MHZ CL9 (4X4GB) Ljud: ASUS Xonar D2X/XDT 7.1 | Elac 5.1 +förstärkare | Cambridge dacmagic plus | Astro gaming A40 | Sennheiser HD 650
You ask me if I have a god complex? Let me tell you something, I am god!

Permalänk

Ett vettigt beslut.

Ibland tar EU-politikerna rätt beslut. Skulle vara roligt att veta vilka som röstade för.

Visa signatur

Varje svensk medborgare borde ha minst 3 PC/pers där hemma !

Permalänk

*Clap clap*

Permalänk
Medlem

Tur är väl det!

Visa signatur

^^^
@¿@
o

Permalänk
Medlem

Vad innebär detta för en vanlig svensson?

Visa signatur

13900K - NH D15 - Maximus Z790 Hero - 32gb G-Skill 7200Mhz - Intel 900P 480Gb -Kingston Renegade 2Tb -Samsung 980 PRO 2TB - Samsung 980 PRO 1TB - Gigabyte RTX 4090 GAMING OC - AX 1600i - Phanteks P600s -Alienware AW3423DW - Beyerdynamic T5 MK III - Creative Sound Blaster GC7 - ROG Strix SCAR 16 (2023) - G634JZ-NM015W.

Permalänk
Entusiast
Skrivet av jorgen69:

Vad innebär detta för en vanlig svensson?

Ganska mycket, speciellt om du använder Internet! http://www.youtube.com/watch?v=3zNX3I9p1f0

Visa signatur

Den digitala högborgen: [Fractal Design Meshify C] ≈ [Corsair RM850x] ≈ [GeForce RTX 3080] ≈ [AMD Ryzen 7 7800X3D ≈ [Noctua NH-U14S] ≈ [G.Skill Flare X5 32GB@6GHz/CL30] ≈ [MSI MAG B650 TOMAHAWK] ≈ [Kingston Fury Renegade 2 TB] ≈

Permalänk
Medlem
Visa signatur
Permalänk

SEGER!!!!

Visa signatur

i5 750 @ 3.2 GHz | P7P55D |Corsair 8gb DDR3 1600MHz | Nvidia MSI GTX 560TI | Zalman 600W PSU | Samsung 840 240gb SSD | 3st Samsung 1tb | Corsair 650D | Arctic cooling freezer 7 rev 2

http://www.inet.se/artikel/6101343/f...kop-over-500kr

Permalänk
Medlem

Får bara hoppas att de inte smyger igenom samma innehåll i en ny lag under annat namn, det är ju relativt vanligt iaf i USA...
Nå, seger idag iaf för alla människor ^^

Permalänk
Medlem
Skrivet av Xake:

Det där handlar om vilken retorik man tar till.

Till exempel skulle jag byta din mittkommentar mot:
Ja, men den kan även användas till att tysta press, Amnesty och andra demokratiska och frihetssträvande organisationer, så vill vi inte ha Nazi-tyskland igen vill vi inte ha denna lagen.

Då kan man helt plötsligt kalla den som vill ha lagen för diktaturälskare, demokratihatare och andra fina saker, och då brukar det bli lite annat ljud i skällan.

Ja, fast det finns även de som har kallat de som är emot ACTA för anti-demokrater, samma med SOPA, PIPA, CISPA, och andra bokstavskombinationer.

Visa signatur

ozzed.net Min egenkomponerade 8-bit musik. Gillar du musiken från gamla klassiska NES eller Gameboy och liknande är det värt ett besök. :) Jag finns också på Spotify, Bandcamp, Jamendo, Youtube, och du kan även följa mig på Twitter och Facebook.
Vet du att du har fel? Signalera detta tydligt med Argumentationsfel och gärna Whataboutism.

Permalänk
Medlem

Här är asen som inte ens vågade stå för sin åsikt och och avstod från att rösta för att dem visste att dem skulle förlora...

Christofer Fjellner, Gunnar Hökmark, Anna Ibrisagic, Alf Svensson, Anna Maria Corazza Bildt och Marit Paulsen

Permalänk

Där blir det nej, bestämt nej.