Permalänk
Medlem
Skrivet av Chris_Kadaver:

Vadå fungerade det inte att uppdatera bios själv?

Inte då moderkortet inte stöder i7-3820 som de flästa använder det med och gigabyte har inget som asus att man kan flasha med USB.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Chris_Kadaver:

Vadå fungerade det inte att uppdatera bios själv?

Inte om moderkortet kommer med f7 och man har köpt en i7 3820. Några får igång systemet trots att cpun inte har officiellt stöd, och kan då uppdatera bios.

Permalänk
Medlem

Mitt jag beställde ifrån CDON levererades med bios F4 (dvs väldigt gammalt) och var lite orolig att min Xeon engineering sample inte skulle lira, men stoppade i den, sedan laddade hem F11 direkt från hemsidan och la den på en disk och flashade och verkar inte vara några problem. Och den ska inte stödjas ens med F11 pga att den har inte "rätt" microcode.

Så är nog bara tuta och köra

Visa signatur

Inget är omöjligt, bara det att det omöjliga tar lite längre tid

Permalänk
Skrivet av allban:

Mitt jag beställde ifrån CDON levererades med bios F4 (dvs väldigt gammalt) och var lite orolig att min Xeon engineering sample inte skulle lira, men stoppade i den, sedan laddade hem F11 direkt från hemsidan och la den på en disk och flashade och verkar inte vara några problem. Och den ska inte stödjas ens med F11 pga att den har inte "rätt" microcode.

Så är nog bara tuta och köra

Jag kommer inte ens in i bios. Min dator står bara och startar om sig var 10:e sekund, och får ingen bild. Det är inte speciellt lätt att uppdatera till senaste bios då xD

Visa signatur

Define XL, Gigabyte UD3 X79, Gtx 580 sli (dc2 & referens), Intel i7 3820, Zalman 9900 max, ax1200

Permalänk
Medlem
Skrivet av klans:

Inte om moderkortet kommer med f7 och man har köpt en i7 3820. Några får igång systemet trots att cpun inte har officiellt stöd, och kan då uppdatera bios.

Kolla med Gigabyte här på SweC.

Permalänk
Gigabyte

Hejsan.

Till er som inte får igång processorn på moderkortet så har det framkommit att vissa av dessa moderkort har en äldre version av BIOS (således finns det ej stöd för Core i7 3820). Vi kan ta emot moderkort för att flasha dessa till er och ska göra det så snabbt vi kan (räkna med att vi måste ha kortet i 2 dagar ca). Det som krävs är att ni skickar med utkörning, text DHL, Schenker med flera (vi kan som ni säkert förstår, inte köra runt om i hela Malmö på alla de olika utlämningsställena). Posten är dyra att använda vid sådana ärende.

Kort och gott, ni skickar kortet, vi flashar BIOS åt er och bjuder på frakten tillbaks.

Vår adress är:

GIGABYTE
Märkning: Moderkort flash
Gasverksgatan 9
211 29 Malmö

+46 40 64 53 511

Edit: För frakt titta här: http://fraktjakt.se och välj sedan fraktkrav till höger.

Visa signatur

Not in use.

Permalänk

ÄR det bara jag som är seg eller har alla fraktbolag väldigt dålig info om just utkörning? Jag hittar i princip ingenting om utkörning på vare sig DHL eller schenker. Det jag har hittat är bara utkörning till serviceställen.. Det enda stället som har någon vettig information är posten men de kostar en hel del som Rasmus säger. Någon som vet någon firma som kan göra utkörning till ett företag till ett rimligt pris och inte ha för lång leveranstid? Tacksam för svar!

Visa signatur

Define XL, Gigabyte UD3 X79, Gtx 580 sli (dc2 & referens), Intel i7 3820, Zalman 9900 max, ax1200

Permalänk
Gigabyte

Normalt har de utkörning som standard, och när det ej är utkörning så brukar det stå. Ring till DHL för att dubbelkolla det. Vet att DHLs "Pickup point" är utan utkörning, och för vår del så står det specificierat att det ej ingår.

Edit: För frakt titta här: http://fraktjakt.se och välj sedan fraktkrav till höger.

Visa signatur

Not in use.

Permalänk
Skrivet av Gigabyte_Rasmus:

Normalt har de utkörning som standard, och när det ej är utkörning så brukar det stå. Ring till DHL för att dubbelkolla det. Vet att DHLs "Pickup point" är utan utkörning, och för vår del så står det specificierat att det ej ingår.

Edit: För frakt titta här: http://fraktjakt.se och välj sedan fraktkrav till höger.

Företagen med utkörning vill ha ett nummer hos mottagaren, har ni något nummer de kan ringa innan de kommer?

Visa signatur

Define XL, Gigabyte UD3 X79, Gtx 580 sli (dc2 & referens), Intel i7 3820, Zalman 9900 max, ax1200

Permalänk
Gigabyte
Skrivet av leksandarn:

Företagen med utkörning vill ha ett nummer hos mottagaren, har ni något nummer de kan ringa innan de kommer?

+46 40 64 53 511

Visa signatur

Not in use.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gigabyte_Rasmus:

+46 40 64 53 511

Tack för flashningen rasmus! Fint med lite extra godsaker från gigabyte också:)

Visa signatur

Hänger på Sweclockers när jag blir köpsugen.

Permalänk

Skickade kortet i onsdags kväll och väntar fortfarande, så länge det blir flashat och fungerar blir jag nöjd

Visa signatur

Define XL, Gigabyte UD3 X79, Gtx 580 sli (dc2 & referens), Intel i7 3820, Zalman 9900 max, ax1200

Permalänk
Gigabyte
Skrivet av leksandarn:

Skickade kortet i onsdags kväll och väntar fortfarande, så länge det blir flashat och fungerar blir jag nöjd

Hejsan Rasmus.

Ditt kort kom i fredags och lämnade oss idag

Skrivet av davitto:

Tack för flashningen rasmus! Fint med lite extra godsaker från gigabyte också:)

Inga problem

Visa signatur

Not in use.

Permalänk
Medlem

Om någon har ett moderkort över så köper jag det gärna:)

Permalänk

Nu har även jag fått hem mitt moderkort, och det fungerar som det ska! Jag har dock ett problem, och det är att jag inte kan hitta hårddiskarna i bios, jag hittar 1 av 4 hårddiskar, och den är en lagringsdisk så jag kommer inte in i windows. Jag har provat de flesta inställningar i bios men det ger ingen skillnad, har även provat att byta plats på sata portarna, med samma resultat. Har någon nått tips hur jag kan göra för att få fram alla diskarna i bios, eller iaf min ssd?

Visa signatur

Define XL, Gigabyte UD3 X79, Gtx 580 sli (dc2 & referens), Intel i7 3820, Zalman 9900 max, ax1200

Permalänk
Medlem
Skrivet av leksandarn:

Nu har även jag fått hem mitt moderkort, och det fungerar som det ska! Jag har dock ett problem, och det är att jag inte kan hitta hårddiskarna i bios, jag hittar 1 av 4 hårddiskar, och den är en lagringsdisk så jag kommer inte in i windows. Jag har provat de flesta inställningar i bios men det ger ingen skillnad, har även provat att byta plats på sata portarna, med samma resultat. Har någon nått tips hur jag kan göra för att få fram alla diskarna i bios, eller iaf min ssd?

Mitt gjorde så också, Koppla in den disk du ska installera OS på. Starta sedan windows. Sen kan du detektera som via windows. Kommer inte ihåg exakt hur.

Visa signatur

System: Aerocool DS Cube|| i5 4690K @ Stock || Phanteks PH-TC12DX || MSI Z97M-G43 || G.Skill Ripjaws 8-9-9-24 1866 MHz 8 GB || Gigabyte GTX460 1GB OC || PNY Optima SSD 480GB || Crucial C300 128 GB || Samsung Spinpoint F3 1TB || Fractal Design Edison M 750W 80+ Gold

Permalänk
Skrivet av sj6:

Mitt gjorde så också, Koppla in den disk du ska installera OS på. Starta sedan windows. Sen kan du detektera som via windows. Kommer inte ihåg exakt hur.

Min SSD är helt ny, så har inget installerat på den. Kanske fungerar om jag provar at installera windows via min htpc på den för att sedan köra in den i min spelburk?

Visa signatur

Define XL, Gigabyte UD3 X79, Gtx 580 sli (dc2 & referens), Intel i7 3820, Zalman 9900 max, ax1200

Permalänk
Medlem
Skrivet av leksandarn:

Min SSD är helt ny, så har inget installerat på den. Kanske fungerar om jag provar at installera windows via min htpc på den för att sedan köra in den i min spelburk?

Men jag menar, koppla ur alla diskar. Koppla sedan in ENDAST den du ska ha OS på. När du installerat OS så koppla sedan in resten av diskarna.

Visa signatur

System: Aerocool DS Cube|| i5 4690K @ Stock || Phanteks PH-TC12DX || MSI Z97M-G43 || G.Skill Ripjaws 8-9-9-24 1866 MHz 8 GB || Gigabyte GTX460 1GB OC || PNY Optima SSD 480GB || Crucial C300 128 GB || Samsung Spinpoint F3 1TB || Fractal Design Edison M 750W 80+ Gold

Permalänk
Skrivet av sj6:

Men jag menar, koppla ur alla diskar. Koppla sedan in ENDAST den du ska ha OS på. När du installerat OS så koppla sedan in resten av diskarna.

Jag har gjort det, men hårddisken syns fortfarande inte i bios. Kan inte få fram den.

Visa signatur

Define XL, Gigabyte UD3 X79, Gtx 580 sli (dc2 & referens), Intel i7 3820, Zalman 9900 max, ax1200

Permalänk
Medlem
Skrivet av leksandarn:

Jag har gjort det, men hårddisken syns fortfarande inte i bios. Kan inte få fram den.

ehmm... pröva olika sata portar? Detta låter dock skumt...

Visa signatur

System: Aerocool DS Cube|| i5 4690K @ Stock || Phanteks PH-TC12DX || MSI Z97M-G43 || G.Skill Ripjaws 8-9-9-24 1866 MHz 8 GB || Gigabyte GTX460 1GB OC || PNY Optima SSD 480GB || Crucial C300 128 GB || Samsung Spinpoint F3 1TB || Fractal Design Edison M 750W 80+ Gold

Permalänk
Skrivet av sj6:

ehmm... pröva olika sata portar? Detta låter dock skumt...

Jag har provat alla sata portar, har även provat att först installera OS i min htpc men den syns fof inte. Kan det vara ett X79 problem xD ? Vet någon som kanske har haft samma problem lösningen ?

Visa signatur

Define XL, Gigabyte UD3 X79, Gtx 580 sli (dc2 & referens), Intel i7 3820, Zalman 9900 max, ax1200

Permalänk
Medlem
Skrivet av leksandarn:

Jag har provat alla sata portar, har även provat att först installera OS i min htpc men den syns fof inte. Kan det vara ett X79 problem xD ? Vet någon som kanske har haft samma problem lösningen ?

Du, jag har ingen aning... sitter med X58 och när jag läste ditt problem så trodde jag det var ungefär samma som jag hade men ditt problem verkar ju väldigt bekymmersamt.... Har du prövat olika kablar etc? Sådant här kan få mig att gråta när man köpt dyra grejer....

Jag hade nog mailat Gigabyte...

Jag håller tummarna!

Visa signatur

System: Aerocool DS Cube|| i5 4690K @ Stock || Phanteks PH-TC12DX || MSI Z97M-G43 || G.Skill Ripjaws 8-9-9-24 1866 MHz 8 GB || Gigabyte GTX460 1GB OC || PNY Optima SSD 480GB || Crucial C300 128 GB || Samsung Spinpoint F3 1TB || Fractal Design Edison M 750W 80+ Gold

Permalänk
Skrivet av sj6:

Du, jag har ingen aning... sitter med X58 och när jag läste ditt problem så trodde jag det var ungefär samma som jag hade men ditt problem verkar ju väldigt bekymmersamt.... Har du prövat olika kablar etc? Sådant här kan få mig att gråta när man köpt dyra grejer....

Jag hade nog mailat Gigabyte...

Jag håller tummarna!

Jag provade precis med en annan strömkabel, då med ett annat uttag i nätagget. Nu hittade jag den nya disken :), det betyder med all sannorlighet att nätdelen är till en viss del deffekt. Fläktarna som är kopplade direkt till nätdelen fungerar heller inte, så jag tror att jag får prova de olika uttagen ur mitt nätagg för att se om någon verkar vara defekt. Det viktigaste är att det fungerar nu

Visa signatur

Define XL, Gigabyte UD3 X79, Gtx 580 sli (dc2 & referens), Intel i7 3820, Zalman 9900 max, ax1200

Permalänk
Medlem
Skrivet av leksandarn:

Jag provade precis med en annan strömkabel, då med ett annat uttag i nätagget. Nu hittade jag den nya disken :), det betyder med all sannorlighet att nätdelen är till en viss del deffekt. Fläktarna som är kopplade direkt till nätdelen fungerar heller inte, så jag tror att jag får prova de olika uttagen ur mitt nätagg för att se om någon verkar vara defekt. Det viktigaste är att det fungerar nu

gött att höra att det löste sig.

Visa signatur

System: Aerocool DS Cube|| i5 4690K @ Stock || Phanteks PH-TC12DX || MSI Z97M-G43 || G.Skill Ripjaws 8-9-9-24 1866 MHz 8 GB || Gigabyte GTX460 1GB OC || PNY Optima SSD 480GB || Crucial C300 128 GB || Samsung Spinpoint F3 1TB || Fractal Design Edison M 750W 80+ Gold

Permalänk
Medlem
Skrivet av leksandarn:

Jag provade precis med en annan strömkabel, då med ett annat uttag i nätagget. Nu hittade jag den nya disken :), det betyder med all sannorlighet att nätdelen är till en viss del deffekt. Fläktarna som är kopplade direkt till nätdelen fungerar heller inte, så jag tror att jag får prova de olika uttagen ur mitt nätagg för att se om någon verkar vara defekt. Det viktigaste är att det fungerar nu

Skönt för dig att det slutade väl till slut, men vågar du köra alls med det där agget?

Permalänk
Skrivet av MP-Jan:

Skönt för dig att det slutade väl till slut, men vågar du köra alls med det där agget?

Det var rätt längesedan som jag sleevade och allt sket sig, har fungerat prima efter det. Sen vet jag heller inte om det kanske var trasigt vid köp(begagnat köp) Provade inte alla utgångar, kan ju ha varit defekt redan då.

Visa signatur

Define XL, Gigabyte UD3 X79, Gtx 580 sli (dc2 & referens), Intel i7 3820, Zalman 9900 max, ax1200

Permalänk
Gigabyte
Skrivet av leksandarn:

Det var rätt längesedan som jag sleevade och allt sket sig, har fungerat prima efter det. Sen vet jag heller inte om det kanske var trasigt vid köp(begagnat köp) Provade inte alla utgångar, kan ju ha varit defekt redan då.

Grymt jobb sj6 och leksandarn där ni tillsammans löser problemet! Min rekommendation är att inte koppla in det nätaggregatet mer

Visa signatur

Not in use.

Permalänk
Skrivet av Gigabyte_Rasmus:

Grymt jobb sj6 och leksandarn där ni tillsammans löser problemet! Min rekommendation är att inte koppla in det nätaggregatet mer

Nu vet jag exakt vad problemet är och det är att några av kontakterna på nätagget glappar lite, så lyfter jag datorn eller något i den stilen så kan det glappa ur och det var troligtvis i en av glappkontakterna som jag kopplade in hårddiskarna första gången. Jag tror inte att det ska vara några problem när det enbart är glapp i (troligtvis 2) av kontakterna.

Visa signatur

Define XL, Gigabyte UD3 X79, Gtx 580 sli (dc2 & referens), Intel i7 3820, Zalman 9900 max, ax1200

Permalänk

3820 och ud3 funkar helt perfekt! Jag köpte i samband med cdon-rabatten och shit vilken dator det blev =P

Permalänk
Medlem

Jag köpte också ett ud3 från cdon och 3820. Var inga som helst problem att få igång datorn, förutom lite krångel med windows-skiva.. Men hade F4 från början och det funkade ganska bra. Bara ett problem, ibland fryser datorn sig och måste hålla ned strömknappen och starta om datorn.

Funderar på om det kan vara att det är gammalt bios eller om det är minnerna, har inte kommit fram till problemet än(Har en tråd här på sc: http://www.sweclockers.com/forum/61-stationara-datorer-suppor... ) men nu har jag ominstallerat windows för något hände så kunde inte se loggin skärmen. Pilen kom upp men sen var resten svart. Windowslogan som laddar i början var där och sen kom pilen och sedan hände inget mer.

Mailade gigabytes förut idag för att se om de kunde hjälpa mig att updatera bioset, laddade ned från deras hemsida men får felet att jag kör i x64 och drivrutinen är i x86.. Men sedan hittade jag denna tråd och tänkte se om någon annan fått likande fel som jag har och har ett svar på varför den fryser sig.

Visa signatur

Life is so wonderful, Life is so beautiful, Stay a while, No one gets out alive.
Life is so wonderful, Life is so beautiful, Just smile, No one gets out alive.