Tyst men tillräckligt nätagg och chassi

Permalänk
Medlem

Tyst men tillräckligt nätagg och chassi

Frågan är som titeln lyder; jag söker efter ett tyst men kraftfullt nätagg samt ett stilrent, tyst och svalt chassi. Prislappen bör alltsammans inte överstiga 2000.

Komponenterna som skall drivas av nätaggregatet är följande http://www.inet.se/kundvagn/visa/1989796/2012-07-04.
Funderar på att i framtiden ha möjlighet att uppgradera till att köra två stycken ASUS 670 GTX i SLI, så vill därför att nätagget ska ha lite kräm. Ett modulärt vore att föredra.

Det jag kräver av chassit är att det ska vara stilrent, inga fula dioder eller liknande, att de ska ha plats för komponenter och huvudsakligen vara tyst. Då jag köper ASUS 670 GTX av anledningen att de ska vara tysta så vill jag inte ha några chassifläktar som dånar (samma sak gäller för nätaggregatsfläkten).

Några eventuella förslag som jag har hittat hittils (kom gärna med fler om ni har på lager).
Nätagg
Corsair CMPSU-650HX 650W
NZXT Hale90 80+ Gold Modular 650W
be quiet! Pure Power L8 630W 80+ Bronze Modulär

Chassi
NZXT H2
Fractal Design Arc
Antec P280

Tacksam för svar!

Permalänk
Medlem

Jag skulle kört på Corsair agget och antec chassi. Princip samma som jag själv har, och min dator är väldigt tyst även med ett par chassi fläktar. Kör med dessa: https://www.inet.se/produkt/6308385/nexus-120mm
Antec chassiet är väldigt stort (speciellt på längden), det har ju sina för och nackdelar. Men passar där jag ska ha det och stort å rymligt.

Visa signatur

Any society that would give up a little liberty to gain a little security will deserve neither and lose both.
PS. Detta meddelande har granskats av FRA, Säpo, Polisen och NSA . (Med reservation för att ha utelämnat flertalet okända yttligare övervakare) .DS

Permalänk
Medlem

Be quiet och P280 hade jag kört

Visa signatur

i5 750 @ 3.9 GHz | NH-D14 | P7P55D |GTX 960 | Vulcan 8GB | Seagate 600 480 GB | Newton 650w | P280 | Dell U2515H

Permalänk
Medlem

Har hört lite delade meningar om Be Quiet nätaggregaten, bland annat att de ska innehålla komponenter som kan vara lite sämre kvalité. Någon som kan bekräfta detta eller är det ett "bra nätaggregat"?

Antec P280 verkar ha fått positiva recensioner rakt igenom så det blir väl kanske ett sådant...

Permalänk
Medlem

Corsair ax650 är passivt upptill ungefär 50% belastning. Mitt är tyst, punkt.

Visa signatur

Core i9 9900K | Noctua NH-D15 | 32GB 3600MHz | Gigabyte Aorus Z390 Pro | Corsair RM750 | Sapphire Radeon RX 6800 | Seagate Firecuda 510 1TB M.2 | Fractal Design Define R4 svart | Kubuntu 23.04