Blizzard verkar kanske inte bry sig längre om sina fans ...

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Sollentuna
Registrerad
Jan 2012

Blizzard verkar kanske inte bry sig längre om sina fans ...

Ja, här är man tillbaka igen med ännu ett i-landsproblem, men trots allt något jag kanske inte är ensam om ...

Köpte Diablo 3 CE och fick den postad inför lanseringen, hemma när jag väl öppnade paketet så fanns allting där och allt var helvetes himmelskt ...

Dock tyckte jag USB minnet verkade kanske ´´ lite ´´ för grå-svartaktig och stenigformad än det som visats på baksidan samt online, men ville inte göra en höna av en fjäder för det ... idag dock är det något helt annat, ville kika på allt igen och såg att hela minnet börjar få en helt gråaktig missfärgning. För ett samlarobjekt och vad allt kostade så tycker jag verkligen det inte var acceptabelt, så skickade en ticket till Blizzard angående detta mindre problem...

Tänkte att om dem kan fixa det, byta eller som en litet morot ge bort en eller två D2 + LoD koder. Nope, istället fick jag en kort svar utan lösning, att dem inte tar ansvar för fysiska produkter och att det är butikens ansvar. Så kontaktade butiken jag köpt från, och dem sa motsatsen, att det ligger på Blizzard.

Nu är jag tack och lov intelligent nog att fatta vad som gäller, att går det inte via butik så får man ta det med produkttillverkaren, så skickade respons till Blizzard där jag nämde att butiken fråntar sig ansvaret och att jag då vill höra vad dem har för lösning. Åter igen, tillbaka på ruta ett, ingen hjälp alls från dem och dem fortsätter lägga allt ansvar på butiken. Hoppas böckerna inte ruttnar bort eller skivorna börjar implodera pga undermålig kvalite ...

Kul att veta inför framtida lanseringar, om jag ska inneha fler CE så blir det definitivt gåvor, inte tänker jag ge bort pengar igen för att riskera hamna i samma sits igen... deras spel med patchar och obalans tycker jag är inga problem men att dem beter sig såhär känns nästan som Activision har handen i kakburken...

Ja vad tycker ni jag ska göra, att gå till Konsumentverket för ett litet USB minne känns kanske lite overkill, men men, mer principen som räknas ...

Har ni själv råkat ut för liknande med andra och lyckats få lite konsumenträtt ?

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Vimmerby
Registrerad
Nov 2003

Det är butikens ansvar och de får sen ta det med Blizzard, kund ska inte beröras av detta. Ointressant vad de säger egentligen, konsumentköplagen är vad som gäller.

Sen är det väl mer regel än undantag att grejer i s.k collectors editions idag inte är annat än masstillverkat junk. Vill man ha nåt speciellt får man köpa sånt som görs i limiterade serier av specifika artister.

"I live, I die, I live again!"