Nytt Grafikkort. (Okunnig)

Permalänk
Medlem

Nytt Grafikkort. (Okunnig)

Tjenare!

Jag behöver ett nytt grafikkort och eftersom jag inte kan något om det så vänder jag mig till er. Min budget är inte heller så hög endast runt 500 lappen och som jag har förstått så räcker inte det så jätte långt. Men ifall ni skulle kunna hjälpa mig att hitta ett kort med bästa prestanda för de kortet skulle jag bli mycket tacksam.

Jag lirar mest Diablo III och skulle gärna vilja kunna streama det också. Mitt nuvarande grafikkort klarar spelet på runt 30 fps med allt på low och typ 10 fps när jag streamar :P.

Mitt nätagg är på endstaka 300w.

Mitt nuvarande grafikkort är ett hd radeon 5450.

Tack på förhand!

Permalänk
Medlem

Du lär inte få nåt bättre för den pengen. Inte heller kan du ha något bättre pga 300w nätagg ( lär inte ha grafikkorts strömsladd ).
Du får nog spara lite

Visa signatur

I7 12700K, Asus RTX 3080 TI, Alienware AW3423DW och annat smått o gott.

Permalänk
Skrivet av Vaspn:

Tjenare!

Jag behöver ett nytt grafikkort och eftersom jag inte kan något om det så vänder jag mig till er. Min budget är inte heller så hög endast runt 500 lappen och som jag har förstått så räcker inte det så jätte långt. Men ifall ni skulle kunna hjälpa mig att hitta ett kort med bästa prestanda för de kortet skulle jag bli mycket tacksam.

Jag lirar mest Diablo III och skulle gärna vilja kunna streama det också. Mitt nuvarande grafikkort klarar spelet på runt 30 fps med allt på low och typ 10 fps när jag streamar :P.

Mitt nätagg är på endstaka 300w.

Mitt nuvarande grafikkort är ett hd radeon 5450.

Tack på förhand!

Om jag var jag du skulle jag kolla SweC marknaden lite då och då.