Ev. fix till vissa problem med 7900-serien

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Zion
Registrerad
Apr 2004

Ev. fix till vissa problem med 7900-serien

Efter att min dator slocknat några ggr efter bytet till HD7970 från ett GTX570 började jag leta efter lite lösningar, den slockande istortsett bara när datorn var idle, troligen pga AMDs low power mode grej de har i den och såg att visa kunnat lösa detta genom att slå på unsupported overclocking i MSI Afterburner vilket hindrar kortet att dra ner.
Tyckte detta lät som en grej Windows 7 själv borde kunna styra eller ha något för, är det något M$ slängt in i Windows är det 58000 grejer för power-management/saving så jag kollade runt och hittade detta

den stod på moderate setting förut så jag ändra den till Off och iofs bara prelimenärt just nu men datorn stod idle hela natten utan minsta problem så om någon annan har strul med black screen och annat så kan det vara värt en titt.

[ i5-6600K @ 4.7Ghz || Corsair H110 GTX || 16GB DDR4 || ASUS Z170 Pro Gaming || Asus ROG 1080 Strix @ 2100+/11Ghz+ ]
Unigine Superposition 1080p; 17487 @ Medium; 4594 @ Extreme
"One is always considered mad, when one discovers something that others cannot grasp."
- Ed Wood

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Narnia
Registrerad
Nov 2004
Skrivet av Ferrat:

Efter att min dator slocknat några ggr efter bytet till HD7970 från ett GTX570 började jag leta efter lite lösningar, den slockande istortsett bara när datorn var idle, troligen pga AMDs low power mode grej de har i den och såg att visa kunnat lösa detta genom att slå på unsupported overclocking i MSI Afterburner vilket hindrar kortet att dra ner.
Tyckte detta lät som en grej Windows 7 själv borde kunna styra eller ha något för, är det något M$ slängt in i Windows är det 58000 grejer för power-management/saving så jag kollade runt och hittade detta
http://img801.imageshack.us/img801/3024/powerh.png

den stod på moderate setting förut så jag ändra den till Off och iofs bara prelimenärt just nu men datorn stod idle hela natten utan minsta problem så om någon annan har strul med black screen och annat så kan det vara värt en titt.

---------------------
Det här var intressant

Jag själv är så sjukt sugen på att köpa mig ett 7970 från webhallens kampanj, men jag är så skraj för problem med drivrutiner osv att jag inte vågar slå till på något av korten

Antar du testat senaste bios på ditt moderkort också?

fanns inte plats för alla mina leksaker här:(

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Vännäs
Registrerad
Jul 2002
Skrivet av godspeed:

---------------------
Det här var intressant

Jag själv är så sjukt sugen på att köpa mig ett 7970 från webhallens kampanj, men jag är så skraj för problem med drivrutiner osv att jag inte vågar slå till på något av korten

Antar du testat senaste bios på ditt moderkort också?

mesta problem är med 2 eller flera kort.
12.6 ska fixa det mesta
många har också fel bios i moderkorten.

3k för 7970 bara köpa, funkar det ej bara skicka tillbaka.
får mitt på måndag.

Träna bort dyslexin. Ryzen 2600x - asus B350plus - sapphire 480 - Acer XG270HU 1440p 144hz - Samsung 960evo 256gb - asus essence stx - Sennheiser hd600 - Corsair 750w - 16gb Kingston 3ghz - atcs 840 - Vattenkylt - Felsökning? (Lär dig Googla)