Inet fejkar omdömen? (eller är det nån som har för mycket fritid?)

Permalänk
Medlem

Eller så var det just Inets plan att leka dum som in i helvete och få andra kunder att tro;

"Nej men Inet är väl inte så dumma :)"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Drömmaren:

http://www.it-shoppen-butik.se/it-shoppen-home-a10/141447-0 kolla kommentaren längre ner där. Börjar på samma sätt som dom på inet-länken. "Jag tycker om att och ha en stationär dator" och bla bla comhems internet som inte har ett skit med datorn att göra.

Hur svårt är det att se?
Det är ingen fejk, ingen med för mycket fritid heller.

Flera liknade inlägg, med nästan exakt samma innehåll. Produktnamn i texten.

Det ÄR SPAM. Reklam. Produktplacering.. Gjort av en robot. Denna internets skitstänk upp över allt förr eller senare där inte finns captcha.

Permalänk
Medlem

What omega said....

Visa signatur

"Jag är så gammal att jag brukade styra med piltangenterna"
StoppaCopySwede
Fraktrfitt:Inet

Permalänk
Skrivet av Orisons:

What omega said....

Then just "like it" instead of post hunting....

Visa signatur

I5 2500K | 16GB DDR3 "1600" | CORSAIR FORCE GT 128GB | 38TB WD | |ASUS P8P67 DELUXE REV 3 | XFX 7970 | OCZ ZX 1000W | LG 27" | 6.0 STEREO

Permalänk
Medlem

Tror verkligen inte Inet skulle utformat ett omdöme på detta viset, med tanke på deras höga nivå i övrigt.

Visa signatur

Mess with the best and die like the rest.
MSI Mortar Max B450, AMD 3700x, PowerColor 5700 XT

Permalänk
Medlem

Skumt att ett likadant omdöme ligger på itshoppens hemsida också

Visa signatur

Om du vill att jag ska se ditt svar så tryck på Citera.

Permalänk
Medlem

Spam som sagt.

Visa signatur

Datorer - M1 MacBook Pro 14"
Hörlurssystem - Scarlett 4i4 / Objective2 / Beyerdynamic DT 770
Ljudsystem - NAD C356BEE > DALI Mentor 6
Bilpark - Porsche 718 Spyder

Permalänk
Hedersmedlem

Jag gissar på en spammer anställd av Comhem, notera att i varje inlägg framhävs det hur väl den utlovade hastigheten hålls.

Inte förvånande med tanke på hur många företag etc. som anlitar folk att skriva positivt om dem på forum etc, det lär bara växa mer och mer. :/

Visa signatur

CPU: Intel i5-4670K MB: Asus Maximus VI Gene RAM: Patriot Viper3 16GB 2133MHz CL11 GPU: Zotac GeForce GTX 780 PSU: Corsair AX860 Chassi: Silverstone Temjin TJ08-E Kylning: Corsair H80i Lagring: 1x Samsung 840 Pro 256GB, 2x Seagate Barracuda 3TB (döda efter 3,5 år), 1x Seagate Firecuda 2TB, 1x Seagate Barracuda 2TB

Permalänk
Medlem

Jag gissar på att ni har fel hela bunten
Det är rätt vanligt fenomen på internet att man tycker att någon skrivit något på ett lustigt sätt och sedan väljer att göra narr av den personen genom att skriva sina egna recensioner nästan identiskt sätt fast med egna uppgifter.
Dvs, det är totalt irrelevant för recensionen av dator att lista vad man har för internetuppkoppling och ljudsystem kopplat till den och då har personerna efter skrivit med samma sak för att göra sig lustiga-

Visa signatur

/gnab
Säkert snabbare processor, mer minne och mer disk än du har :P

Permalänk
Avstängd

Antagligen en spam-bot

Permalänk
Medlem
Skrivet av omega:

Hur svårt är det att se?
Det är ingen fejk, ingen med för mycket fritid heller.

Flera liknade inlägg, med nästan exakt samma innehåll. Produktnamn i texten.

Det ÄR SPAM. Reklam. Produktplacering.. Gjort av en robot. Denna internets skitstänk upp över allt förr eller senare där inte finns captcha.

Egg, bacon and spam... Tja, det kanske är den troligaste anledningen...

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Detta meddelande skrevs på en porrfylld dator, av en elak skitstövel. Det innehåller ingen praktisk eller användbar information, och skrevs faktiskt enbart för att förvilla och föra dej bakom ljuset.