DayZ - Era värsta scenarion

Permalänk
Medlem

Jag och några kompisar (5 st med mig) bestämde oss för att fixa en helikopter (aldrig gjort detta förut), vi sprang runt vid Factory ovanför Solnichniy och hittade en del saker.

Tiden gick och det var sent på natten, 3 personer gick och la sig medans jag och min kompis fortsatte.

Efter att vi hade tömt Factory och Solnichniy så bytte vi server och gjorde samma procedur igen och igen, efter 3:e server-hoppet så buggade serern jag loggade in på så jag spawnade i Elekto, förlorade dock inga saker.

Så nu är jag i Elektro och min kompis vid Solnichniy, vi båda tar och springer mot Skalisty Island (Ön som heli spawnar på) när jag kommer till Kamyshovo så blir jag skjuten, går ner till ~300 blod (efter bandage), men som tur är så kommer jag undan snipern.

Eftersom jag har så lågt blod så svimmar jag hela tiden, så jag kryper ut ur Kamyshovo och min kompis kommer och hjälper mig när jag har kommer ungefär 3/4 till "helikopter ön".

När vi väl är framme vid punkten där vi ska simma över börjar vi båda höra skott från Ön, vi tänker "fuck it" och simmar över. När vi väl hade simmat över var det en kille med en AKM som skjuter zombies vid helikoptern, vi dödar han.

Nu så äntligen var vi framme vid helikoptern, och den var nästan helt lagad dessutom! Underbart, vi hade alla delar vi behövde så vi lagar det som behövs och flyger iväg (jag kör).

Vi har hyffsat lite bensin så vi tar och flyger mot bensinmacken mellan Solnichniy och Factory, kanske ~50-100m ifrån bensinmacken så tar bensinen slut...Vi kraschar kanske 20 meter ifrån bensinmacken, som tur är har jag lite badass-flygkunskaper och lyckas rädda oss från att instadö iallafall.

Ok, vi har kraschat vid bensinmacken nu ser jag att det står en buss och en minibuss vid pumparna, helt plötsligt hör jag ett skott och min kompis blir skjuten av en cz 550 från macken (min kompis stod up avsvimmad). Jag ligger bland gräs och buskar med ghilliesuit, efter några sekunder ser jag 2 st personer försiktigt ta sig mot helikoptern, nu vaknar jag, dem ser mig inte heller skjuter båda med min FN FAL(<3).

Min kompis som dog respawnade snabbt och fick som tur är en Solnichniy spawn så han är där på några minuter och vi tar deras loot och buss och minibuss och kör iväg, det var dock inget supergear dem hade i fordonen, men jävlar var den en kul upplevelse!

Önskar nu i efterhand att jag hade spelat in det hela, hade vart kul ^^

Blev lite långt och kanske mycket onödigt skrivet men aja.

Permalänk
Medlem
Skrivet av phreec:

Satt som doorgunner i vår heli med ghillie, L85 AWS, NVG's, Rangefinder, GPS, ja hela kittet i princip. Hade bråttom att göra mig i ordning för fredagskvällen så fick för mig att testa hur fallskärmen...

Vänta vänta vänta... Fallskärmen?

Visa signatur

#framtiden

Permalänk
Medlem

Värst jag varit med om var när Jag fullt gearad( M4A1 CCO SD, Ghillie Suit, AS50 i min Coyote Backpack..) råkar ut för en hacker som tar bort minna vapen och teleporterar mig till debug forest där jag såklart blir välkomnad av hans AS50:(

Förstår inte det roliga med att förstöra för andra på detta sättet. Avskyr hackare men de som "bara" fuskar med att ge sig själva gear är en sak men de som dödar andra som kör utan fusk borde inte ha tillgång till Internet.

Visa signatur

Dator: Ryzen 5900X, 32GB RAM, RTX3080
Ljud: SMSL SU-8, HDVA600, HD800.

Permalänk
Medlem
Skrivet av KKay:

Vänta vänta vänta... Fallskärmen?

Japp. Den viker automatiskt upp sig när man faller från ungefär 300-400+ meters höjd. Hann själv se den i en bråkdels sekund innan jag möttes av scoreboarden och YOU ARE DEAD skärmen...

Visa signatur

W10 Pro N | i7 6700K @ 4.7 GHz | NH-D15 | GTX 980 Ti HOF | ASUS Z170 Pro Gaming | 16GB 3000Mhz CL15 | Samsung 850 EVO 500GB | 3x HDD ~8TB | Define S | EVGA 750W G2 | Logitech g502 | Corsair K70 Red | Beyerdynamic DT 770 Pro 250Ω | Sound Blaster Z | BenQ XL2430T 144Hz + GW2250HM 60Hz
» Youtube: https://www.youtube.com/c/Phreec

Permalänk
Medlem
Skrivet av Misery9:

Jag och några kompisar (5 st med mig) bestämde oss för att fixa en helikopter (aldrig gjort detta förut), vi sprang runt vid Factory ovanför Solnichniy och hittade en del saker.

Tiden gick och det var sent på natten, 3 personer gick och la sig medans jag och min kompis fortsatte.

Efter att vi hade tömt Factory och Solnichniy så bytte vi server och gjorde samma procedur igen och igen, efter 3:e server-hoppet så buggade serern jag loggade in på så jag spawnade i Elekto, förlorade dock inga saker.

Så nu är jag i Elektro och min kompis vid Solnichniy, vi båda tar och springer mot Skalisty Island (Ön som heli spawnar på) när jag kommer till Kamyshovo så blir jag skjuten, går ner till ~300 blod (efter bandage), men som tur är så kommer jag undan snipern.

Eftersom jag har så lågt blod så svimmar jag hela tiden, så jag kryper ut ur Kamyshovo och min kompis kommer och hjälper mig när jag har kommer ungefär 3/4 till "helikopter ön".

När vi väl är framme vid punkten där vi ska simma över börjar vi båda höra skott från Ön, vi tänker "fuck it" och simmar över. När vi väl hade simmat över var det en kille med en AKM som skjuter zombies vid helikoptern, vi dödar han.

Nu så äntligen var vi framme vid helikoptern, och den var nästan helt lagad dessutom! Underbart, vi hade alla delar vi behövde så vi lagar det som behövs och flyger iväg (jag kör).

Vi har hyffsat lite bensin så vi tar och flyger mot bensinmacken mellan Solnichniy och Factory, kanske ~50-100m ifrån bensinmacken så tar bensinen slut...Vi kraschar kanske 20 meter ifrån bensinmacken, som tur är har jag lite badass-flygkunskaper och lyckas rädda oss från att instadö iallafall.

Ok, vi har kraschat vid bensinmacken nu ser jag att det står en buss och en minibuss vid pumparna, helt plötsligt hör jag ett skott och min kompis blir skjuten av en cz 550 från macken (min kompis stod up avsvimmad). Jag ligger bland gräs och buskar med ghilliesuit, efter några sekunder ser jag 2 st personer försiktigt ta sig mot helikoptern, nu vaknar jag, dem ser mig inte heller skjuter båda med min FN FAL(<3).

Min kompis som dog respawnade snabbt och fick som tur är en Solnichniy spawn så han är där på några minuter och vi tar deras loot och buss och minibuss och kör iväg, det var dock inget supergear dem hade i fordonen, men jävlar var den en kul upplevelse!

Önskar nu i efterhand att jag hade spelat in det hela, hade vart kul ^^

Blev lite långt och kanske mycket onödigt skrivet men aja.

Härligt scenarion du drog upp! Jag är iallafall en av dem som uppskattar de längre berättelserna mest, så mycket detaljer som möjligt tack!

Skrivet av bjinko:

Värst jag varit med om var när Jag fullt gearad( M4A1 CCO SD, Ghillie Suit, AS50 i min Coyote Backpack..) råkar ut för en hacker som tar bort minna vapen och teleporterar mig till debug forest där jag såklart blir välkomnad av hans AS50:(

Förstår inte det roliga med att förstöra för andra på detta sättet. Avskyr hackare men de som "bara" fuskar med att ge sig själva gear är en sak men de som dödar andra som kör utan fusk borde inte ha tillgång till Internet.

Ah, värsta sättet att dö på! Dör hellre av en nyligen spawnad spelare med yxa/kofot.

Hände en liten sak för mig som jag tänkt gå igenom.

Idag har vi "utforskat" gott som hela Chernarus de började med att vi gick mot väst från Krasnostav för att möta upp en polare för att sedan röra oss mot Elektro, på vägen tog vi självklart jakttorn osv som inte innehöll så stora risker. När vi väl har dragit ner till Elektrozavodsk går jag ner dit själv upp i den västra brandstationen medan polarna ligger och täcker mig från kullarna en bit ifrån.

När jag kommer in i brandstationen står det två killar där, en hade yxa och den andra vet jag inte vad han hade på sig för gott, tyvärr så matade jag ungefär 20 kulor i bröstkorgen på killen med yxan som genast faller ihop som en säck, hans polare blir så skräckslagen att han springer iväg och jag lyckas ej stoppa honom för att be om ursäkt. Efter denna händelse hör vi något propellerljud och tänkte att det kan inte vara sant, efter ett tag så är det två blänkande helikoptrar som cirkulerar i luften runt Elektrozavodsk rätt så lågt. Jag bestämmer mig att gå upp i tornet trots de tuffa omständigheterna, och jag blir skräckslagen när jag får se en död spelare med det nya banditskinnet, han hade däremot inget märkvärdigt på sig. Sedan går jag ner för att ännu en gång få hjärtstillestånd under 3 sekunder när jag ser en spelare som står och stirrar in genom fönstret med en yxa i handen, om ni tänker att han står på taket av brandstationen. Så livrädd som jag är så matar jag återigen ett antal kulor i hans huvud tills han faller ihop, ny känner jag mig riktigt ledsen, då detta antagligen får polaren som sprang ifrån mig tidigare.

En av mina polare dog däremot av en sniper när han låg där på kullen och han spawnar i Chernogorsk.

Efter ett långt tag börjar det bli mörkt samtidigt som all panik försvinner då spelare lämnar, då beger vi oss mot Cherno för att hitta vår polare och geara upp han lite. Efter detta så händer det egentligen inte så mycket, utan vi drar ut på en expedition mot International Airfield, däremot så drar polaren som vi hämtat i Chernogorsk precis när vi påbörjat expeditionen. När vi väl är framme så tittar vi igenom den sydliga barracken, sedan går vi in hangarerna, och det är nu det börjar hända grejer när vi lämnar hangarerna. Vi bestämde oss för att titta först i kontrolltornet och sedan brandstationen, vi blir jagade av zombies och när väl min polare är inne så stängs dörrarna, han stängde ut mig! Sedan så öppnar han dörrarna och på så sätt så bryter jag både ben och armar, samtidigt som zombies kommer fram och misshandlar mig. Tillslut så lyckas vi lösa det och polaren ger mig morfin samtidigt som jag ger mig själv bandage, efter det ger han mig en blodpåse och ber om ursäkt då jag låg på runt 5-6k i blood.

Efter denna dramatik så hittar vi faktiskt en M240 i den nordliga barracken och kan börja resa hem. Varje gång man lirar detta så blir det alltid nya äventyr!

Visa signatur

Processor: Intel Core i7 930 @ 4,01Ghz Kylning: Corsair H100i Moderkort: ASUS P6T Deluxe v2 Internminne: Corsair 12GB Grafikkort: 2xEVGA GeForce GTX 780 SC ACX System Disk: Intel X25-M SSD 80GB G2 Hårddisk: 300GB WD VelociRaptor Chassi: Corsair Graphite 760T Arctic White Nätaggregat: Corsair HX 850W 80+ Ljudkort: Creative Sound Blaster X-Fi Titanium HD Operativsystem: Windows 8.1 Pro Eyefinity: 3x23" Samsung S23A700D 120Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av sskludde:

Vi bestämde oss för att titta först i kontrolltornet och sedan brandstationen, vi blir jagade av zombies och när väl min polare är inne så stängs dörrarna, han stängde ut mig! Sedan så öppnar han dörrarna och på så sätt så bryter jag både ben och armar, samtidigt som zombies kommer fram och misshandlar mig. Tillslut så lyckas vi lösa det och polaren ger mig morfin samtidigt som jag ger mig själv bandage, efter det ger han mig en blodpåse och ber om ursäkt då jag låg på runt 5-6k i blood.

Men vad fan, inte mitt fel att du springer så j*vla långsamt! Jag trodde ju att du redan var inne, jag ville bara stänga ut alla zombies

Visa signatur

poniponiponi

Permalänk
Medlem
Skrivet av cthul:

Men vad fan, inte mitt fel att du springer så j*vla långsamt! Jag trodde ju att du redan var inne, jag ville bara stänga ut alla zombies

synd att zeds kan glitcha igenom dörrar då ;/
framförallt otur som ni hadde där

Permalänk
Medlem

Nytt scenario här!

Det hela började med att jag hade vaknade upp från min sömn och bestämde mig för att kolla hur det var med våra tält som vi hade satt upp gårdagen.

Efter att ha väntat 2-3 minuter I loading screen kommer jag äntligen in i spelet, ser våra tält 5-8 meter bort. Jag springer fram till tälten och ser att dem alla är helt tomma, ingenting överhuvud taget fanns kvar! Blev ju såklart lite milt förbannad, det hade ju funnits flera ovanliga vapen där inne (SVD Camo, AS50 med mag till), och tiotals blodpåser och lite annat smått och gott.

Tråkigt, men modden är ju som sagt bara i alpha och bugs är något man får vara beredd på.

Dold text
Visa signatur

poniponiponi

Permalänk
Medlem
Skrivet av cthul:

Nytt scenario här!

Det hela började med att jag hade vaknade upp från min sömn och bestämde mig för att kolla hur det var med våra tält som vi hade satt upp gårdagen.

Efter att ha väntat 2-3 minuter I loading screen kommer jag äntligen in i spelet, ser våra tält 5-8 meter bort. Jag springer fram till tälten och ser att dem alla är helt tomma, ingenting överhuvud taget fanns kvar! Blev ju såklart lite milt förbannad, det hade ju funnits flera ovanliga vapen där inne (SVD Camo, AS50 med mag till), och tiotals blodpåser och lite annat smått och gott.

Tråkigt, men modden är ju som sagt bara i alpha och bugs är något man får vara beredd på.

Tält har inte fungerat stabilt sen senaste patchen tyvärr, inte värt att försöka spara någonting förrän nästa patch.

Visa signatur

System: i5 10600K, Asus Z490-F, Corsair Vengeance 16GB 3200MHz, SSD 256GB Samsung 830 & 1TB 860 EVO, ASUS TUF 3080, Noctua NH-U14S, Corsair RM850Xv2, Fractal Design Meshify C, LG 34GK950F.

Permalänk
Medlem

Hittade precis en gullie suit vid balota airport, tyvärr hade jag precis spawnat så hade inga vapen så blev jag skjuten när jag ska kolla efter vapen

Permalänk
Medlem

När jag loggar ut så stannar min karaktär kvar på servern, och alla kan loota mig, utan att jag tappar min loot. Whats up with that?

Visa signatur

#framtiden

Permalänk
Medlem

Det där är ju alltid roligt när det händer, speciellt när servern crashar efter desyncen visats och man tappar sawen och helikopter crashen inte finns kvar sen.

Visa signatur

5800X3D - RTX 3080 - LANCOOL 2 MESH

Permalänk
Medlem

Sämsta scenariot (patchen) hittils! Spawnar I debug varje gång man loggar in, allt innehåll i tält försvinner, fordon försvinner och blir till andra fordon efter server restart (våran UAZ blev en traktor, vad i helvete?)
Så vad tycker jag om den senaste patchen?

Visa signatur

poniponiponi

Permalänk
Medlem

Springer runt på NW Airfield med min DMR och NVGs tror jag är relativt säker då det är mörkt som fan... råkar få några zombies på mig, samtidigt som jag ser två spelare springa in i firestation. Jag springer så fort jag kan till en hangar och blir av med alla zombies.. dom måste ha hört mig. Tittar ut från hangaren och ser att en av spelarna letar efter mig, ser att han har en M4A1 CCO SD och nvgs, skjuter honom så han dör. Den andra killen får panik och gömmer sig i tornet, försöker skjuta honom men missar.. väntar kanske fem minuter men han visar sig inte.. bestämmer mig för att gå runt bakvägen, öppnar dörren och hoppar in och skjuter honom rakt i ansiktet. Kollar deras prylar och dom har precis allt i spelet.. misstänkt script kiddies.. gör "hide body" på den ena och ska gå till andra liket så blir jag skjuten i ryggen av en M4A1 CCO SD, när det är tre spelare på servern... javisst script kiddies.. -.-

Visa signatur

: AMD Ryzen 2600X : 32GB Corsair : Nvidia RTX 2070 :

Permalänk
Medlem
Skrivet av LecToR:

Springer runt på NW Airfield med min DMR och NVGs tror jag är relativt säker då det är mörkt som fan... råkar få några zombies på mig, samtidigt som jag ser två spelare springa in i firestation. Jag springer så fort jag kan till en hangar och blir av med alla zombies.. dom måste ha hört mig. Tittar ut från hangaren och ser att en av spelarna letar efter mig, ser att han har en M4A1 CCO SD och nvgs, skjuter honom så han dör. Den andra killen får panik och gömmer sig i tornet, försöker skjuta honom men missar.. väntar kanske fem minuter men han visar sig inte.. bestämmer mig för att gå runt bakvägen, öppnar dörren och hoppar in och skjuter honom rakt i ansiktet. Kollar deras prylar och dom har precis allt i spelet.. misstänkt script kiddies.. gör "hide body" på den ena och ska gå till andra liket så blir jag skjuten i ryggen av en M4A1 CCO SD, när det är tre spelare på servern... javisst script kiddies.. -.-

Börjar bli nog så mycket hackerz alltså, förut var man rädd för andra spelare, nu är man mer nervös att man ska bli teleporterad/insta killad av en hacker.

Visa signatur

5800X3D - RTX 3080 - LANCOOL 2 MESH

Permalänk
Medlem
Skrivet av Linus82:

Börjar bli nog så mycket hackerz alltså, förut var man rädd för andra spelare, nu är man mer nervös att man ska bli teleporterad/insta killad av en hacker.

Kan inget annat än att hålla med dig, det är tråkigt att det kommer så mycket hackers in i modden. Man dör ju hellre av en nyspawnad snubbe som endast har yxa... Tråkigt att dö och man inser att det fanns inget man kunde göra för att överleva.

Visa signatur

Processor: Intel Core i7 930 @ 4,01Ghz Kylning: Corsair H100i Moderkort: ASUS P6T Deluxe v2 Internminne: Corsair 12GB Grafikkort: 2xEVGA GeForce GTX 780 SC ACX System Disk: Intel X25-M SSD 80GB G2 Hårddisk: 300GB WD VelociRaptor Chassi: Corsair Graphite 760T Arctic White Nätaggregat: Corsair HX 850W 80+ Ljudkort: Creative Sound Blaster X-Fi Titanium HD Operativsystem: Windows 8.1 Pro Eyefinity: 3x23" Samsung S23A700D 120Hz

Permalänk
Medlem

Jag spelade i flera timmar igår, jag och min squadkompis hittade varsin NVG samt M4A1 CCO SD och AKM. Så vi bestämde oss för att ta oss in på en server med natt för att dra nytta av våra surt förvärvade high-techleksaker. DE 2024 om jag inte minns fel.
Medan vi springer runt i Elektro så börjar det vina skott förbi våra huvuden! Min kompis blir träffad och dör omgående och jag springer för glatta livet med hjärtat i halsen och zombisar hack i häl. Han skjuter med cirka 2 sekunders frekvens och pausar i cirka 10 sekunder efter ungefär 10 skott. Jag tänkte inte på att räkna skotten för jag var så fokuserad på att springa i oregelbundna mönster för att rädda mitt liv. Jag springer kring ett hus för att försöka avgöra vart skotten kommer ifrån, jag befinner mig cirka 100-200 meter söder om den västra brandstationen och märker att han inte skjuter efter mig när jag är på husets västra sida. Han måste vara öster om mig, och jag skulle gissa att han ligger på sjukhusets tak.

Jag känner att jag inte har en chans, så jag springer in bakvägen till lägenheten/cafét som ligger tvärs över gatan väster om det stora trevåningshuset i "town square" och sätter mig i ett hörne... mitt internet bryts!

När jag väl kommer in igen får jag spawna i "The Wilderness" och runt mig står livlösa gubbar utan gear. Jag kollar mitt eget gear. Helt tömt, jag har ingenting. Ingen ficklampa, inget bandage ingenting. Jag kom ihåg att månen var västerut, och senast jag spawna i The Wilderness så var det strax väster om Kamenka, så därför bestämmer jag mig för att springa från månen, alltså österut. Men efter 5 minuters löpning på tomma dalar så märker jag att jag fortfarande inte ser spåret av civilisation. Inga vägar, ingen räls och inga hus. Inte ens träd. Något är ju klart fuffens, jag byter server. Då får jag spawna i Chernos hamn, med standard start-gear.

Blev jag hackad? Närmsta tiden innan mitt internet bröts kom det inga skott efter mig, så jag tycker inte att han borde kunnat döda mig.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Fractal Design Arc Mini R2 | AMD Ryzen 5 3600| Sapphire RX 580 8GB | 16 GB | Samsung 850 256GB + Intel 520 240GB | 1TB + 3TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Simpaa:

När jag väl kommer in igen får jag spawna i "The Wilderness" och runt mig står livlösa gubbar utan gear. Jag kollar mitt eget gear. Helt tömt, jag har ingenting. Ingen ficklampa, inget bandage ingenting. Jag kom ihåg att månen var västerut, och senast jag spawna i The Wilderness så var det strax väster om Kamenka, så därför bestämmer jag mig för att springa från månen, alltså österut. Men efter 5 minuters löpning på tomma dalar så märker jag att jag fortfarande inte ser spåret av civilisation. Inga vägar, ingen räls och inga hus. Inte ens träd. Något är ju klart fuffens, jag byter server. Då får jag spawna i Chernos hamn, med standard start-gear.

Blev jag hackad? Närmsta tiden innan mitt internet bröts kom det inga skott efter mig, så jag tycker inte att han borde kunnat döda mig.
Skickades från m.sweclockers.com

Och detta är anledningen till varför jag inte spelat DayZ på snart en vecka, man spawnar I debugzonen ständigt och jag har ALLDELES för bra saker för att ta risken att förlora dem av en sådan dum anledning.

Och nej, du vart inte hackad. Detta händer hela tiden nu mera (patch 1.7.2.5), hänt mig minst fyra gånger nu.

Visa signatur

poniponiponi

Permalänk
Medlem

Man kanske inte ska dra upp gammla trådar, Men det hände någonting roligt häromdagen, Tankade Arma2, Fixade Day-Z och Startade, joinade en servar och vips! "Global Ban"

Varför? Var ju sjukt sugen på att lira!

Visa signatur

CPU: AMD FX-8350 @ 4,20 GHz GPU: ASUS ROG Matrix R9 290X
RAM: 4x2GB Corsair Dominator CL8 1600Mhz SSD: Samsung 840 250GB
PCB: ASRock 990FX Extreme9 SPU: Xonar D2 PSU: Corsair AX 750 W
Jag har högre V-core än dig! http://valid.canardpc.com/show_oc.php?id=2427150

Permalänk
Medlem

är det någon idé att skaffa arma2 tro? eller när kommer standalone?

Visa signatur

Lea här ^-^/
25, gym, kläder, bilar. Liite elektronik 👀

Permalänk
Medlem
Skrivet av ItsLea:

är det någon idé att skaffa arma2 tro? eller när kommer standalone?

Jag har haft ArmA2 ganska länge och har självklart prövat DayZ. Jag fann DayZ underhållande i tre månader på sin höjd, och efter att ha bevittnat övergången från "ask first, maybe shoot later" till "shoot first, zero fucks given" så kan jag säga att DayZ har blivit rätt dassigt. Även om jag inser att PVP är ett väldigt viktigt moment (det roligaste med spelet by far) så var det mer spännande när man mötte folk förr. Idag vet man att det kommer mynna ut i en eldstrid.

Om du skall skaffa ArmA2? Självklart! Det är så mycket mer än DayZ. Wastelandbanorna har ju blivit väldigt populära och jag får säga att jag aldrig haft så kul i något spel som ArmA2 - Wasteland. Min fuktigaste dröm just nu är att någon vågar dra igång Wasteland med ACE- och ACRE-kompabilitet. Tänk att inte bara behöva leta efter vapen utan kanske öronproppar, gasmask, bättre kommunikationsradio och lite varierande med. supplies. Nu kanske inte publiken för något sådant är lika stor, men ett par servrar med god skara följare tror jag inte är omöjligt.

Nu är det här dock inte rätt tråd för fråga om ArmA2 bör köpas eller ej.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Murer:

Jag har haft ArmA2 ganska länge och har självklart prövat DayZ. Jag fann DayZ underhållande i tre månader på sin höjd, och efter att ha bevittnat övergången från "ask first, maybe shoot later" till "shoot first, zero fucks given" så kan jag säga att DayZ har blivit rätt dassigt. Även om jag inser att PVP är ett väldigt viktigt moment (det roligaste med spelet by far) så var det mer spännande när man mötte folk förr. Idag vet man att det kommer mynna ut i en eldstrid.

Om du skall skaffa ArmA2? Självklart! Det är så mycket mer än DayZ. Wastelandbanorna har ju blivit väldigt populära och jag får säga att jag aldrig haft så kul i något spel som ArmA2 - Wasteland. Min fuktigaste dröm just nu är att någon vågar dra igång Wasteland med ACE- och ACRE-kompabilitet. Tänk att inte bara behöva leta efter vapen utan kanske öronproppar, gasmask, bättre kommunikationsradio och lite varierande med. supplies. Nu kanske inte publiken för något sådant är lika stor, men ett par servrar med god skara följare tror jag inte är omöjligt.

Nu är det här dock inte rätt tråd för fråga om ArmA2 bör köpas eller ej.

får nog bli ett köp då,ville inte starta en ny tråd när man kunde få svar här!:) men tack för svar!

Visa signatur

Lea här ^-^/
25, gym, kläder, bilar. Liite elektronik 👀

Permalänk

Jag hade en m16 med noobtube och med 4 mag, alice pack, och en M1911 med 8 mags, några bloodbags och lite annat smått och gott. Ska upp i skogen och flanka en kille som skjutit efter mig utanför cherno, men halvvägs fram, så hör jag fotsteg. Samma kille som skjöt efter mig. Jag dyker snabbt som fan ner i närmaste buske, i hopp om att han inte sett mig. Kryper upp mot två stora granar, och så frt jag nuddar den ena granen så dör jag. Stackars träd, blev väl vettskrämt, trodde väl att jag var en skogshuggare, eller nåt..

Iallafall, när jag springer för att hämta mitt pick och pack från mitt spawn utanför electro, så märker jag att granarna varit lite hungriga, och ätit upp min kropp, som inte ligger ligger kvar längre..

Permalänk
Medlem

Är det bara för mig som pulsen stiger något enormt ifall stöter på en spelare?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Emil98:

Är det bara för mig som pulsen stiger något enormt ifall stöter på en spelare?

Nej, det är du inte ensam om.

Visa signatur

Processor: Intel Core i7 930 @ 4,01Ghz Kylning: Corsair H100i Moderkort: ASUS P6T Deluxe v2 Internminne: Corsair 12GB Grafikkort: 2xEVGA GeForce GTX 780 SC ACX System Disk: Intel X25-M SSD 80GB G2 Hårddisk: 300GB WD VelociRaptor Chassi: Corsair Graphite 760T Arctic White Nätaggregat: Corsair HX 850W 80+ Ljudkort: Creative Sound Blaster X-Fi Titanium HD Operativsystem: Windows 8.1 Pro Eyefinity: 3x23" Samsung S23A700D 120Hz

Permalänk

Jag hade precis börjat spela och visste inte ett skit vart jag skulle eller vart jag hittade vapen och sånt. lyckades ta mig till balota och mötte en trevlig norrman jag fick en ak74 av som jag var överlycklig över. smög mig inåt cherno och hittade på någotvis en ghillie suit och var så överlycklig och smög som värsta nooben och sikta på allt som rörde sig. Sedan kom en springades sköt han sen kom hans polare och dödade mig. Jag blev så sur över vapnet och min ghillie suit som jag förlorade att jag byte server.. HAHAHA Nu såhär i efterhand fattar jag iinte riktigt varför jag blev så sur över en ak74 men jag va ju en bambi då

Visa signatur

OMNOMNOMNOM

Permalänk
Medlem
Skrivet av hotdog_power:

Jag hade precis börjat spela och visste inte ett skit vart jag skulle eller vart jag hittade vapen och sånt. lyckades ta mig till balota och mötte en trevlig norrman jag fick en ak74 av som jag var överlycklig över. smög mig inåt cherno och hittade på någotvis en ghillie suit och var så överlycklig och smög som värsta nooben och sikta på allt som rörde sig. Sedan kom en springades sköt han sen kom hans polare och dödade mig. Jag blev så sur över vapnet och min ghillie suit som jag förlorade att jag byte server.. HAHAHA Nu såhär i efterhand fattar jag iinte riktigt varför jag blev så sur över en ak74 men jag va ju en bambi då

Att förlora ghillie kan ju vara lite tråkigt men att man blir så sur att man byter server var något nytt, även om man själv kanske gjorde det i "bambi-stadiet" Jag byter server mest för att hitta en stabil sådan.

Visa signatur

Processor: Intel Core i7 930 @ 4,01Ghz Kylning: Corsair H100i Moderkort: ASUS P6T Deluxe v2 Internminne: Corsair 12GB Grafikkort: 2xEVGA GeForce GTX 780 SC ACX System Disk: Intel X25-M SSD 80GB G2 Hårddisk: 300GB WD VelociRaptor Chassi: Corsair Graphite 760T Arctic White Nätaggregat: Corsair HX 850W 80+ Ljudkort: Creative Sound Blaster X-Fi Titanium HD Operativsystem: Windows 8.1 Pro Eyefinity: 3x23" Samsung S23A700D 120Hz

Permalänk
Skrivet av sskludde:

Att förlora ghillie kan ju vara lite tråkigt men att man blir så sur att man byter server var något nytt, även om man själv kanske gjorde det i "bambi-stadiet" Jag byter server mest för att hitta en stabil sådan.

joförfan vart skit förbannad hehe.. va typ andra dagen efter jag skaffat dayz ^^ Nu byter jag inte server när jag dör

Visa signatur

OMNOMNOMNOM