Officiellt: Windows 8 lanseras i oktober

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rollercoaster:

Du har missuppfattat Windows 8. Windows är Metro, utan Metro finns inte Windows längre. Desktop är endast en app bland alla andra Metroappar i Windows 8. Den gamla desktopmiljön kommer försvinna och år 2020 räknar man med att mindre än 10% av tiden kommer spenderas i desktop. Källa:

http://www.itproportal.com/2012/06/29/report-traditional-micr...

Jo det där vet vi, är därför jag säger Microsoft gör om, gör rätt.

Men du kan ha rätt kanske i sak att med tid kommer användande av "information" vara mer app/programbaserad inte desktopbaserad, samt användandet av den breda massan kommer vara mer plattor och hybrider av olika slag.

Och här kommer med tiden Windows samt framtida versioner vara säkert ok för många användare, på en platta gillar jag inte windows 8 rent utseendemässigt och inte delvis till funktion heller, men kanske blir framtida versioner mer OK när dammet har lagt sig.

Största problemet just nu är windows 8 för stationära och vanliga laptops, gränssnittet passar rent dålig för detta format, och det klassiska desktopen med tangentbord och mus kommer nog finnas behov av under många år.

Speciellt för dom personer som mer skapar än konsumerar information, spel, kodning video och bildbehandling osv
med ett flertal program samtidig samt med behov av att dessa program kan prata med varann och med skärmar som har tillräcklig yta så allt ryms. just på vanliga laptops och stationära datorer är windows 8 en vansinnigt dålig ide,

Och microsoft envishet att inte tillåta att metro slås av kommer göra att det kanske floppar så hårt att folk vägrar att ha med win 8 att göra, kan se framför mig när agda och farbror sven får en ny dator i höst och dessa sitter som fån och kommer även med mycket hjälp ha stora besvär att använda windows 8, då är det nått som är fel i grunden.

MS skulle ha behållit vanliga desktop, med Metro som option tillägg för desktop versionen av windows 8, alla skulle varit nöjda och glada,.

Som det är nu kan win 8 bli en jätteflopp, med massvis med arga kunder som skaffar ny dator.

Visa signatur

Acer Predator Helios 300

Permalänk
Medlem
Skrivet av skog1s:

Tror du på allvar att det inte kommer att gå att göra igen, så tror du rent fel! Och vadå "Touché" ? Reg hack kommer alltid att finnas och det tillkommer nya var dag! var så säker!

Med tanke på att ingen lyckats med dem W8 versionerna efter? Jo, det har du faktiskt rätt i, det är klart det kommer fungera, men jag tror det kommer ta tid.

Visa signatur

Krusidullen är stulen

Permalänk
Avstängd
Skrivet av ggustavsson:

Och microsoft envishet att inte tillåta att metro slås av kommer göra att det kanske floppar så hårt att folk vägrar att ha med win 8 att göra, kan se framför mig när agda och farbror sven får en ny dator i höst och dessa sitter som fån och kommer även med mycket hjälp ha stora besvär att använda windows 8, då är det nått som är fel i grunden.

Det är här du har fel. Windows 8 kommer vara enklare att använda än Windows 7 för tant Agda och farbror Sven eftersom att deras nya Windows 8-dator kommer levereras med en touchskärm och alla appar kommer vara i fullskärm vilket gör det enklare för Agda och Sven att förstå.

Permalänk
Skrivet av Setesh:

Läs för guds skull människa innan du svarar - jag skrev att valmöjlighet är bra och då kommer du med att metro numera "är" Windows. Det må så vara men det om något visar på hur inskränkt och i min mening dumt Microsoft tänker om de väljer att tvinga alla användare till detta.

Hur tvingar dom? Är bara att köra Win 7, har support till 2020 om jag inte missminner mig. Ananrs kan du välja OSX eller annat valfritt operativsystem. Windows 8 kommer inte installeras med tvång

Permalänk
Entusiast
Skrivet av Newklear:

Hur snabbt brukar det komma till MSDNAA?

Ska bli spännande med en välbehövlig uppdatering.

Skickades från m.sweclockers.com

Windows 7 var ute väldigt snabbt. Typ en månad innan release till allmänheten så jag hoppas på att det dyker upp i början av september. Börja titta in någon gång i veckan i augusti om du är stressad.

Jag sitter också och väntar på att det ska dyka upp. Då blir det en SSD och nytt OS för datorn. Tänker ge Windows 8 en ärlig chans och köra med det ett par veckor. Fungerar det så är det bra. Fungerar det dåligt så hoppar jag tillbaks till Windows 7. Tänker inte döma ut något jag inte testat, speciellt inte när det finns massa intressanta nyheter som jag vill ha.

Visa signatur

Q9450, HD4850, 8 GB DDR2 800 MHz, 3x750 GB, Antec 300, Dell 2408WFP, U2410, Qnap TS-419p+ 4x2 TB Samsung F4, Asus UL30A-QX056V, Logitech Z-680, Sennheiser HD380pro, M-Audio FastTrack Pro, Ibanez sa160qm, Ibanez TB 15R, Zoom 505II, Ibanez GSR 200, Ibanez SW 35, Cort AC-15, Squier SD-3 BBL, Yamaha PSR 270, Røde NT1-A, Nikon D200, Nikkor 18-70/3,5-4,5, 70-300VR, 50/1,8, 28/2,8, Tamron 17-50/2,8, 90/2,8, Sigma 30/1,4, SB-800, SB-25, SB-24

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Newklear:

Hur snabbt brukar det komma till MSDNAA?

Ska bli spännande med en välbehövlig uppdatering.

Skickades från m.sweclockers.com

Det brukar ta 1-3 dagar efter RTM. Max en vecka. Så du har det nog om en månad ungefär.

Permalänk
Medlem

jag kommer köpa Windows 8 till alla mina datorer, utan att blinka.. 1-2-3 licenser.. sen kommer jag köpa en platta med win8.

dom som inte förstår fördelarna kanske ska hålla sig till Xbox360 controllern?

Visa signatur

Where is my 3080?!

Permalänk
Medlem
Skrivet av daevilb:

jag kommer köpa Windows 8 till alla mina datorer, utan att blinka.. 1-2-3 licenser.. sen kommer jag köpa en platta med win8.

dom som inte förstår fördelarna kanske ska hålla sig till Xbox360 controllern?

Det måste vara korkat eftersom det folk ogillar finns just på Xbox.

Visa signatur

Fractal Design Tesla 650W 80+ > Asus P8Z77-I Deluxe > BitFenix Prodigy (Vit) > Intel Core i7 2700K > Crucial 16GB 1600MHz > Scythe Mugen III > Gigabyte GTX 660 > 640GB WDB > 120GB OCZ Agility 3

Permalänk
Avstängd
Skrivet av ggustavsson:

Största problemet just nu är windows 8 för stationära och vanliga laptops, gränssnittet passar rent dålig för detta format, och det klassiska desktopen med tangentbord och mus kommer nog finnas behov av under många år.

Det här påståendet är så otroligt märkligt. Menar du att Windows 7 inte passar för laptops och stationära med mus och tangentbord?

Det måste vara det du säger eftersom att jag använder Windows 8 på nästan exakt samma sätt som Windows 7.

Permalänk
Medlem

Så om man har Windows 8 kan man inte välja om man ska köra metro eller vanliga skrivbordet?

Visa signatur

Windows 10 | AMD Ryzen 9 5900x | RTX 3070 8 gb | 32 GB RAM | 720 GB SSD | 1 TB HDD

Permalänk
Medlem
Skrivet av lolflakes:

Så om man har Windows 8 kan man inte välja om man ska köra metro eller vanliga skrivbordet?

Det vanliga skrivbordet är mer eller mindre en "app" du kan avsluta om du vill. Hur du än gör så kommer du komma förbi metro-gränssnittet i inställningar m.m. i slutändan. Det genomsyrar precis hela Windows 8, på gott och ont imo.

Visa signatur

Desktop: MSI MPG X570 GAMING PLUS, AMD Ryzen 9 5950X, Be Quiet Dark Rock Pro 4, 32GB G.Skill Trident Z RGB 3200,
ASUS ROG STRIX GeForce GTX 1080 8GB GAMING, Samsung 970 EVO Plus 500GB
Notebook: Macbook Pro 14" M1 Pro

Permalänk
Avstängd
Skrivet av KTL:

Det vanliga skrivbordet är mer eller mindre en "app" du kan avsluta om du vill. Hur du än gör så kommer du komma förbi metro-gränssnittet i inställningar m.m. i slutändan. Det genomsyrar precis hela Windows 8, på gott och ont imo.

Det stämmer, men till 99% slipper man se Metro om man inte vill se Metro i Windows 8.

Permalänk
Medlem

Tyckte Windows 8 var helt underbart på min laptop, tyckte scrollandet med pekplattan fungerade utmärkt. vill dock inte ha det på en stationär.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av KTL:

Det vanliga skrivbordet är mer eller mindre en "app" du kan avsluta om du vill.

Du kan starta efterhand, men ej stoppa (när det väl startat) desktop segmentet.

Permalänk
Keeper of Traditions
Skrivet av Zotamedu:

Windows 7 var ute väldigt snabbt. Typ en månad innan release till allmänheten så jag hoppas på att det dyker upp i början av september. Börja titta in någon gång i veckan i augusti om du är stressad.

Jag sitter också och väntar på att det ska dyka upp. Då blir det en SSD och nytt OS för datorn. Tänker ge Windows 8 en ärlig chans och köra med det ett par veckor. Fungerar det så är det bra. Fungerar det dåligt så hoppar jag tillbaks till Windows 7. Tänker inte döma ut något jag inte testat, speciellt inte när det finns massa intressanta nyheter som jag vill ha.

Inte så att man är stressad, men det kliar i fingrarna efter något nytt

Hoppas på att 8:an blir lika bra som 7:an rent funktionsmässigt, sen får man se hur man vänjer sig vid Metro. Det kanske blir överraskande bra.

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rollercoaster:

Det är här du har fel. Windows 8 kommer vara enklare att använda än Windows 7 för tant Agda och farbror Sven eftersom att deras nya Windows 8-dator kommer levereras med en touchskärm och alla appar kommer vara i fullskärm vilket gör det enklare för Agda och Sven att förstå.

Du är envis som en gammal get strejf tror du själv på det där.

Dom flesta farbror sven datorer kommer vara vanliga laptops och stationära, visst kommer plattorna bli fler men inte dominerande på ett bra tag, kanske inte förrän om 2-3 år, kanske aldrig kommer bli dominerande, utan bara ses som ett komplement till en "riktig dator"

Hur man vrider och vänder på det, så är en vanlig laptop betydlig mer allsidig och användbar, ska man sen skriva rätt mycket, står sig plattorna inget vidare med små bräckliga nöd tangentbord eller touch.

Men för nöjessurfning samt arbetsverktyg för tex säljare på fältet blir dom självklart ett bra komplement.

Visa signatur

Acer Predator Helios 300

Permalänk
Medlem

Sååååååå nice windows 8 och server 2012 kommer att vara riktigt härligt! speciellt utan startmeny, vem använder det endå nu för tiden? Det är ju taskbar eller metro som gäller!

Visa signatur

13900KS | 32GB 6400 DDR5 | 4090 FE | Samsung G8 Oled
ASUS ROG Strix Z790-F Gaming | Fractal Torrent White | Corsair HX1200

Permalänk
Medlem
Skrivet av lolflakes:

Så om man har Windows 8 kan man inte välja om man ska köra metro eller vanliga skrivbordet?

Sålänge du inte kör metro appar så kan du köra i skrivbordsläge hur mycket du vill.

Visa signatur

13900KS | 32GB 6400 DDR5 | 4090 FE | Samsung G8 Oled
ASUS ROG Strix Z790-F Gaming | Fractal Torrent White | Corsair HX1200

Permalänk
Medlem
Skrivet av Chawan123:

Om man i framtiden kan stänga av metro helt och få tillbaka gamla start-menyn så kommer jag fundera på det, innan dess inte en chans att jag uppdaterar.

Alltså ärligt, hur ofta använder du startmenyn? metro är ju en förstorad startmeny , förstår inte att folk har så mycket emot det. Kör inte metro om du vill använda desktop ,ja då behöver du inte svårare än så är det ju inte.

Visa signatur

13900KS | 32GB 6400 DDR5 | 4090 FE | Samsung G8 Oled
ASUS ROG Strix Z790-F Gaming | Fractal Torrent White | Corsair HX1200

Permalänk

Bara hyper-v gör ju att det är värt att uppgradera. Grymt att ha en riktig hypervisor direkt i OSet som dessutom kan livemigrera din VM till ditt datacenter.

Metro är ju bara ett annat utseende på starmenyn så att det ska funka på touchskärmar också, fattar inte gnället Tryck på windowsknappen, sök efter din applikation och tryck enter som vanligt? Eller sitter folk, start, all programs, accessories, notepad, klick?!

Permalänk
Medlem
Skrivet av EpicBoobs:

Även jag var väldigt mycket emot Metro tidigare men har nu testat det under några veckor på min netbook och jag gillar det mer och mer.

Under 99,99% av tiden så använder du det inte, då har du skrivbordet eller något annat program uppe, trycker du på "Win-knappen" så dyker Metro upp och det är som en extrastror startmeny där du kan flytta om och dona precis som du vill.

Det verkar som att de flesta som klagar och skriker "Jag ska fanimej aldrig uppgradera till skiten" är dom som inte testat det ett tag själv utan sett några filmsnuttar på dintub eller några screenshots.

Håller med dig helt ! när man fattar hur man skall använda det OCH att det faktiskt är en startmeny som förut fast man kan använda metro appar så fattar man tänket. Om man inte vill använda det så är man ju i desktopen hela tiden endå! skitbra tycker jag.

Visa signatur

13900KS | 32GB 6400 DDR5 | 4090 FE | Samsung G8 Oled
ASUS ROG Strix Z790-F Gaming | Fractal Torrent White | Corsair HX1200

Permalänk
Entusiast
Skrivet av jeanzzon:

Bara hyper-v gör ju att det är värt att uppgradera. Grymt att ha en riktig hypervisor direkt i OSet som dessutom kan livemigrera din VM till ditt datacenter.

Metro är ju bara ett annat utseende på starmenyn så att det ska funka på touchskärmar också, fattar inte gnället Tryck på windowsknappen, sök efter din applikation och tryck enter som vanligt? Eller sitter folk, start, all programs, accessories, notepad, klick?!

Ja tyvärr har många missat några av de bästa funktionerna i Windows 7. Det går ju så mycket fortare om man lär sig använda tangentbordet istället för musen. Jag har de programmen jag alltid kör pinnade så de startas på under en sekund med Win + 1 + 2 + 3. Resten är det ju bara att trycka Win och skriva. Oändligt mycket smidigare än att gräva runt i menyer.

Visa signatur

Q9450, HD4850, 8 GB DDR2 800 MHz, 3x750 GB, Antec 300, Dell 2408WFP, U2410, Qnap TS-419p+ 4x2 TB Samsung F4, Asus UL30A-QX056V, Logitech Z-680, Sennheiser HD380pro, M-Audio FastTrack Pro, Ibanez sa160qm, Ibanez TB 15R, Zoom 505II, Ibanez GSR 200, Ibanez SW 35, Cort AC-15, Squier SD-3 BBL, Yamaha PSR 270, Røde NT1-A, Nikon D200, Nikkor 18-70/3,5-4,5, 70-300VR, 50/1,8, 28/2,8, Tamron 17-50/2,8, 90/2,8, Sigma 30/1,4, SB-800, SB-25, SB-24

Permalänk

Jag tror inte att win8 kommer bli något extremt lyckat på desktopmarknaden men vi får se. Jag ska ta och köpa det och sedan installera det när jag uppgraderar datorn nästa gång. Microsoft behöver mycket stöd just nu för att få igång deras.. cirkel, (kommer inte på ordet) för att kunna göra något riktigt nice till nästa gång. Som ni säger, xp, win7, win9?

Någon som vet när wp 8 kommer till marknaden?

Visa signatur

Datorer är som människor, det är insidan som räknas

Permalänk
Avstängd
Skrivet av ggustavsson:

Dom flesta farbror sven datorer kommer vara vanliga laptops och stationära, visst kommer plattorna bli fler men inte dominerande på ett bra tag, kanske inte förrän om 2-3 år, kanske aldrig kommer bli dominerande, utan bara ses som ett komplement till en "riktig dator"

Jag tror att du missuppfattar vad jag menar. Den enda chansen att tant Agda och Sven kommer komma i kontakt med Windows 8 är om de köper en platta med Windows 8, en stationär med Windows 8 eller en bärbar med Windows 8. Alla dessa tre kommer då levereras med touchskärm, inget annat. Därmed blir det enklare för dem att använda den än om de skaffat en Windows 7-dator som bara har mus och tangentbord.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Oneone:

Håller med dig helt ! när man fattar hur man skall använda det OCH att det faktiskt är en startmeny som förut fast man kan använda metro appar så fattar man tänket. Om man inte vill använda det så är man ju i desktopen hela tiden endå! skitbra tycker jag.

Personligen startar jag alla program via startmenyn (utom webbläsaren som ligger i taskbaren), har möjlighet att ha 20 program (använder bara 10) i valfri ordning precis över startknappen vilket gör att medans jag öppnar ett annat program fortfarande kan se de programmen jag har igång vilket jag tycker är viktigt. (Så knappen isig går att ta bort men menyn vill jag ha)
Skulle programmet inte finnas i min lista kan jag bara söka på det och jag slipper välja kategori.
Så vad är det jag kan göra metro som inte går i startmenyn som är så fantastiskt?
Sen ser jag ingen poäng med metro appar (går inte ens att zooma i pdf reader eller vad den heter), den bästa de har är wordfeud och de kan jag spela på W7 med. sen varför skulle jag vilja ha allt i helskärm?

Så jag fattar inte vad folk ser i metro upplys mig.

MEN
Jag gillar flera av förbättringarna i själva OSet men jag skulle aldrig kunna tänka mig att använda metro. (Använder W8 på htpcn men har gjort allt som är möjligt för att undvika metro, tyvärr är quick launch toolbar grymt ful men bättre än metro för mig.)

Visa signatur

Fractal Design Tesla 650W 80+ > Asus P8Z77-I Deluxe > BitFenix Prodigy (Vit) > Intel Core i7 2700K > Crucial 16GB 1600MHz > Scythe Mugen III > Gigabyte GTX 660 > 640GB WDB > 120GB OCZ Agility 3

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dahle86:

Personligen startar jag alla program via startmenyn (utom webbläsaren som ligger i taskbaren), har möjlighet att ha 20 program (använder bara 10) i valfri ordning precis över startknappen vilket gör att medans jag öppnar ett annat program fortfarande kan se de programmen jag har igång vilket jag tycker är viktigt. (Så knappen isig går att ta bort men menyn vill jag ha)
Skulle programmet inte finnas i min lista kan jag bara söka på det och jag slipper välja kategori.
Så vad är det jag kan göra metro som inte går i startmenyn som är så fantastiskt?
Sen ser jag ingen poäng med metro appar (går inte ens att zooma i pdf reader eller vad den heter), den bästa de har är wordfeud och de kan jag spela på W7 med. sen varför skulle jag vilja ha allt i helskärm?

Så jag fattar inte vad folk ser i metro upplys mig.

MEN
Jag gillar flera av förbättringarna i själva OSet men jag skulle aldrig kunna tänka mig att använda metro. (Använder W8 på htpcn men har gjort allt som är möjligt för att undvika metro, tyvärr är quick launch toolbar grymt ful men bättre än metro för mig.)

Okej men om vi säger såhär , om du använder startmenyn för att starta dina program skulle du kunna klicka på windowsknappen > Metro > här har du alla dina appar och spel osv, du kan också kategorisera upp alla ikoner och flytta runt dem hur du vill i metro. Den lilla menyn till vänster går också att anpassa och lägga till och ta bort länkar du inte vill ha på den plattsen.

När det gäller metroappar så gillar jag dem inte så mycket, iaf inte för tillfället. Det som är bra med dem är att alla är lika och utgår ifrån ett ramverk som MS har satt upp, tex om du högerklickar i en metroapp får du upp inställningar, nere till höger har du charms för andra settings osv.

När det gäller söka program kan du ju direkt i metro startsidan söka på vad du vill , sen kan du ju välja vart du söker, FILER,Appar eller settings , tycker den sökfunktionen är snabbare än den som finns i win 7 just nu.

Men som sagt det är en vanesak att sluta tänka menyer och klicka.

ps, det går faktiskt att zooma , håll in CTR och scrolla med mushjulet! om du vill stänga metroappen ta tag med musen uppe mitten o dra nedåt

Visa signatur

13900KS | 32GB 6400 DDR5 | 4090 FE | Samsung G8 Oled
ASUS ROG Strix Z790-F Gaming | Fractal Torrent White | Corsair HX1200

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rollercoaster:

Jag tror att du missuppfattar vad jag menar. Den enda chansen att tant Agda och Sven kommer komma i kontakt med Windows 8 är om de köper en platta med Windows 8, en stationär med Windows 8 eller en bärbar med Windows 8. Alla dessa tre kommer då levereras med touchskärm, inget annat. Därmed blir det enklare för dem att använda den än om de skaffat en Windows 7-dator som bara har mus och tangentbord.

Touch på en vanlig stationär dator är en ergonomisk katastrof att använda, på laptop en något mindre ergonomisk katastrof, touch passar och är endast bekvämt att använda på handhållna surfplattor.

Så om du tror att folk kommer använda touch på en stationär dator får du nog tänka om, men nåja alla kotknackare och naprapater ska väl ha nått o göra dom också

Toutsh på stationär och vanlig laptop, är väl bland det dummaste jag hört på länge, ledsen kommer inte hända, och händer det blir det inte långlivat som metod att använda datorn.

Visst jag kan tänka mig en liten stationär köksdator som är så placerad kanske i 45 graders vinkel och på en sån höjd över golvet att man bekvämt kan använda den till lite olika vardagliga saker och med touch.

Men för vanliga spelandet, eller arbetandes vid en vanlig stationär eller större vanlig laptop kommer ingen efter ett litet tag sitta och vifta med händerna rakt ut på skärmen, efter 5 minuter kommer man ju på hur dumt och arbetsamt det hela blir.

För en normal surfplatta är det ju en helt annan sak, en sån är ju handhållen eller ligger i knäet, och där är ju det naturliga att använda fingrarna, man håller ju inte en platta rakt ut från kroppen heller som fallet är med "vanliga" datorer.

EDIT: Förutom ovanstående så blir åtminstone jag smågalen när nån smetar ner min arbetsskärm och sätter massa avtryck, bland det gräsligaste man kan göra med en bra skärm.

Visa signatur

Acer Predator Helios 300

Permalänk
Medlem
Skrivet av RzrTrek:

Varför tror ni inte på Windows 8 och dess framtida potential?

Jag vill inte förvandla min dator till en jättelik smartphone.

Visa signatur

Nybörjare på Linux? Se hit! #15665841

Permalänk
Medlem
Skrivet av Oneone:

Okej men om vi säger såhär , om du använder startmenyn för att starta dina program skulle du kunna klicka på windowsknappen > Metro > här har du alla dina appar och spel osv, du kan också kategorisera upp alla ikoner och flytta runt dem hur du vill i metro.

Är inte samma sak eftersom jag vill se programmen som är igång medans jag öppnar nästa. Så som sagt utan metro skulle de vara köp men med nuvarande form går det helt bort, har som sagt kunnat tänka mig metro som ett program lite som steam.

Skrivet av Oneone:

När det gäller söka program kan du ju direkt i metro startsidan söka på vad du vill , sen kan du ju välja vart du söker, FILER,Appar eller settings , tycker den sökfunktionen är snabbare än den som finns i win 7 just nu.

För det första måste jag göra en jätte lång musrörelse från ena hörnet till andra hörnet av skärmen för att välja (om jag använder musen för att ta upp metro). Sen ser jag inte ens poängen med att välja jag vill få fram allt på en gång (tex program som inte behöver installeras har jag för mig metro tror är filer t.ex. prime95 zip versionen), så möjlighet att välja bort att den delar upp i kategorier hade varit jätte bra.

Skrivet av Oneone:

ps, det går faktiskt att zooma , håll in CTR och scrolla med mushjulet! om du vill stänga metroappen ta tag med musen uppe mitten o dra nedåt

Har inget mushjul på

Visa signatur

Fractal Design Tesla 650W 80+ > Asus P8Z77-I Deluxe > BitFenix Prodigy (Vit) > Intel Core i7 2700K > Crucial 16GB 1600MHz > Scythe Mugen III > Gigabyte GTX 660 > 640GB WDB > 120GB OCZ Agility 3

Permalänk
Medlem

Diggar ej metro. Vill inte ha en "start-menu" som tar upp hela skärmen. Sen hur funkar det ifall du sitter med massa olika fönster uppe bredvid varandra? Typ Firefox 50% av skärmen, Spotify 25%, mIRC resterande 25%.

Funkar precis som på w7 gissar/hoppas jag på.