Får ingen bild hjälp!!! ja kortet sitter i som det ska kollade nyss!

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Maj 2012

Får ingen bild hjälp!!! ja kortet sitter i som det ska kollade nyss!

hej jag köpte ny dator för ett par veckor sedan det första problemet och enda var att jag fick ingen bild av grafikkortet det körde på moderkortets grafik och nu om jag ska instalera drivers så känner den bara av moderkortet förra gången löste det av sig själv men inte denna gång! kortet jag har är ett XFX radeon HD 6870 jag har w7 64 bit så om det kanske hjälper att instalera drivrutinerna kanske någon av er länka dom rätta alla tips uppskattas

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Västerås
Registrerad
Nov 2002

http://support.amd.com/us/gpudownload/windows/Pages/radeonaiw...

I BIOS brukar man kunna ställa in vilket grafikkort man skall använda.

Gigabyte GA-Z170N-WIFI | Intel i5 6600K | Corsair Hydro H110i | Corsair Vengeance 16GB | MSI GTX 1060 3GB | Intel 540 SSD 120GB, 180GB & 240GB | BitFenix Phenom mATX

Trädvy Permalänk
Moderator
Registrerad
Aug 2007

Kopplar du in skärmen till ditt 6870 innan du startar datorn? Om inte, prova det och se om du får någon bild.
Om inte ovan funkar så gå in i BIOS och stäng av den inbyggda grafiken. Koppla sedan skärmen till ditt 6870 och se om du får bild.

Jag tror att Windows stänger av det kort som du inte tycks använda, dvs har du skärmen kopplad till moderkortet så kan du inte installera drivrutiner till ditt 6870 eftersom Windows har stängt av det.

Använd gilla för att markera nyttiga inlägg!

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Maj 2012

men hur gör man i bios?