Får inget internet Hjälp moderkortet

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Maj 2012

Får inget internet Hjälp moderkortet

tja mitt moderkort är lite konstigt jag får inget internet! varken med trådlöst eller kabel på moderkortet finns det inget trådlöst men jag har som vet inte vad det heter men tror det kaas modem? inte säker men den hittar mitt trådlösa nätverk fast den vill inte connecta och kör jag på kabel kommer det inget! kan det vara så att man moste instalera drivrutinerna? moderkortet jag har är ett...... Asrock 960gm-gs3 fx

Ibland går det att connecta men sen nästa dag kan det bara försvinna

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Borås
Registrerad
Okt 2008

installera om drivrutinerna till moderkortet.

| Dustin Expo: Jonas// (Angående nuc:en) "Kommer vi se några mer högpresterande modell för oss som behöver lite mer oommph", Tomas Intel// "Det kommer mer oommph". Jonas// "Mycket trevligt" http://www.youtube.com/watch?v=Ur0V9ZsrQls

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Mar 2004

Som Alle22 säger, Uppdatera drivrutinerna.

| Intel(R) Core(TM) i5-3570K CPU @ 3.40GHz | Gigabyte Z68X-UD3H-B3 | CORSAIR 8GB DDR3 1866MHZ | NVIDIA GeForce GTX 560 Ti | CORSAIR HX 650W |KÜHLER H₂O 620 | Gigabyte Chassis 3D Aurora |

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Maj 2012

ok jag gjorde det igår men då krascha drivrutinerna till grafikkortet sen så skulle jag ominstalera windows men då krashade grafikortet det har hänt förut men jag kommer inte ihåg hur jag gjorde då så nu kör jag bara på moderkortets grafik med knappt något internet

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jul 2012

Hej

Här är länken till drivrutiner http://www.asrock.com/mb/AMD/960GM-GS3%20FX/?cat=Download.
Men du har inte sagt, vad har du för problem.
Kan du surfa eller inte, har du router, vad får du får problem/meddelande när du pluggar in sladden i moderkorts nätverkskontakt o.s.v.
Det är inte bara att installera drivrutiner.

mvh
Seronja

Trädvy Permalänk
Rekordmedlem
Plats
Salstad
Registrerad
Feb 2009
Skrivet av Steven9905:

knappt något internet

??? Endera har du ett fungerande nätverk eller inte, du borde köra drivrutinskivan som följde med moderkortet. har du fungerande nätverk så kör win uppdate till det är färdigt och fattas det sen nån driver så laddar du hem dem manuellt, som tex grafikdriven.

Ryzen 5 2400G, Asus ROG STRIX B350-F Gaming, 500GB Samsung 970EVO NVMe M.2 och en väldig massa masslagring. Seasonic Focus+ Gold 650W, Antec P 180 med Schyte o Sharkoon fläktar via en t-balancer, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K
Främre ljudkanalerna återges via Behringer DCX2496, högtalare Truth B3031A, Truth B2092A Har också Oscilloskop, mätmikrofon och en Colorimeter.

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Maj 2012

[QUOTE="mrqaffe;12458094"]??? Endera har du ett fungerande nätverk eller inte, du borde köra drivrutinskivan som följde med moderkortet. har du fungerande nätverk så kör win uppdate till det är färdigt och fattas det sen nån driver så laddar du hem dem manuellt, som tex grafikdriven.[/QUOTE

Asså just nu funkar det bra! men jag kan inte ha kabel och om jag installerar drivrutinerna från moderkortet så kommer drivrutinerna som är till grafikkortet att krascha

Trädvy Permalänk
Rekordmedlem
Plats
Salstad
Registrerad
Feb 2009

Det låter som du har installerat i fel ordning eller gjort nått annat fel, man börjar med chipsetdrivern, sedan grafikdrivern.

Ryzen 5 2400G, Asus ROG STRIX B350-F Gaming, 500GB Samsung 970EVO NVMe M.2 och en väldig massa masslagring. Seasonic Focus+ Gold 650W, Antec P 180 med Schyte o Sharkoon fläktar via en t-balancer, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K
Främre ljudkanalerna återges via Behringer DCX2496, högtalare Truth B3031A, Truth B2092A Har också Oscilloskop, mätmikrofon och en Colorimeter.

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Maj 2012

går det att avinstalera grafikdrivern sen börja med moderkortet?

Trädvy Permalänk
Rekordmedlem
Plats
Salstad
Registrerad
Feb 2009

Funderade på om det är så att du har ett nvidia grafikkort, för du har ju integrerad grafik på moderkortet och drivrutinerna kan krocka, har du stängt av den integrerade grafiken i bios innan du började installera ett löst grafikkort, och har du nvidia i så fall ?

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Maj 2012

jag har XFX radeon hd 6870 så nej inget nvidia jag tror jag inte har stängt av den integrerade grafiken i bios hur gör man det isåfall?

Trädvy Permalänk
Rekordmedlem
Plats
Salstad
Registrerad
Feb 2009
Skrivet av Steven9905:

jag har XFX radeon hd 6870 så nej inget nvidia jag tror jag inte har stängt av den integrerade grafiken i bios hur gör man det isåfall?

Det brukar finnas nån meny för det, det ser lite olika ut för alla moderkort så läs igenom manualen, amd har ju särat på de nya drivrutinerna nyligen, 4000 och neråt har en egen driver numera och ditt moderkort har ju 3000 så det kanske är nått sånt som bökar.

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Maj 2012

men en driver för 3000 behöver jag väll inte? det används inte ändå

Trädvy Permalänk
Rekordmedlem
Plats
Salstad
Registrerad
Feb 2009

Nä men om kortet är aktivt så kan det kanske ge problem om det inte har drivers installerade, förr var de i samma paket, men det är de inte numera, så stäng av det om du inte använder det.