Erfarenhet av ownCloud?

Permalänk
Medlem

Erfarenhet av ownCloud?

Tjena!
Dropbox utrymmet sinar och jag vill egentligen inte punga ut för att få ynka 50 GB. Satte mig och googlade lite och fann ownCloud. Någon som har erfarenhet utav det? Som jag förstår det så ska det fungera precis som Dropbox, med klienter som synkar mappar? Det måste fungera cross-platform (OS X/Windows). Och när jag ändå har er på tråden, den här NAS'en ser väldigt lovande (mest prismässigt) ut. Kan det vara något att sätta upp en egen molntjänst på? Har inget jättekrav på hastighet, Dropboxen brukar ju ligga runt 25-100 kb/s (mycket småfiler) så om jag kan åstadkomma samma är jag nöjd. Sitter på 10 mbit uplink.

Tackar för all input på förhand!

Permalänk
Medlem

Google erbjuder ju betydligt billigare gb/krona.
om du vill gå över till drive?

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Jag har provkört Owncloud lite på min server men kan inte säga så mycket mer ännu än att det ser lovande ut.
Jag väntar på den där 2TB USB-disken från CDON som det är så mycket snack om som jag tänkte koppla in till min Raspberry Pi och köra Owncloud på den.
2 TB disk, 599kr + R-Pi, 350kr = 2TB cloud storage för under tusenlappen

Permalänk
Medlem
Skrivet av JoBu:

Jag har provkört Owncloud lite på min server men kan inte säga så mycket mer ännu än att det ser lovande ut.
Jag väntar på den där 2TB USB-disken från CDON som det är så mycket snack om som jag tänkte koppla in till min Raspberry Pi och köra Owncloud på den.
2 TB disk, 599kr + R-Pi, 350kr = 2TB cloud storage för under tusenlappen

Det där lät ju allt annat än fel alltså.. Tror jag gör så också Tack!