Läckt bios gör ditt Radeon 7970 till ett GHz Edition!

Permalänk
Medlem

Läckt bios gör ditt Radeon 7970 till ett GHz Edition!

Mer information här:
http://icrontic.com/article/leaked-bios-easily-turns-radeon-h...

Ska göra ett försök med mitt kort om en stund!

Permalänk
Medlem

Frågan är ju om det är någon vinst vs att överklocka vanligt iom större risker?

Permalänk
Avstängd

Fördelen är ju att man slipper nyttja extra program för överklockningen!

Permalänk
Medlem

MSI afterburner gör ditt 7970 till ett ghz edition!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Raghor:

Fördelen är ju att man slipper nyttja extra program för överklockningen!

Fast du kan ju överklocka med AMDs egna CCC utan problem? behövs inga extra program?

Permalänk
Medlem

GHz Edition bioset har lite andra profiler för spänning etc. Har man ett kort med dubbla bios så är det ju ingen större risk att göra ett försök. Personligen föredrar jag att slippa använda mjukvara för att styra överklockningen.

Permalänk
Medlem

Flashade precis in bioset på mitt XFX 7970 Black Edition.

Heaven DX11, 1920x1080 8X AA, 16 Ani. Från 1303 poäng till 1352. Ingen monsterskillnad mao, men alltid något

Permalänk
Medlem

Finns det någon som självmant misslyckats med att överklocka ett 7970 till 1 GHz?
Ingen vits att köra in detta, förutom om man vill slippa pilla med afterburner förstås.

Permalänk
Medlem

Får man tillgång till den nya turbo boost funktionen också då eller ?

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Jonathanknet:

Får man tillgång till den nya turbo boost funktionen också då eller ?

troligen ja.
finner dock att flasha bios verkar lite overkill när ett program som msi afterburner gör det bra när det väl är satt.

Permalänk
Medlem

Som sagt, alla 7970-kort klarar över 1ghz utan problem, först vid över 1,1ghz så kan det behöva ökning av spänning och detta gör du lätt i sapphire trixx eller MSI-AB (med config-modifikation).

Permalänk
Avstängd

om någon med Sapphire 7970 OC Dual bios testar detta och lyckas så kan de ta och hojta till.

Permalänk
Hedersmedlem

Det blev precis en nyhet här på SweC, kanske flytta diskussionen dit så att den syns?
http://www.sweclockers.com/nyhet/15642-bios-gor-radeon-hd-797...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Calle:

Mer information här:
http://icrontic.com/article/leaked-bios-easily-turns-radeon-h...

Ska göra ett försök med mitt kort om en stund!

Det här var ju inget nytt? :s

Permalänk
Medlem

Om man flashar in ghz bioset, går det fortfarande ändra spänning i afterburner ?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jonas_1124:

Om man flashar in ghz bioset, går det fortfarande ändra spänning i afterburner ?

Jajemän, funkar precis som vanligt.

Permalänk
Medlem

Kunde inte låta bli att testa bara för att och det kanske bara är jag och TSW kanske fixat något men FPSen känns stabilare, även allmänt känns den stabilare? sedan underlätta det faktiskt med klockningen

Permalänk
Medlem

Flashade mitt sapphire ref kort idag. fungerar kanon bios switchen på 1. Fick först fel på flashen men körde om programmet och på andra försöket fungerade det. Upplever att kortet fungerade bättre med 120hz flimmer problemen jag haft tidigare. Inte sett ett enda flimmer hitills

Permalänk
Medlem

Till er som ej flashat än så kan jag säga att spänningen på GPU höjs förmodligen med detta BIOS.
Mitt XFX BE kunde jag dra till 1500/2000 efter flashning men det blev bra mycket varmare även vid samma clock som tidigare.

På mitt 7970 ASUS Ref funkade det bättre, spänningen blev inte lika hög och 1100/1500 är inga problem alls, maxar 69°C i BF3, med referenskylaren alltså.

XFX-kortet flashade jag tillbaks, kör hellre 1150/1575 med lägre temps än de högre.