ATI radeon hd 5850 överklockning.

Permalänk

ATI radeon hd 5850 överklockning.

Hej, jag har ett problem. Jag har klockat mitt kort men det krashar, så jag läste på internet att man kunde höja spänningen, vilket jag gjort. Men det krashar fortfarande när jag spelar Bf3. Jag har min fläkt på 100% men ändå så krashar kortet. När detta händer stängs spelet ned och jag får starta om spelet/joina en ny server på bf3, vilket leder till samma problem igen. Mitt mål är att klara bf3 på medium utan lagg någonstans, (med detta menar jag stora banor). Har någon tips på hur man kan lösa detta. Det kommer också ett felmeddelande där det står "grafikdrivrutinen slutade svara och har återställts", så här står det varje gång, och på low har jag ingen lust att spela på, helt ärligt är det riktigt fult på low. Tack på förhand. :)I

Permalänk
Medlem

Ditt kort klarar väl helt enkelt inte klockfrekvensen du har i nu... Pröva dra ner den.

Visa signatur

Pc 1 : Gigabyte gtx 670 / I7-3770K / 8gb Ripjaws 2133mhz / 850W corsair / Z77A-GD65 / 1 tb hdd / Nzxt phantom fulltower

Pc 2 : Gigabyte gtx 670 / I5 2500K / 8gb 1600mhz vengeance / 650W platinum / Asus p8z68-v pro gen 3 / 1 tb hdd / Lian li pc 05an

Permalänk
Medlem

Du har ju uppenbarligen inte lyckats med din överklockning. Hur mycket har du försökt klocka?
Vilka frekvenser uppstod problemet på? Vad har du ändrat spänningen till?

Visa signatur

"Tråden får vara öppen så länge diskussionen hålls saklig och civiliserad. "
"... och där låser vi tråden. Tramspellar.
*Låst* "
Andreas D. ^^,
Citera för svar. =3

Permalänk

På GPU-klockan har jag 860 MHz och på minnesklockan har jag 1155 MHz, detta är inte ens max.

Permalänk
Medlem
Skrivet av bennji945:

På GPU-klockan har jag 860 MHz och på minnesklockan har jag 1155 MHz, detta är inte ens max.

Standard klocken ligger på 725 om jag inte mins fel, 860 är en bra överklockning och du kommer inte längre än så.

Visa signatur

Pc 1 : Gigabyte gtx 670 / I7-3770K / 8gb Ripjaws 2133mhz / 850W corsair / Z77A-GD65 / 1 tb hdd / Nzxt phantom fulltower

Pc 2 : Gigabyte gtx 670 / I5 2500K / 8gb 1600mhz vengeance / 650W platinum / Asus p8z68-v pro gen 3 / 1 tb hdd / Lian li pc 05an

Permalänk

Kom som högst 825MHz core på mitt gamla kort, så du får sänka en del.

Permalänk

Hade samma problem med mina 5870. Testa att uppdatera dina drivrutiner, det funkade för mig.

Permalänk
Skrivet av Ramblemoe:

Du har ju uppenbarligen inte lyckats med din överklockning. Hur mycket har du försökt klocka?
Vilka frekvenser uppstod problemet på? Vad har du ändrat spänningen till?

Skrivet av QQmore:

Standard klocken ligger på 725 om jag inte mins fel, 860 är en bra överklockning och du kommer inte längre än så.

Jag vet, men den krashar utan anledning känns det som.

Permalänk
Skrivet av Exceliber:

Hade samma problem med mina 5870. Testa att uppdatera dina drivrutiner, det funkade för mig.

Okej, tack

Permalänk

Btw, kan du snälla hjälpa mig hitta grafikdrivrutin Exceliber om du har tid och lust?

Permalänk
Medlem

blir att spela bf3 utan grafikkkort sen dra ner på överklockningen tills du hittar en stabil nivå istället föratt köra så där högt.

Visa signatur

workstation q9450 2.66ghz asus p5q deluxe 2x2gig dominator pc8500 ati1950pro

Permalänk
Skrivet av bennji945:

Btw, kan du snälla hjälpa mig hitta grafikdrivrutin Exceliber om du har tid och lust?

http://support.amd.com/us/gpudownload/Pages/index.aspx

Permalänk
Avstängd

Jeg ville sjekket VRM temperaturene med GPU-Z programmet, temps bør være mindre enn 90 grader tror jeg. Blir noe tull når temps går opp mot 110 grader