Permalänk
Medlem
Skrivet av ODDNAME:

http://imageshack.us/a/img94/4120/img4681h.jpg

En liten bild på sötnosen in-flight med den fula mottagarenheten

vet inte om ni som är intresserade kanske redan sett detta företags hexakopter.. men ja va o titta på den i helgen iaf och de va ju en jäkla grym maskin!

http://intuitiveaerial.com/

Visa signatur

Bygglogg | Alumex HTPC Ta en titt och glöm inte att kommentera! :)
---------------------------------------------------------------
Corsair Obsidian 650D - Corsair Dominator 16GB 2133Mhz - Corsair H100 - Intel i7 3930K - Asus Radeon 7950 OC - Samsung SSD 250gb

Permalänk
Medlem

Visst är den fin, men jämfört med andra maskiner jag sett sticker den inte ut i mängden, är väl snarlik resten av maskinerna där pengarna inte spelat roll

Bygga sådan maskin är egentligen inte svårt bara man har pengarna, annars är det balansgång där man beslutar om saker hur man ska kompromissa Så jag fick göra

Visa signatur

🎮 - AMD RYZEN THREADRIPPER 2970WX • 64GB DDR4 3200MHz • RTX 2070 SUPER • Seasonic Core GM 650 650W PSU

🖥️ - 2x ACER 27" ConceptD CP5271UV IPS QHD HDR 170 Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av ODDNAME:

Visst är den fin, men jämfört med andra maskiner jag sett sticker den inte ut i mängden, är väl snarlik resten av maskinerna där pengarna inte spelat roll

Bygga sådan maskin är egentligen inte svårt bara man har pengarna, annars är det balansgång där man beslutar om saker hur man ska kompromissa Så jag fick göra

deras affär är ju att sälja till filmindustrin så då är de nog inte så lätt heller egentligen lust o länka till nån som sticker ut ordentligt?

men ah kompromisser är ju ett måste för en vanlig dödlig haha

Visa signatur

Bygglogg | Alumex HTPC Ta en titt och glöm inte att kommentera! :)
---------------------------------------------------------------
Corsair Obsidian 650D - Corsair Dominator 16GB 2133Mhz - Corsair H100 - Intel i7 3930K - Asus Radeon 7950 OC - Samsung SSD 250gb

Permalänk
Medlem

De som jag sett som sticker ut är egentligen bara "amatörbyggen" som är för lek, eller vad man ska kalla det

Byggen med ett filmsyfte är ju ofta extremt avskalade och alla ser snudd på lika ut, finns inte så många sätt man kan designa på egentligen när man ska ha något avskalat samt minimal vikt.

Visa signatur

🎮 - AMD RYZEN THREADRIPPER 2970WX • 64GB DDR4 3200MHz • RTX 2070 SUPER • Seasonic Core GM 650 650W PSU

🖥️ - 2x ACER 27" ConceptD CP5271UV IPS QHD HDR 170 Hz

Permalänk

Bara för att sätta den hexen i lite perspektiv. Det är en kamera för ca 35k dollar som hänger där på. Detta pris är utan någon som helst optik eller inspelningsmedia.

Permalänk

Minst sagt riktigt häftigt bygge!

Jag är sugen på att bygga något själv, men har noll erfarenhet av det.

Hur är det att beställa från Hobbyking? Måste man tulla på grejerna? Hur lång tid tar det att få det man beställt mm?

Är mest ute efter att flyga, men visst är programmerad/gps-styrd flygning häftigt det med.

Visa signatur

Asus Rampage V Extreme U3.1 | Intel I7 5960x w. Corsair H110i GTX | Corsair Vengeance LPX 32gb 2666 Mhz | Asus GeForce GTX 1080 TI OC | Samsung 850 Pro + WD lagring | Corsair RM850x i ett Corsair Obsidian 750D

Permalänk
Skrivet av ODDNAME:

De som jag sett som sticker ut är egentligen bara "amatörbyggen" som är för lek, eller vad man ska kalla det

Byggen med ett filmsyfte är ju ofta extremt avskalade och alla ser snudd på lika ut, finns inte så många sätt man kan designa på egentligen när man ska ha något avskalat samt minimal vikt.

Antar att du handlade från hobby king? I sånna fall, vad r dina erfarenheter av att handla därifrån, frakttid, kvalitet, tull, o.s.v. ?

Visa signatur

Lian Li pc_A05fn, Corsair H80/NF F12 PNP, Intel 330 180GB, Asus p8p67 WS revolution, Intel i5 2500k, WD green 2TB, 16GB Corsair vengeance 4x4GB CL9 LP, Palit GTX 670 2GB, Corsair AX860

Permalänk
Skrivet av ODDNAME:

Det är bara en radiostyrd modell som råkar ha kamera
UAV är bara förkortning för Urban Altitude Vehicle, iallafall i mitt projekt.

Samt:

"Däremot finns det inte längre något krav på förhandstillstånd för flygfotografering över någon del av Sverige, så länge inte höjd beredskap är anbefalld eller under annan tid som regeringen bestämmer med hänsyn till Sveriges försvarsberedskap.

Det krävs således inte tillstånd i förväg för flygfotografering eller liknande registrering inom Sveriges territorium för närvarande, men alltid för spridning oavsett hur detta sker."

Detta gäller enbart spridning av bilder kommersiellt vad jag kunnat hitta, samt så kommer all flygning ske i den mån att
jag har koll på modellen hela tiden, så inte helt autonom

Denna länken är nog bättre om man är sugen på modellen:
http://www.rcgroups.com/forums/showthread.php?t=1599250

ska du flyga över annans mark ska detta medelas till markägaren med. Sen får man inte flyga var man vill samt hur högt som helst. Råder dig att ta en titt på skydeamon innan du flyger med.

Visa signatur

Main: Phanteks Evolv Enthoo | I5 5675c | Asus Z97m-plus | CORSAIR Vengance 32 Gb | Samsung 850 Evo 500Gb | Corsair RM750X | Noctua NH-14D | ASUS GeForce GTX 980 Ti Strix DCIII
HTPC: Fractal R3 Array | H87-plus |I3 4130 | Samsung 840 Evo 120 | WD 2TB Green *2 | WD 4TB Red *2
HTPC2: Intel D34010WYKH | Intel 320 40gb |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gulketchup:

Antar att du handlade från hobby king? I sånna fall, vad r dina erfarenheter av att handla därifrån, frakttid, kvalitet, tull, o.s.v. ?

Jag har beställt över 20 paket totalt från Hobbyking,aldrig varit något strul. Längsta jag har fått vänta på ett paket från Hong kong var 1månad, då jag inte tänkte på att dom firar nyår senare. Från Hongkong får man räkna med 1-4 veckor. Från Europa lagret går det på 3-7 dagar att få hem grejorna. Dom paketen från Hongkong har jag fått betala tull 2ggr av 15 paket.

Permalänk
Skrivet av Lurta:

Jag har beställt över 20 paket totalt från Hobbyking,aldrig varit något strul. Längsta jag har fått vänta på ett paket från Hong kong var 1månad, då jag inte tänkte på att dom firar nyår senare. Från Hongkong får man räkna med 1-4 veckor. Från Europa lagret går det på 3-7 dagar att få hem grejorna. Dom paketen från Hongkong har jag fått betala tull 2ggr av 15 paket.

Tack för snabbt svar!

Visa signatur

Lian Li pc_A05fn, Corsair H80/NF F12 PNP, Intel 330 180GB, Asus p8p67 WS revolution, Intel i5 2500k, WD green 2TB, 16GB Corsair vengeance 4x4GB CL9 LP, Palit GTX 670 2GB, Corsair AX860