Windows 8 för OEM prissätts

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ozzed:

Jag har inte sagt att någon är dum. Det jag tycker är dumt är att plocka bort möjligheten föe de som är vana och inte pallar inlärningsperioden. Till och med när MS introducerae startmenyn en gång i tiden lät de programhanteraren ligga kvar som ett alternativ till de som ville ha kvar den. Men nu ska startmenyn absolut bort, oavsett vad folk tycker? Det är inte smart av dem.

Windows vista var av många (inklussive mig) hatat för UAC, som är i vägen överallt. Jag var kvar på XP tills sjuan släpptes, eftersom de där hade lyssnat på kritiken och gett oss VALMÖJLIGHETEN att helt stänga av UAC, och jag tror det blir något liknande med Windows 8. När vista släpptes var det många som fortfarande var nöjda med XP, och de samexisterade under lång tid. Nu när Windows 8 snart släps är det många som är nöjda med Windows 7, så jag tror det blir samma sak där.

Det är smart i bemärkelsen att de snabbare får folk att faktiskt upptäcka hur det är att arbeta med Metro,vilket också gör att det blir mer attraktivt för företagen att utveckla sin mjukvara för Windows 8 direkt. Alternativt se att det inte funkar.

För de som inte vill testa det nya finns Windows 7, som kommer att supportas ett tag till. Alla kan få den miljö de vill ha och om nu Metro inte skulle slå igenom kan de fixa det i Windows 9.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dinoman:

Vill man sitta och knacka kod på låg nivå så kan man göra det om man vill såklart. Linux är väl ett lysande exempel på ett sådant OS. Jag ser det dock lite som att tala om för en snickare att det är fördummande att använda en spikpistol och om man är entusiast så använder man sig av en hederlig hammare. Jag anser inte att snickaren som använder spikpistol är dum, tvärtom, han är smart. Det är bakåtsträvaren som är dum och förlorar i hela resonemanget. Det hindrar honom dock inte från att banka på med sin hammare.

Jag tror på Win 8 och om ett antal år så kan ingen tänka sig annat än att program är alla mycket enklare men fortfarande lika kraftfulla, sitta och leta i menyer är ett minne blott. Metro kommer tvinga mjukvarutillverkarna att tänka ut smarta lösningar för komplicerade funktioner.

^ jag stöder detta! Men du missar en detalj: Win8 är i grunden riktat mot tablets/telefoner/peksaker och manga är uppretade över att MS flyttar fokus fran deras "riktiga" datorer. Det är dilemat inom datavetenskap: en lösning kan aldrig fungera för alla fall. Om metro blir bra far vi se, det beror pa hur MS anpassar det och hur mjukvarutillverkarna anpassar sig.

Skrivet av Ozzed:

Windows vista var av många (inklussive mig) hatat för UAC, som är i vägen överallt. Jag var kvar på XP tills sjuan släpptes

Jag använda Vista sen beta stadiet, fungerade utmärkt. EFTER man stängde av UAC och köpte en ram-sticka till.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Evil Peter:

Det är smart i bemärkelsen att de snabbare får folk att faktiskt upptäcka hur det är att arbeta med Metro. Alternativt se att det inte funkar.

För de som inte vill testa det nya finns Windows 7, som kommer att supportas ett tag till. Alla kan få den miljö de vill ha och om nu Metro inte skulle slå igenom kan de fixa det i Windows 9.

Skickades från m.sweclockers.com

Ja, det var det jag menade. Det blir lite av ett test. Trotts all kritik som Vista fick så fanns ändå folk som älskade det från första stund, och för resten kom Windows 7 och rättade till allt.

Sedan är ju det där en lite märklig historia. Allt som är "nytt" i windows 7 skulle de i praktiken kunnat fixa med ett service pack, men de vile väl få bort namnet.

Visa signatur

ozzed.net Min egenkomponerade 8-bit musik. Gillar du musiken från gamla klassiska NES eller Gameboy och liknande är det värt ett besök. :) Jag finns också på Spotify, Bandcamp, Jamendo, Youtube, och du kan även följa mig på Twitter och Facebook.
Vet du att du har fel? Signalera detta tydligt med Argumentationsfel och gärna Whataboutism.

Permalänk
Medlem
Skrivet av exodeus:

Jag använda Vista sen beta stadiet, fungerade utmärkt. EFTER man stängde av UAC och köpte en ram-sticka till.

Jag visste inte att UAC kunde stängas av helt i Vista,... Vad jag minns kunde man bara be den att gnälla lite mer sällan, men de kanske ordnade det?

Visa signatur

ozzed.net Min egenkomponerade 8-bit musik. Gillar du musiken från gamla klassiska NES eller Gameboy och liknande är det värt ett besök. :) Jag finns också på Spotify, Bandcamp, Jamendo, Youtube, och du kan även följa mig på Twitter och Facebook.
Vet du att du har fel? Signalera detta tydligt med Argumentationsfel och gärna Whataboutism.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ozzed:

Jag visste inte att UAC kunde stängas av helt i Vista,... Vad jag minns kunde man bara be den att gnälla lite mer sällan, men de kanske ordnade det?

Det är kluddigt och det tar tid men det GAR att fixa till Vista.

T.ex.
http://www.howtogeek.com/howto/windows-vista/disable-user-acc...

Kommer förmodligen att bli liknande upplevelser i Win8. Vad jag har hört sa kan man avaktivera Metro. Men det ska jag inte svära pa.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Ozzed:

Windows vista var av många (inklussive mig) hatat för UAC, som är i vägen överallt. Jag var kvar på XP tills sjuan släpptes, eftersom de där hade lyssnat på kritiken och gett oss VALMÖJLIGHETEN att helt stänga av UAC

Det gick att stänga av UAC i Vista med och det var jätte enkelt, så vad babblar du om?
För att helt stänga av UAC öppnad man kontrollpanelen och klickade på ”Användarkonton och säkerhet för familjen” och därefter på ”Användarkonto”, när du klickar på ”Aktivera eller inaktivera Kontroll av användarkonto (UAC)” fick du för för sista gången upp dialogen som frågade dig om det är okej att fortsätta, efter en omstart var det avstängt

Skrivet av exodeus:

Det är kluddigt och det tar tid men det GAR att fixa till Vista.

Kommer förmodligen att bli liknande upplevelser i Win8. Vad jag har hört sa kan man avaktivera Metro. Men det ska jag inte svära pa.

På vilket sätt var det krångligt? Att gå in på användarkonton?! Det var världens enklaste sak att stänga av...när det gäller Windows 8 så hoppar jag det för att jag inte gillar Metro, gillar inte utseendet av det

Visa signatur

I am no more human then you are, I see my reflection as I look at you

Permalänk
Avstängd

så dem tar BORT det vi älskar och drar sedan ner priset??

va???

såååå startmenyn kostar runt 3000.kr då om man tänker så

Permalänk
Medlem

Usch kommer bli ett jämra krångel nästa år då man skaffar nya laptops, och försöka få tillbaka pengar som man betalar för ett odugligt OS.
Surt att betala för nått man inte kommer använda, nåja tillverkarna kommer få så mycket frustrerade, arga och vansinniga kunder att dom kommer tvingas att erbjuda nya modeller nästa år samt redan i höst med windows 7 istället.

Visa signatur

Acer Predator Helios 300

Permalänk
Avstängd
Skrivet av zzcool:

så dem tar BORT det vi älskar och drar sedan ner priset??

va???

såååå startmenyn kostar runt 3000.kr då om man tänker så

What?

Visa signatur

I am no more human then you are, I see my reflection as I look at you

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Absurd:

dyraste versionen av windows 7 kostar runt 3000.kr

dyraste versionen av windows 8 verkar kosta runt 1000.kr

Permalänk
Avstängd
Skrivet av zzcool:

dyraste versionen av windows 7 kostar runt 3000.kr

dyraste versionen av windows 8 verkar kosta runt 1000.kr

Detta är OEM priser och ligger på samma som på både Windows Vista och Windows 7

Visa signatur

I am no more human then you are, I see my reflection as I look at you

Permalänk
Medlem

Man kan komma direkt till desktop när man loggar in. Placera Desktop-appen längst upp till vänster på startsidan, och när ni loggar in så håller ni in enter-knappen. Då slipper ni se Metro.

Permalänk
Medlem

Kan inte förstå varför folk klagar på windows 8

För det första så kommer priset på windows 8 ligga någonstans mellan ca. 500 kr- 1000 eller mer och det "metrogränssnittet" är valfritt att använda. Metron är bara i början när du startar datorn och vill du inte ha det öppen så ser menyn likadan ut som windows 7 gör fast, med lite nya funktioner.

Windows 8 eller windows 7 är nästan samma sak med att allt som finns på windows 7 finns i windows 8 också. Om ni vill testa windows 8 kan jag länka er till den här sidan så får ni se själva.

http://windows.microsoft.com/sv-SE/windows-8/download

Permalänk
Medlem
Skrivet av Absurd:

Det gick att stänga av UAC i Vista med och det var jätte enkelt, så vad babblar du om?
För att helt stänga av UAC öppnad man kontrollpanelen och klickade på ”Användarkonton och säkerhet för familjen” och därefter på ”Användarkonto”, när du klickar på ”Aktivera eller inaktivera Kontroll av användarkonto (UAC)” fick du för för sista gången upp dialogen som frågade dig om det är okej att fortsätta, efter en omstart var det avstängt

På vilket sätt var det krångligt? Att gå in på användarkonton?! Det var världens enklaste sak att stänga av...när det gäller Windows 8 så hoppar jag det för att jag inte gillar Metro, gillar inte utseendet av det

I windows 7 drar man bara reglaget i botten, säger ja, startar om, och så är det klart. Det är lättare än i Vista.

Visa signatur

ozzed.net Min egenkomponerade 8-bit musik. Gillar du musiken från gamla klassiska NES eller Gameboy och liknande är det värt ett besök. :) Jag finns också på Spotify, Bandcamp, Jamendo, Youtube, och du kan även följa mig på Twitter och Facebook.
Vet du att du har fel? Signalera detta tydligt med Argumentationsfel och gärna Whataboutism.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Haxk:

För det första så kommer priset på windows 8 ligga någonstans mellan ca. 500 kr- 1000 eller mer och det "metrogränssnittet" är valfritt att använda. Metron är bara i början när du startar datorn och vill du inte ha det öppen så ser menyn likadan ut som windows 7 gör fast, med lite nya funktioner.

Windows 8 eller windows 7 är nästan samma sak med att allt som finns på windows 7 finns i windows 8 också. Om ni vill testa windows 8 kan jag länka er till den här sidan så får ni se själva.

http://windows.microsoft.com/sv-SE/windows-8/download

Tack men jag redan testat windows 8 i några veckor, och vill aldrig se eländet mer.
Vill jag ha en smartphone i jätteformat kan jag lika gärna koppla mobilen till TV istället

Visa signatur

Acer Predator Helios 300

Permalänk
Medlem
Skrivet av zzcool:

så dem tar BORT det vi älskar och drar sedan ner priset??

va???

såååå startmenyn kostar runt 3000.kr då om man tänker så

Jag hade gärna betalat i alla fall 1500 extra för att slippa Metro och få behålla startmenyn. Fast det är klart... Jag tillhör ju den där udda skaran som inte begriper att Windows 8 är det bästa som hänt sedan skivat bröd.

Visa signatur

ozzed.net Min egenkomponerade 8-bit musik. Gillar du musiken från gamla klassiska NES eller Gameboy och liknande är det värt ett besök. :) Jag finns också på Spotify, Bandcamp, Jamendo, Youtube, och du kan även följa mig på Twitter och Facebook.
Vet du att du har fel? Signalera detta tydligt med Argumentationsfel och gärna Whataboutism.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Haxk:

För det första så kommer priset på windows 8 ligga någonstans mellan ca. 500 kr- 1000 eller mer och det "metrogränssnittet" är valfritt att använda. Metron är bara i början när du startar datorn och vill du inte ha det öppen så ser menyn likadan ut som windows 7 gör fast, med lite nya funktioner.

Windows 8 eller windows 7 är nästan samma sak med att allt som finns på windows 7 finns i windows 8 också. Om ni vill testa windows 8 kan jag länka er till den här sidan så får ni se själva.

http://windows.microsoft.com/sv-SE/windows-8/download

Fel det finns ingen startmeny som inte är i helskärm.

Visa signatur

Fractal Design Tesla 650W 80+ > Asus P8Z77-I Deluxe > BitFenix Prodigy (Vit) > Intel Core i7 2700K > Crucial 16GB 1600MHz > Scythe Mugen III > Gigabyte GTX 660 > 640GB WDB > 120GB OCZ Agility 3

Permalänk
Medlem
Skrivet av Haxk:

Windows 8 eller windows 7 är nästan samma sak med att allt som finns på windows 7 finns i windows 8 också. Om ni vill testa windows 8 kan jag länka er till den här sidan så får ni se själva.

http://windows.microsoft.com/sv-SE/windows-8/download

Jo, tack... jag har testat, ganska många timmar, och startmenyn i nuvarande utförande är en förutsättning för att jag skall kunna navigera effektivt, och den saknas i Windows 8 och är istället ersatt av ett gränssnitt som hör hemma på plattor och telefoner. Nej tack.

Visa signatur

ozzed.net Min egenkomponerade 8-bit musik. Gillar du musiken från gamla klassiska NES eller Gameboy och liknande är det värt ett besök. :) Jag finns också på Spotify, Bandcamp, Jamendo, Youtube, och du kan även följa mig på Twitter och Facebook.
Vet du att du har fel? Signalera detta tydligt med Argumentationsfel och gärna Whataboutism.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ozzed:

Jag hade gärna betalat i alla fall 1500 extra för att slippa Metro och få behålla startmenyn. Fast det är klart... Jag tillhör ju den där udda skaran som inte begriper att Windows 8 är det bästa som hänt sedan skivat bröd.

Håller helt med, jag betalar extra för att slippa metro. Eller att metro blir program som man kan starta om man vill köra appar lite som XBMC för att titta på film.

Visa signatur

Fractal Design Tesla 650W 80+ > Asus P8Z77-I Deluxe > BitFenix Prodigy (Vit) > Intel Core i7 2700K > Crucial 16GB 1600MHz > Scythe Mugen III > Gigabyte GTX 660 > 640GB WDB > 120GB OCZ Agility 3

Permalänk
Medlem

Metro borde vara ett fristående komponent/program som man kan starta om man känner för det, bara det att dom kallar program i metro för app på en dator gör ju att man får avsmak för hela windows 8.

Sedan när microsoft struntar i vad en mycket stor del av användarna tycker, så kommer jag fortsättningsvis strunta i microsoft, och går nog över mer till linux, Windows 7 får vara kvar dock men kanske blir ett mer sekundärt OS med lite tid.
Windows 8 kommer det dock aldrig bli.

Visa signatur

Acer Predator Helios 300

Permalänk
Medlem

Här kan ni se att mina argument stämmer: Kolla hela den här videon på youtube
http://www.youtube.com/watch?v=03FTu3hNyd0

Permalänk
Medlem

Jag vet inte om det har nämnts innan men Microsoft har nu också beslutat att ta bort Aero-utseendet från skrivbordsmiljön. Personligen så väger detta beslutet också in varför jag inte kommer att uppgradera till Windows 8. Även om Aero kändes som att de krävde en del när det kom så är det ett utseende som verkligen har vuxit på mig, speciellt när man använder kreativa och unika Aero-teman istället för Microsofts standardutseende.

Det positiva med att ta bort Aero är att det gör att skrivbordet passar bättre in bredvid Metro-gränssnittet rent visuellt.

Skrivet av Haxk:

det "metrogränssnittet" är valfritt att använda. Metron är bara i början när du startar datorn och vill du inte ha det öppen så ser menyn likadan ut som windows 7 gör fast, med lite nya funktioner.

Windows 8 innehåller ingen Start Meny i liknande form som i Windows 7. Man kunde stänga av Metro i Developer Preview:n (den allra första publika testversionen riktat mot utvecklare), men det var på grund av att Microsoft använde sig av ett fult hack för att implementera Metro-gränssnittet. Det var aldrig meningen att man skulle kunna stänga av Metro eller Startskärmen. Detta löste dem i Customer Preview (andra publika förhandstitten) och sedan dess är alltså Startmenyn helt borttaget från Windows 8.

Fortsättningsvis så är Metro-gränssnittet inte helt valfritt att använda. Varje gång du startar datorn möts du av Metro-gränssnittet och varje gång du vill stänga av datorn måste du gå igenom Metro. För att starta majoriteten av program du har installerat så måste du även gå genom Metro och om du inte har skapat direkta genvägar för till exempel Kontrollpanelen (eller känner till Power User menyn) så måste du använda Metro.

Ska du öppna en fil med ett visst program så verkar du också vara tvungen att navigera via prompter som klart och tydligt följer Metro-gränssnittets design.

Lång story kort: Metro är numera Windows. Det är omöjligt att använda skrivbordet utan att röra vid Metro vid vissa tillfällen.

Visa signatur

Detta är en signatur. Det finns många sådana, men denna är min.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ggustavsson:

Metro borde vara ett fristående komponent/program som man kan starta om man känner för det, bara det att dom kallar program i metro för app på en dator gör ju att man får avsmak för hela windows 8.

Sedan när microsoft struntar i vad en mycket stor del av användarna tycker, så kommer jag fortsättningsvis strunta i microsoft, och går nog över mer till linux, Windows 7 får vara kvar dock men kanske blir ett mer sekundärt OS med lite tid.
Windows 8 kommer det dock aldrig bli.

Håller med precis. Jag tyckte Metro bara var jobbigt.. Om det inte blir vid installation att man kan bocka av Metro så håller jag mej kvar till win7 många år till.

Det kanske dyker upp nån förbättrad Windows 7 slash 8 minus Metro osv men de är väl knappast.

Visa signatur

Linux Kalle - Skaffa dig ett liv!
Torrent Johan - Får ta och tanka hem ett!
-----------------------------------------------------
Overclocking during summer is a bitch!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Haxk:

Här kan ni se att mina argument stämmer: Kolla hela den här videon på youtube
http://www.youtube.com/watch?v=03FTu3hNyd0

Det är ett klipp som är extremt gammalt (September förra året) och visar upp Developer Preview:n. Sedan dess har ändringar gjorts, så som att startknappen har tagits bort och "Charm Bar" har lagts till. Använd istället ett klipp från Release Preview:n eller i alla fall Customer Preview:n, eftersom DP:n var aldrig menat för faktiskt bruk av användare utan var bara en förhandstitt för utvecklare så att de kunde börja utveckla Metro appar.

Visa signatur

Detta är en signatur. Det finns många sådana, men denna är min.

Permalänk
Medlem

Inget pris på Media Center ännu då?!?

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Ozzed:

I windows 7 drar man bara reglaget i botten, säger ja, startar om, och så är det klart. Det är lättare än i Vista.

Så du anser att det är svårt att gå in på ett ställe som är lika många klick bort och bara bocka ur en ruta? Omstarten krävs för båda

Visa signatur

I am no more human then you are, I see my reflection as I look at you

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aemony:

Jag vet inte om det har nämnts innan men Microsoft har nu också beslutat att ta bort Aero-utseendet från skrivbordsmiljön. Personligen så väger detta beslutet också in varför jag inte kommer att uppgradera till Windows 8. Även om Aero kändes som att de krävde en del när det kom så är det ett utseende som verkligen har vuxit på mig, speciellt när man använder kreativa och unika Aero-teman istället för Microsofts standardutseende.

Det positiva med att ta bort Aero är att det gör att skrivbordet passar bättre in bredvid Metro-gränssnittet rent visuellt.

Windows 8 innehåller ingen Start Meny i liknande form som i Windows 7. Man kunde stänga av Metro i Developer Preview:n (den allra första publika testversionen riktat mot utvecklare), men det var på grund av att Microsoft använde sig av ett fult hack för att implementera Metro-gränssnittet. Det var aldrig meningen att man skulle kunna stänga av Metro eller Startskärmen. Detta löste dem i Customer Preview (andra publika förhandstitten) och sedan dess är alltså Startmenyn helt borttaget från Windows 8.

Fortsättningsvis så är Metro-gränssnittet inte helt valfritt att använda. Varje gång du startar datorn möts du av Metro-gränssnittet och varje gång du vill stänga av datorn måste du gå igenom Metro. För att starta majoriteten av program du har installerat så måste du även gå genom Metro och om du inte har skapat direkta genvägar för till exempel Kontrollpanelen (eller känner till Power User menyn) så måste du använda Metro.

Ska du öppna en fil med ett visst program så verkar du också vara tvungen att navigera via prompter som klart och tydligt följer Metro-gränssnittets design.

Lång story kort: Metro är numera Windows. Det är omöjligt att använda skrivbordet utan att röra vid Metro vid vissa tillfällen.

Det går jättebra att gå direkt till desktop vid inloggning, jag beskrev hur i en post lite högre upp. Stänga av dator ifrån desktop går också bra, alt+F4 funkar alldeles utmärkt. Om det är desktopprogram du ska starta så finns det ju ingen anledning att starta dom från metro start. Lägg dom på taskbar eller skrivbordet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fetskaft:

Det går jättebra att gå direkt till desktop vid inloggning, jag beskrev hur i en post lite högre upp.

Just det, jag hade glömt att man kunde konfigurera det. Det är ju något, i alla fall.

Skrivet av Fetskaft:

Stänga av dator ifrån desktop går också bra, alt+F4 funkar alldeles utmärkt. Om det är desktopprogram du ska starta så finns det ju ingen anledning att starta dom från metro start. Lägg dom på taskbar eller skrivbordet.

Urk, jag har inte stängt av datorn via ALT+F4 sedan Windows 2000s dagar. Måste säga att jag verkligen inte gillar mängden kortkommandon i Windows 8 som jag måste lära mig för att verkligen kunna använda systemet effektivt. Ta alla kortkommandon för att söka efter olika grejer, till exempel. I Windows 7 räcker det med att du skriver direkt i Startmenyn och sedan visar OS:et alla filer, oberoende av typ, som matchar sökningen. Att navigera mellan de olika kategorierna av sökresultat är så simpelt som att använda piltangenterna, medan i Windows 8 måste du använda speciella kortkommandon för varje typ så vida du inte är villig att byta kategori genom ytterligare något kortkommando efter resultatet visas.

Dock så är det ingen effektiv lösning att lägga varenda program på aktivitetsfältet. Redan nu i Windows 7 så har jag 20 program synliga i Startmenyn, varav majoriteten av dem har jumplists, vilket jag använder väldigt flitigt. För att få samma funktionalitet i Windows 8 måste jag lägga alla dessa programmen på aktivitetsfältet, dock så visas det inte intuitivt vilka program som har stöd för senaste öppnade filer/tasks via jumplists därifrån.

Skrivbordsikoner är inget val, har dolt dem sedan XPs dagar eftersom jag vill se min bakgrundsbild utan en mängd synliga ikoner som stör.

Windows 8 är klart ingenting för mig då jag inte vill hålla på och kämpa med systemet för att få liknande funktionalitet som jag idag har.

Visa signatur

Detta är en signatur. Det finns många sådana, men denna är min.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fetskaft:

Det går jättebra att gå direkt till desktop vid inloggning, jag beskrev hur i en post lite högre upp. Stänga av dator ifrån desktop går också bra, alt+F4 funkar alldeles utmärkt. Om det är desktopprogram du ska starta så finns det ju ingen anledning att starta dom från metro start. Lägg dom på taskbar eller skrivbordet.

Vi som inte vill ha saker i taskbaren och på skrivbordet? Jag tycker det är grymt fult och o strukturerat att ha saker liggande på skrivbordet och taskbaren blir full utan att ens ha hälften av programmen där, sen vill jag ha aktiva program där och inte fullt med genvägar.

Visa signatur

Fractal Design Tesla 650W 80+ > Asus P8Z77-I Deluxe > BitFenix Prodigy (Vit) > Intel Core i7 2700K > Crucial 16GB 1600MHz > Scythe Mugen III > Gigabyte GTX 660 > 640GB WDB > 120GB OCZ Agility 3

Permalänk
Medlem
Skrivet av Absurd:

Så du anser att det är svårt att gå in på ett ställe som är lika många klick bort och bara bocka ur en ruta? Omstarten krävs för båda

Intuitivt så blir det ju gärna så att man tycker att allt som har med en viss funktion ska finnas på samma sida. Men men... Ingenting är svårt när man kan det.

Visa signatur

ozzed.net Min egenkomponerade 8-bit musik. Gillar du musiken från gamla klassiska NES eller Gameboy och liknande är det värt ett besök. :) Jag finns också på Spotify, Bandcamp, Jamendo, Youtube, och du kan även följa mig på Twitter och Facebook.
Vet du att du har fel? Signalera detta tydligt med Argumentationsfel och gärna Whataboutism.