Permalänk
Medlem

Backup av SSD

Hejsan alla SweCare!

Tänkte ominstallera Windows på min SSD och undrar vilket ni tycker är det bästa/smartaste sättet att göra backup av innehållet på SSD:n (Windows ligger på SSD:n), då jag för tillfället inte har tid att manuellt ta backup av de saker av värde som ligger på SSD:n?

Kan förövrigt tillägga att jag har tillgång till en extern USB3 hårddisk på 1TB och att SSD:n ligger på 111GB (I Windows mått ^^).

Tack på förhand!

Permalänk
Medlem
Skrivet av burnout:

Hejsan alla SweCare!

Tänkte ominstallera Windows på min SSD och undrar vilket ni tycker är det bästa/smartaste sättet att göra backup av innehållet på SSD:n (Windows ligger på SSD:n), då jag för tillfället inte har tid att manuellt ta backup av de saker av värde som ligger på SSD:n?

Kan förövrigt tillägga att jag har tillgång till en extern USB3 hårddisk på 1TB och att SSD:n ligger på 111GB (I Windows mått ^^).

Tack på förhand!

Kör Windows egna backup som fungerar mkt bra, alternativt t.ex Cobian som e gratis.
Med Cobian får du ut hela katalogstrukturen och den klarar vss vilket är tacksamt.

Permalänk
Avstängd

Brukar rara hela hembiblioteket, men kAnske onödigt. Räcker Windows egna backup till sparade spel-filer, GFWL-profiler för att slippa GFWL DRM problem.