Ta reda på grafikkortets standard-fläktkurva?

Permalänk

Ta reda på grafikkortets standard-fläktkurva?

Hejsan!

Kan man någonstans urläsa hur ens grafikkorts standard-fläktkurva ser ut? Det enda alternativet jag ser i nuläget är att pressa grafikkortet och se hur fläkten beter sig sett till hur temperaturerna utvecklar sig, men att hitta något fint diagram vore trevligt. Jag har ett Asus Radeon HD 7970 Direct CU II TOP.

Tack på förhand.

Permalänk
Skrivet av Subdubwise:

Hejsan!

Kan man någonstans urläsa hur ens grafikkorts standard-fläktkurva ser ut? Det enda alternativet jag ser i nuläget är att pressa grafikkortet och se hur fläkten beter sig sett till hur temperaturerna utvecklar sig, men att hitta något fint diagram vore trevligt. Jag har ett Asus Radeon HD 7970 Direct CU II TOP.

Tack på förhand.

Du kan ladda ner MSI Afterburner från deras hemplats http://event.msi.com/vga/afterburner/download.htm och bevaka fläktkurva, temps mm!:)

Visa signatur

Tip: When vertices won't merge, check the normals.

Citera!

Permalänk
Skrivet av aMightyMuffin:

Du kan ladda ner MSI Afterburner från deras hemplats http://event.msi.com/vga/afterburner/download.htm och bevaka fläktkurva, temps mm!:)

Där kan man ställa in en egen fläktkurva, det vet jag då jag använder det, men man kan inte se den ursprungliga fläktkurvan.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Subdubwise:

Där kan man ställa in en egen fläktkurva, det vet jag då jag använder det, men man kan inte se den ursprungliga fläktkurvan.

stäng av din fläktkurva i afterburner så kan du kan se varvtalet på fläkten samtidigt som du kan se tempen, sen får du får helt enkelt klura ut ett sätt att göra en egen kurva utav den informationen..

Permalänk
Medlem

Ominstallera Afterburner?

Permalänk
Skrivet av Subdubwise:

Där kan man ställa in en egen fläktkurva, det vet jag då jag använder det, men man kan inte se den ursprungliga fläktkurvan.

Jo det blir det väl om man bevakar medan man t.ex spelar, då ser man ju varvtalet på fläkten tillsammans med temperaturen?:)

Visa signatur

Tip: When vertices won't merge, check the normals.

Citera!