Tips på vad jag borde plugga?

Permalänk

Tips på vad jag borde plugga?

Tjena!, det börjar luta åt att sitta lite i skolbänken inom IT. Någon som har lite insikt hur framtiden ser ut? Vad bör man plugga för att få jobb. Cisco nätverk?

Jag har mest vart en hårdvarusnubbe som har ett litet finger i det mesta, enklare hemsidor osv. Rört toppen på många områden men inte fördjupat mig. Alltid gillat att skruva och felsöka men finns inte nå större jobb inom det. Hur som haver älskar jag prylar och teknik. Vill nog inte jobba med mjukvara 100%, sätta ihop servrar och dyligt känns lite mer som mig då jag även vill ha någon form av fysisk bit,

Att studera inom dagens moderna digitala tv är också intressant, samma sak där tror jag med att både kombinera mjukvarukunskap med fysiskt jobb.

Tar emot tips på det mesta då jag överlag har väldigt dålig koll på vad man studerar idag. Ser helst att utbildningen är mellan 3-4 år, inte längre.

Visa signatur

Cooler Master Nepton 120XL | i7 3820 @ 4,2ghz | Asus P9X79 Pro | 16 GB Kingston HyperX DDR3 PC12800 | Sapphire r9 290x Tri-X | Samsung 250gb SSD