blir detta kortet för varmt vid överklockning? hjälp!

Permalänk
Avstängd

blir detta kortet för varmt vid överklockning? hjälp!

Hej ska köpa detta kortet för jag behöver ny mus matta också:P men är detta kortet bra om det bara har en fläkt på om man ska överklocka det?
kommer det bli för tok för varmt eller kommer jag att klara mig bra med det kortet när jag har överklockat det? det ska köras i ett väldigt nerkylt antec twelve hundred med jävla massa fläktar:P Mvh.

http://www.inet.se/produkt/5409534/xfx-radeon-hd7950-3072mb-x...

Visa signatur

Shassi Antec twelve hundred | Moderkort | ASUS crosshair V formula | CPU AMD phenom 2 970BE X4 4.1 Ghz | SSD Samsung 840 SSD 250GB | CPU kylare Corsair hydro H80 | ramminnen Corsair VENGEANCE 8GB 1600Mhz DDR3 | Grafikkort ASUS radeon HD7950 DCII 3GB Grafikkortkylare Arctic cooling extreme 7970 | PSU XFX 750W XXX edition 80+ silver | Högtalare Logitech Z906 5.1 |

Permalänk
Medlem

Detta är faktiskt ett kort som överklockar väldigt väldigt bra. Om jag minns rätt går det att uppnå 50% högre prestanda enligt sweclockers tester.
Hur mycket du överklockar spelar in väldigt mycket på om kortet går varmt eller inte. Men om du bara tänker dra upp i Catalyst Control Center så kan du dra upp till max utan problem.

Visa signatur

Citera mig för svar!
[ASUS Sabertooth P67] [Intel Core i5 2500K @ 4.2ghz] [Gigabyte Radeon 7970]
[16GB Corsair Vengeance @ 1600Mhz] [Corsair Force Series 3 GT 120GB] [Seagate Barracuda 1TB 7200RPM]
[Corsair Obsidian 800D] [Corsair CX V2 600W]

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Nuffing:

Detta är faktiskt ett kort som överklockar väldigt väldigt bra. Om jag minns rätt går det att uppnå 50% högre prestanda enligt sweclockers tester.
Hur mycket du överklockar spelar in väldigt mycket på om kortet går varmt eller inte. Men om du bara tänker dra upp i Catalyst Control Center så kan du dra upp till max utan problem.

Okej du har inte sett tester på detta eller? typ som benchmarks? jo men iaf jag funderar på att köpa det istället för det som jag beställde på webhallen. Så jag ska be om att skicka tiilbaka paketet på posten isf. Men det bror på om detta kan vara lika bra som det andra jag beställde ASUS 7950 directCUII

Hihi det står 7960 på din signatur, måste menat 7950 eller?

Visa signatur

Shassi Antec twelve hundred | Moderkort | ASUS crosshair V formula | CPU AMD phenom 2 970BE X4 4.1 Ghz | SSD Samsung 840 SSD 250GB | CPU kylare Corsair hydro H80 | ramminnen Corsair VENGEANCE 8GB 1600Mhz DDR3 | Grafikkort ASUS radeon HD7950 DCII 3GB Grafikkortkylare Arctic cooling extreme 7970 | PSU XFX 750W XXX edition 80+ silver | Högtalare Logitech Z906 5.1 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av compstuff86:

Okej du har inte sett tester på detta eller? typ som benchmarks? jo men iaf jag funderar på att köpa det istället för det som jag beställde på webhallen. Så jag ska be om att skicka tiilbaka paketet på posten isf. Men det bror på om detta kan vara lika bra som det andra jag beställde ASUS 7950 directCUII

Hihi det står 7960 på din signatur, måste menat 7950 eller?

Tack för påpekandet, ändrat till 7970 nu!

Hur som helst, korten fungerar nog ungefär lika bra vid överklockning.

Visa signatur

Citera mig för svar!
[ASUS Sabertooth P67] [Intel Core i5 2500K @ 4.2ghz] [Gigabyte Radeon 7970]
[16GB Corsair Vengeance @ 1600Mhz] [Corsair Force Series 3 GT 120GB] [Seagate Barracuda 1TB 7200RPM]
[Corsair Obsidian 800D] [Corsair CX V2 600W]