Ny installerad 2TB, "Finns inte tillräckligt med utrymme"

Permalänk
Medlem

Ny installerad 2TB, "Finns inte tillräckligt med utrymme"

1

Permalänk
Medlem

Nu använder jag inte InternetExplorer - men om du gör detta så tror jag att IE föst laddar ner filen till sin "temp" katalog för att efter att nerladdningen är klar flytta den dit du har angivit att den ska sparas.
Kan det vara något sådant ?

Fungerar det att kopiera filer i filsystemet till din nya disk?

Permalänk
Medlem

Kör du Fat32 eller NTFS på den disken?

Permalänk
Medlem

Hej, nej jag använder inte heller IE. Utan Google Chrome.
Ja, alla filer går att kopiera och lägga in filer. Men att ladda ner, det går ej.

Permalänk
Medlem

Ehm, har ingen aning om vad det är.. Någonstans då man kan kolla upp?

Permalänk
Medlem
Skrivet av David_Doomsday:

Ehm, har ingen aning om vad det är.. Någonstans då man kan kolla upp?

Höger-klicka på hårdisken och gå till Egenskaper så skall det stå där... Typ Fil system: NTFS eller FAT32.
Har du FAT32 så måste du formatera om hårddisken till NTFS eftersom FAT32 inte klarar filer större än 4gig. Kom bara ihåg att alla filer som du har på hårddisken kommer att försvinna om du formaterar om den så glöm inte att kopiera dem till en annan hårddisk

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Skrivet av Deathtrip2k:

Höger-klicka på hårdisken och gå till Egenskaper så skall det stå där... Typ Fil system: NTFS eller FAT32.
Har du FAT32 så måste du formatera om hårddisken till NTFS eftersom FAT32 inte klarar filer större än 4gig. Kom bara ihåg att alla filer som du har på hårddisken kommer att försvinna om du formaterar om den så glöm inte att kopiera dem till en annan hårddisk

Det går faktiskt att konvertera.

"convert x: /fs:ntfs" Där x:\ är diskens enhetsbokstav.

Permalänk
Medlem

Okej, tack så mycket! Jag har NTFS!