Kommentarer angående hemsidan P.T.P

Permalänk

Kommentarer angående hemsidan P.T.P

Såg att denna sidan http://p-t-p.org var uppe i en http://www.aftonbladet.se/senastenytt/ttnyheter/inrikes/article15117901.ab artikel, tänkte jämt höra vad ni här tycker om att de hänger ut personer osv på nätet på detta viset med både adresser och telefon nummer? Nog för att en del tycker att de har gjort fel, men frågan är hur mycket granskning det ligger bakom var och en av jägarna eller om det räcker med att råka äga ett vapen och uttala sig om att man inte tycker om vargar?

PS: har INTE tänkt starta någon varg debatt eller liknande, har min egen åsikt och står för den och bryr mig inte om vad andra tycker. DS

Visa signatur

Sandybridge 2600K, Corsair H50, Asus sabertooth P67, Corsair vengance 8gb, 2st Power color hd 6970, Corsair 950 watt, Hdd, 2xCorsair force GT 120GB Raid0, 1000GB, 1000GB, 1000GB (samtliga lagringsdiskar är samsung) =), Redefine XL, 3X Dell U2311H (eyefinity).

Permalänk
Medlem

Sidan verkar vara näthat i sin renaste form och det är inga sakliga argument som förs fram, inga namn på ansvariga finns på sidan och det verkar vara privatpersoner som inkommer med tips på vilka som skall hängas ut. Det krävs nog inte mycket mer än att äga vapen och uttala sig illa om varg för att hamna på den där sidan, som du säger, och dom behöver all granskning datainspektionen kan uppbåda. Själv ställer jag mig ganska tveksam till att hänga ut folk ö.h.t. Man får ha väldigt goda grunder och starka bevis för det man påstår när man hänger ut någon, men även då kan det vara fel. T.ex. är det ganska vanligt att kriminella av olika slag hängs ut, men det är inte otänkbart att det är någon som suttit av sitt straff och försöker vända sitt liv som blir uthängd, vilket då antagligen skulle vara till mer skada än nytta. Samtidigt kanske det behövs uthängning, t.ex. vid korruption, för att försäkra sig om att personer som missbrukat sitt ämbete inte blir omvalda etc.

Sen funderar jag även lite på vad syftet med sidan kan tänkas vara. Enligt dom själva så är syftet:

Citat:

Det handlar mest om att förmedla information till de personer som inte är så involverade vad som igentligen sker i skogarna, jägarna gnäller och lipar mest och hittar på egna siffror, vi försöker ge en mer nyanserad version.

Det är inte utan att jag undrar om det inte är så att dom hoppas på nån galen "vigilante" skall ta saken i egna händer. Men med den nivå sidan håller (personangrepp, stavfel etc.) så kommer juh ingen normalt funtad person att ta till sig informationen och det blir svårt att få media att ta upp något av det som nämns på sidan, även om det kanske är viktigt.

Visa signatur

"Say unto thine own heart, I am mine own redeemer"
Don't touch me when I'm crazy of that airplane glue

Permalänk
Avstängd

De är för mig ofattbart att vissa kan ha en sådan glödhet passion för vargpopulationen och samtidigt en så handfallen apati för sitt eget folks plågor.

Permalänk

Vargen är som mördarsnigeln (spanska skogssnigel), det finns lokala ställen i världen och inom landet där dessa är utrotningshotade. Behovet att kämpa för dessa utbredning inom landet är dock inte så stort så att man aktivt behöver hänga ut motståndare. Utan den politiska vägen räcker gott, där EU knappast kommer tillåta någon utrotning av varg i sverige.
Det finns däremot andra natur & miljöfrågor som dagens politik inte precis gynnar "alla miljönissar", där motiverat till att aktivt agera är starkare. T.ex. demonstrera, vilket knappast behövs i vargfrågan, iaf inte i städerna. Visst en demonstration under vargjakten vore inte fel, men det krävs ju att man orkar gå ur lägenheten. (gäsp)

Så folk som drar sig till liknande projekt tror jag främst är folk som brinner för att hänga ut personer och se dessa "skadas", helst ska personerna ha gjort något som kan motivera just detta.

Visa signatur

[Core i7-3930K med 32GB ram, 2*256GB SSD] & [Core i7 3770K med 16 GB RAM, 256GB SSD] som tillsammans har ett [HD 5850 1GB] och 3st 24".

Permalänk

Intressanta svar må jag säga vet inte om jag har så mycket att tillägga...

Visa signatur

Sandybridge 2600K, Corsair H50, Asus sabertooth P67, Corsair vengance 8gb, 2st Power color hd 6970, Corsair 950 watt, Hdd, 2xCorsair force GT 120GB Raid0, 1000GB, 1000GB, 1000GB (samtliga lagringsdiskar är samsung) =), Redefine XL, 3X Dell U2311H (eyefinity).