Permalänk

Råkade tvätt busskort

Hejsan alla nattugglor

Av misstag glömde jag ta ut busskortet ur jeansen när jag skulle tvätta

Jag ska även in till stan imon, men är orolig ifall det inte kommer funka.

Så jag undrar ifall någon har gjort detsamma utan att kortet gick sönder?

Skulle gå ner till kiosken idag och se om dem kunde testa det där, men det glömde jag totalt (day z)

Visa signatur

Fractal tesla 650w ||| i5 3570k ||| EVGA GTX 770 2GB SC ACX ||| Corsair vengeance 8gb |||

Permalänk

skulle jag ha behövt köpa ett nytt busskort varje gång jag har glömt att tagit ur det ur fickan då plagget ska tvättas, så skulle jag vara fattig nu.
svaret på frågan, nej, ditt busskort ska ha klarat sig fint.

Visa signatur

keep your friends close but your enemies even closer

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Permalänk
Medlem
Skrivet av MysickCombo:

Hejsan alla nattugglor

Av misstag glömde jag ta ut busskortet ur jeansen när jag skulle tvätta

Jag ska även in till stan imon, men är orolig ifall det inte kommer funka.

Så jag undrar ifall någon har gjort detsamma utan att kortet gick sönder?

Skulle gå ner till kiosken idag och se om dem kunde testa det där, men det glömde jag totalt (day z)

Det är ingen fara. Det vore ju värre om det var på den gamla goda tiden, då busskortet var utav papper. Men nu är det ju bara frågan om ett simpelt plastkort med en magnetremsa. Så det ska nog inte ha tagit något större skada utav turen i tvättmaskinen.

Visa signatur

👻 Konstnär på Hyttgatan 18 & en hängiven spöksamlare på hobbybasis
ASUS M52AD-NR001T | Intel Core i5-4460 | 8GB | Nvidia GTX 960 | Windows 10

Permalänk
Medlem

Alla här verkar anta att hans kort ser precis likadant ut som de kort som används i deras städer

Visa signatur

AMD Athlon xp 2100+ | Asus A7M266 | 512 DDR | GeForce3 | 40 GB Hdd | DVD Plextor 16X

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Skrivet av Tomas_88:

Alla här verkar anta att hans kort ser precis likadant ut som de kort som används i deras städer

Plastkort ftw, antar de används i övriga städer, han har väl inte gett nån annan beskrivning heller:P

Permalänk
Medlem
Skrivet av tcntad:

Plastkort ftw, antar de används i övriga städer, han har väl inte gett nån annan beskrivning heller:P

Pendlingskortet/busskortet som jag använde var gjort av "kartong" och var överdragen med tunn hinna av plast men man kunde fortfarande riva sönder den och efter tvätten skulle den vara helt förstört.

Visa signatur

AMD Athlon xp 2100+ | Asus A7M266 | 512 DDR | GeForce3 | 40 GB Hdd | DVD Plextor 16X