Billig enkel vattenkylning grafikkort

Permalänk

Billig enkel vattenkylning grafikkort

Hej!

Finns det någon billig och enkel vattenkylning, typ Antec Kühler H2O 620, som går att koppla till en GPU också? Kan ev. komma över ett beg. kort med vattenblock fabriksmonterat.

Tack för svar. /Markus

Visa signatur

markushedlund.com

Workstation: Define R4, KFA2 GTX 670, FSP Aurum 400W, AMD Phenom2 X6 1055T, Asus M4A89GTD PRO/USB3, Corsair 8 GB 1666 MHz, Samsung 830 128GB, Intel X25-M G2 80GB, Scythe Mugen 2
Server: PicoPSU, Intel Atom 330, 4 GB ram, Intel SSD 40 GB + olika diskar

Permalänk
99:e percentilen

Det går att montera 620 på ett grafikkort med buntband, men jag vet inte om det går att ta loss slangarna från pumpen på den. Gör du det kommer du ju dessutom inte ha någon pump i din loop, vilket jag inte skulle rekommendera.

Visa signatur

Skrivet med hjälp av Better SweClockers

Permalänk
Skrivet av znarkus-o:

Hej!

Finns det någon billig och enkel vattenkylning, typ Antec Kühler H2O 620, som går att koppla till en GPU också? Kan ev. komma över ett beg. kort med vattenblock fabriksmonterat.

Tack för svar. /Markus

http://www.overclock.net/t/1203528/official-nvidia-gpu-mod-cl...

inte riktigt det du söker men lär hjälpa!

Visa signatur

Quote Please

Manswers, all i do is manswer!

Permalänk
Skrivet av Zuggmate:

Det går att montera 620 på ett grafikkort med buntband, men jag vet inte om det går att ta loss slangarna från pumpen på den. Gör du det kommer du ju dessutom inte ha någon pump i din loop, vilket jag inte skulle rekommendera.

Skrivet av capkekken:

Okej om man inte vill bygga om saker, vad är det enklaste man kan köpa för att koppla in till ett GPU-block?

Visa signatur

markushedlund.com

Workstation: Define R4, KFA2 GTX 670, FSP Aurum 400W, AMD Phenom2 X6 1055T, Asus M4A89GTD PRO/USB3, Corsair 8 GB 1666 MHz, Samsung 830 128GB, Intel X25-M G2 80GB, Scythe Mugen 2
Server: PicoPSU, Intel Atom 330, 4 GB ram, Intel SSD 40 GB + olika diskar

Permalänk
Skrivet av znarkus-o:

Okej om man inte vill bygga om saker, vad är det enklaste man kan köpa för att koppla in till ett GPU-block?

eftersom pumpen sitter i blocket på de slutna systemen blire helt ny bygge om du vill ha egen block..

Visa signatur

Quote Please

Manswers, all i do is manswer!

Permalänk
Skrivet av capkekken:

eftersom pumpen sitter i blocket på de slutna systemen blire helt ny bygge om du vill ha egen block..

Aha då är jag med, trodde pumpen var buntade med radiatorn.

Men finns det något paket som skulle fungera för mitt ändåmål, som ni rekommenderar?

Visa signatur

markushedlund.com

Workstation: Define R4, KFA2 GTX 670, FSP Aurum 400W, AMD Phenom2 X6 1055T, Asus M4A89GTD PRO/USB3, Corsair 8 GB 1666 MHz, Samsung 830 128GB, Intel X25-M G2 80GB, Scythe Mugen 2
Server: PicoPSU, Intel Atom 330, 4 GB ram, Intel SSD 40 GB + olika diskar

Permalänk
Hedersmedlem
Visa signatur

CPU: Intel i5-4670K MB: Asus Maximus VI Gene RAM: Patriot Viper3 16GB 2133MHz CL11 GPU: Zotac GeForce GTX 780 PSU: Corsair AX860 Chassi: Silverstone Temjin TJ08-E Kylning: Corsair H80i Lagring: 1x Samsung 840 Pro 256GB, 2x Seagate Barracuda 3TB (döda efter 3,5 år), 1x Seagate Firecuda 2TB, 1x Seagate Barracuda 2TB

Permalänk
Inaktiv

http://www.inet.se/produkt/5322117/arctic-cooling-accelero-hy...

Permalänk

känns väl inte riktigt som att TS har ett av dem korten sen vet jag inte vilka den e komp. med. dock så var det så att han ville köpa ett beggat kort med block i ett. alltså han söker en billig lösning till att kunna koppla en gpu MED vatten block.
de blir att köpa rad+pump+res. alla slutna system vad jag vet har pumpen i blocket.

Visa signatur

Quote Please

Manswers, all i do is manswer!

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av capkekken:

känns väl inte riktigt som att TS har ett av dem korten sen vet jag inte vilka den e komp. med. dock så var det så att han ville köpa ett beggat kort med block i ett. alltså han söker en billig lösning till att kunna koppla en gpu MED vatten block.
de blir att köpa rad+pump+res. alla slutna system vad jag vet har pumpen i blocket.

Ah, där ser man, kanske även jag skulle lära mig läsa ibland... *facepalm.jpg*

Visa signatur

CPU: Intel i5-4670K MB: Asus Maximus VI Gene RAM: Patriot Viper3 16GB 2133MHz CL11 GPU: Zotac GeForce GTX 780 PSU: Corsair AX860 Chassi: Silverstone Temjin TJ08-E Kylning: Corsair H80i Lagring: 1x Samsung 840 Pro 256GB, 2x Seagate Barracuda 3TB (döda efter 3,5 år), 1x Seagate Firecuda 2TB, 1x Seagate Barracuda 2TB

Permalänk
Skrivet av Phukkitt:

Ah, där ser man, kanske även jag skulle lära mig läsa ibland... *facepalm.jpg*

hmm kanske i detta fall men tycker ändå dina tipps e några bra ena funkar ju bättre än att ghetto modda 620 direkt på gpun vram tdp osv.

Här får du en virtuell ostbåge för ditt besvär )

Visa signatur

Quote Please

Manswers, all i do is manswer!

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av capkekken:

hmm kanske i detta fall men tycker ändå dina tipps e några bra ena funkar ju bättre än att ghetto modda 620 direkt på gpun vram tdp osv.

Här får du en virtuell ostbåge för ditt besvär )

Haha, tackar, ostbågar är alltid gott!

Till TS:
Kollade lite på prisjakt vad som finns att välja på, och för att få en bild av vad det kostar. Vad sägs om detta?
http://www.inet.se/produkt/5321461/radiator-ek-coolstream-rad...
http://www.inet.se/produkt/5321452/pump-ek-dcp-4-0-12v-dc
http://www.inet.se/produkt/5321485/reservoar-ek-reservoir-com... (gjord för att passa direkt på ovan pump)

Anslutningar och slangar kan du nog lista ut själv vad du ska ha, annars finns det nog rätt duktiga vattenkylningsmänniskor här på forumet som kan rekommendera något.

Du kommer dock upp i samma pris som det kostar att köpa en Accelero Hybrid, så valet är ju ditt hur du vill göra.

Visa signatur

CPU: Intel i5-4670K MB: Asus Maximus VI Gene RAM: Patriot Viper3 16GB 2133MHz CL11 GPU: Zotac GeForce GTX 780 PSU: Corsair AX860 Chassi: Silverstone Temjin TJ08-E Kylning: Corsair H80i Lagring: 1x Samsung 840 Pro 256GB, 2x Seagate Barracuda 3TB (döda efter 3,5 år), 1x Seagate Firecuda 2TB, 1x Seagate Barracuda 2TB

Permalänk

Tack för alla svar

Jag inser att det är bättre att lägga pengarna på ett annat grafikkort istället. Tack igen!

Visa signatur

markushedlund.com

Workstation: Define R4, KFA2 GTX 670, FSP Aurum 400W, AMD Phenom2 X6 1055T, Asus M4A89GTD PRO/USB3, Corsair 8 GB 1666 MHz, Samsung 830 128GB, Intel X25-M G2 80GB, Scythe Mugen 2
Server: PicoPSU, Intel Atom 330, 4 GB ram, Intel SSD 40 GB + olika diskar