Billig enkel vattenkylning grafikkort

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Jun 2007

Billig enkel vattenkylning grafikkort

Hej!

Finns det någon billig och enkel vattenkylning, typ Antec Kühler H2O 620, som går att koppla till en GPU också? Kan ev. komma över ett beg. kort med vattenblock fabriksmonterat.

Tack för svar. /Markus

markushedlund.com

Workstation: Define R4, KFA2 GTX 670, FSP Aurum 400W, AMD Phenom2 X6 1055T, Asus M4A89GTD PRO/USB3, Corsair 8 GB 1666 MHz, Samsung 830 128GB, Intel X25-M G2 80GB, Scythe Mugen 2
Server: PicoPSU, Intel Atom 330, 4 GB ram, Intel SSD 40 GB + olika diskar

Trädvy Permalänk
Entusiast
Testpilot
Plats
Chalmers
Registrerad
Aug 2011

Det går att montera 620 på ett grafikkort med buntband, men jag vet inte om det går att ta loss slangarna från pumpen på den. Gör du det kommer du ju dessutom inte ha någon pump i din loop, vilket jag inte skulle rekommendera.

5930K • Corsair DP 32 GiB • EVGA GTX 980 • 2x Swift PG278Q
Better SweClockersDisplayPort över USB-C

Köp processor för framtiden™, men inte grafikkort.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Bromma
Registrerad
Dec 2011
Skrivet av znarkus-o:

Hej!

Finns det någon billig och enkel vattenkylning, typ Antec Kühler H2O 620, som går att koppla till en GPU också? Kan ev. komma över ett beg. kort med vattenblock fabriksmonterat.

Tack för svar. /Markus

http://www.overclock.net/t/1203528/official-nvidia-gpu-mod-cl...

inte riktigt det du söker men lär hjälpa!

Quote Please

Manswers, all i do is manswer!

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Jun 2007
Skrivet av Zuggmate:

Det går att montera 620 på ett grafikkort med buntband, men jag vet inte om det går att ta loss slangarna från pumpen på den. Gör du det kommer du ju dessutom inte ha någon pump i din loop, vilket jag inte skulle rekommendera.

Skrivet av capkekken:

Okej om man inte vill bygga om saker, vad är det enklaste man kan köpa för att koppla in till ett GPU-block?

markushedlund.com

Workstation: Define R4, KFA2 GTX 670, FSP Aurum 400W, AMD Phenom2 X6 1055T, Asus M4A89GTD PRO/USB3, Corsair 8 GB 1666 MHz, Samsung 830 128GB, Intel X25-M G2 80GB, Scythe Mugen 2

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Bromma
Registrerad
Dec 2011
Skrivet av znarkus-o:

Okej om man inte vill bygga om saker, vad är det enklaste man kan köpa för att koppla in till ett GPU-block?

eftersom pumpen sitter i blocket på de slutna systemen blire helt ny bygge om du vill ha egen block..

Quote Please

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Jun 2007
Skrivet av capkekken:

eftersom pumpen sitter i blocket på de slutna systemen blire helt ny bygge om du vill ha egen block..

Aha då är jag med, trodde pumpen var buntade med radiatorn.

Men finns det något paket som skulle fungera för mitt ändåmål, som ni rekommenderar?

markushedlund.com

Trädvy Permalänk
Hedersmedlem
Plats
Akalla
Registrerad
Mar 2009

CPU: Intel i5-4670K MB: Asus Maximus VI Gene RAM: Patriot Viper3 16GB 2133MHz CL11 GPU: Zotac GeForce GTX 780 PSU: Corsair AX860 Chassi: Silverstone Temjin TJ08-E Kylning: Corsair H80i Lagring: 1x Samsung 840 Pro 256GB, 2x Seagate Barracuda 3TB (döda efter 3,5 år), 1x Seagate Firecuda 2TB, 1x Seagate Barracuda 2TB

Trädvy Permalänk
Inaktiv
Registrerad
Aug 2011

http://www.inet.se/produkt/5322117/arctic-cooling-accelero-hy...

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Bromma
Registrerad
Dec 2011

känns väl inte riktigt som att TS har ett av dem korten sen vet jag inte vilka den e komp. med. dock så var det så att han ville köpa ett beggat kort med block i ett. alltså han söker en billig lösning till att kunna koppla en gpu MED vatten block.
de blir att köpa rad+pump+res. alla slutna system vad jag vet har pumpen i blocket.

Quote Please

Trädvy Permalänk
Hedersmedlem
Plats
Akalla
Registrerad
Mar 2009
Skrivet av capkekken:

känns väl inte riktigt som att TS har ett av dem korten sen vet jag inte vilka den e komp. med. dock så var det så att han ville köpa ett beggat kort med block i ett. alltså han söker en billig lösning till att kunna koppla en gpu MED vatten block.
de blir att köpa rad+pump+res. alla slutna system vad jag vet har pumpen i blocket.

Ah, där ser man, kanske även jag skulle lära mig läsa ibland... *facepalm.jpg*

CPU: Intel i5-4670K MB: Asus Maximus VI Gene RAM: Patriot Viper3 16GB 2133MHz CL11 GPU: Zotac GeForce GTX 780 PSU: Corsair AX860 Chassi: Silverstone Temjin TJ08-E Kylning: Corsair H80i Lagring: 1x Samsung 840 Pro 256GB, 2x Seagate Barracuda 3TB (döda efter 3,5 år), 1x Seagate Firecuda 2TB, 1x Seagate Barracuda 2TB

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Bromma
Registrerad
Dec 2011
Skrivet av Phukkitt:

Ah, där ser man, kanske även jag skulle lära mig läsa ibland... *facepalm.jpg*

hmm kanske i detta fall men tycker ändå dina tipps e några bra ena funkar ju bättre än att ghetto modda 620 direkt på gpun vram tdp osv.

Här får du en virtuell ostbåge för ditt besvär )

Quote Please

Trädvy Permalänk
Hedersmedlem
Plats
Akalla
Registrerad
Mar 2009
Skrivet av capkekken:

hmm kanske i detta fall men tycker ändå dina tipps e några bra ena funkar ju bättre än att ghetto modda 620 direkt på gpun vram tdp osv.

Här får du en virtuell ostbåge för ditt besvär )

Haha, tackar, ostbågar är alltid gott!

Till TS:
Kollade lite på prisjakt vad som finns att välja på, och för att få en bild av vad det kostar. Vad sägs om detta?
http://www.inet.se/produkt/5321461/radiator-ek-coolstream-rad...
http://www.inet.se/produkt/5321452/pump-ek-dcp-4-0-12v-dc
http://www.inet.se/produkt/5321485/reservoar-ek-reservoir-com... (gjord för att passa direkt på ovan pump)

Anslutningar och slangar kan du nog lista ut själv vad du ska ha, annars finns det nog rätt duktiga vattenkylningsmänniskor här på forumet som kan rekommendera något.

Du kommer dock upp i samma pris som det kostar att köpa en Accelero Hybrid, så valet är ju ditt hur du vill göra.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Jun 2007

Tack för alla svar

Jag inser att det är bättre att lägga pengarna på ett annat grafikkort istället. Tack igen!

markushedlund.com