Köpa en 10-12 tum dator, hjälp

Permalänk
Medlem

Köpa en 10-12 tum dator, hjälp

Hej! Jag ska nu köpa en ny bärbar dator, jag vill att den ska vara liten och väga lite och lätt att ta med sig, då tänkte jag mig en dator mellan 10-12 tum skärm.

Men jag vet inte vilken som är bäst, skulle ni kunna ge mig några bra tips, helst så många ni kan, och budgeten, är inga problem. Men helst en sådan liten dator för runt, 4-5000 kronor.

Vill helst att den ska ha så lång batteri tid som möjligt, och helst bra skärm, men även ruggigt snabbt för att vara liten.

Jag har kollat på denna Denna datorn

Visa signatur

Stationär: Ingen just nu, men snart.

Telefon: Iphone 3GS

Bärbar: MacBook Pro från 2011.

Permalänk

Tyvärr är netbooks lite av en död marknad. De är typ omoderna.

Jag skulle satsat på någon av dessa, beroende på hur viktigt batteritid är och prestanda
http://www.prisjakt.nu/produkt.php?j=1129597,1004568

Tyvärr nio hundralappar över din budget. Men i gengäld är jag väldigt säker på att det kommer betala tillbaks på det sättet att dessa har högre byggkvalité och bättre prestanda än en E450. För prestandan på särskilt U36 är ju suverän, borde klara battlefield 3 om du kör på lägsta; http://www.youtube.com/watch?v=jxwj2mubNlM

Permalänk
Skrivet av Wiland:

Hej! Jag ska nu köpa en ny bärbar dator, jag vill att den ska vara liten och väga lite och lätt att ta med sig, då tänkte jag mig en dator mellan 10-12 tum skärm.

Men jag vet inte vilken som är bäst, skulle ni kunna ge mig några bra tips, helst så många ni kan, och budgeten, är inga problem. Men helst en sådan liten dator för runt, 4-5000 kronor.

Vill helst att den ska ha så lång batteri tid som möjligt, och helst bra skärm, men även ruggigt snabbt för att vara liten.

Jag har kollat på denna Denna datorn

11" MacBook Air är bästa alternativet. Köp en begagnad, då rymms den i budgeten.

Visa signatur

6600K@4,5GHz 1,25V | EVGA 980Ti | Samsung 950 Pro m.2

Permalänk
Medlem

Sitter själv och letar efter en laptop i samma storlek runt 4000kr då jag skall ut och resa. Den jag tycker verkar mest lovande är http://www.prisjakt.nu/produkt.php?j=1099223,1209077 men som de flesta netbooks så är den tyvärr rätt så tjock... Önskar att det fanns en laptop som zenbook fast med sämre prestanda till ett bättre priS!

Visa signatur

Citera för svar.

Permalänk
Medlem

Ja, det är svårt att välja, speciellt för mig, när jag inte vet så mycket om sådana här datorer, vill ju ha en lätt, snabb, bra skärm att kolla film på och arbeta på liksom.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Permalänk

Kommer dock finnas en jäkla risk med att köpa en windowsdator när du märker att den inte har lika bra touchpad so din MBP. Av den anledningen håller jag med någon annan, MBA, antingen ny eller beggad.

Är du student kostar MBA 8815 kronor ny