Nudelsoppa över min laptop

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
gnosjö
Registrerad
Mar 2012

Nudelsoppa över min laptop

Hej. Grabben ( 5år) var lite bångstyrig och gav mig en kick på armen när jag passerade. Oturligt nog hade jag en skål nudelsoppa i handen och ännu mer oturligt landade denna över min hp dv6 laptop. Den svartnade snabbt. Men efter dränering och torkning fick jag igång den. Dock så vart en remsa på ca 25% mitt på bildskärmen något blekare. Irriterande men nästan överkomligt då detta enbart kan ses mot riktigt mörk bakgrund. Funderade på om jag skulle byta skärm men bestämde mig för att avvakta. Ett par dagar senare började laptopen krångla ordentligt. Det visade sig till slut att hdd´n vart skadad. Beställde:
http://www.proshop.se/Haarddisk/OCZ-Vertex-Plus-Series-halvle.... Satte i den, matade i en windows 7 skiva. Fick igång allt men visade det sig, grafiken krånglar . När jag kollar i enhetshanteraren så funkar inte drivisarna som dom skall. Jag skickade i amd´s hjälpprogram men det funkar inte som det skall ändå. Datorn funkar att surfa med men t.ex windows aero funkar bara till och från, vissa spel laggar lite samt att indexerings resultaten har sjunkt 25-30% så jag är lite lätt irriterad. I enhetshanteraren visas gul varning för amd radeon hd 6500m/5600/5700 series. När jag söker drivrutin så står det att dom hittats men att ett fel gjorde att dom inte kunde installeras. Vid vidare felsökning står det att ev. går att hitta wddm kompatibla drivisar som skulle kunna funka. Efter besök på amd hemsida blev jag inte mycket klokare. Någon här som har en aning om vad detta kan innebära? Kan grafiken vara skadad så det är därför? Eller går det att böka in dessa wddm drivisar på något vis och i så fall hur? Skulle vara mycket tacksam om någon kunde ge mig hjälp med detta!

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Bromma
Registrerad
Dec 2011
Skrivet av franz4:

Hej. Grabben ( 5år) var lite bångstyrig och gav mig en kick på armen när jag passerade. Oturligt nog hade jag en skål nudelsoppa i handen och ännu mer oturligt landade denna över min hp dv6 laptop. Den svartade snabbt. Men efter dränering och torkning fick jag igång den. Dock så vart en remsa på ca 25% mitt på bildskärmen något blekare. Irriterande men nästan överkomligt då detta enbart kan ses mot riktigt mörk bakgrund. Funderade på om jag skulle byta skärm men bestämde mig för att avvakta. Ett par dagar senare började laptopen krångla ordentligt. Det visade sig till slut att hdd´n vart skadad. Beställde:
http://www.proshop.se/Haarddisk/OCZ-Vertex-Plus-Series-halvle.... Satte i den, matade i en windows 7 skiva. Fick igång allt med visade det sig, grafiken krånglar . När jag kollar i enhetshanteraren så funkar inte drivisarna som dom skall. Jag skickade amd´s hjälpprogram men det funkar inte som det skall ändå. Datorn funkar att surfa med men t.ex windows aero funkar bara till och från, vissa spel laggar lite samt att indexerings resultaten har sjunkt 25-30% så jag är lite lätt irriterad. I enhetshanteraren visas gul varning för amd radeon hd 6500m/5600/5700 series. När jag söker drivrutin så står det att dom hittats men att ett fel gjorde att dom inte kunde installeras. Vid vidare felsökning står det att ev. går att hitta wddm kompatibla drivisar som skulle kunna funka. Efter besök på amd hemsida blev jag inte mycket klokare. Någon här som har en aning om vad detta kan innebära? Kan grafiken vara skadad så det är därför? Eller går det att böka in dessa wddm drivisar på något vis och i så fall hur? Skulle vara mycket tacksam om någon kunde ge mig hjälp med detta!

Låter onekligen som att gpun tog lite skada kan ju inte vara driversena pga. att du bytt hdd..
riktigt wildcard här men kan de möjligen vara så att det ligger kvar lite "residue" någonstans som skapar "interference" (menar du att salt och sådant från soppan) kanske öppna upp och hoppas att du hittar ett fysiskt problem..
Håler tummarna för dig.
(det jag säjer är extremt otroligt)

Quote Please

Manswers, all i do is manswer!