Permalänk

Val av SSD

Ska köpa nya komponenter och SSD är en av dem. Så jag undrar vilken av dessa diskarna som ni tycker jag ska välja ( http://tinyurl.com/br9hq9u ) utav egna erfarenheter.

Tacksam för svar // Sebastian Borg

Visa signatur

CPU Inhandlas CPU-KYLARE Inhandlas MOBO Inhandlas GPU ASUS GeForce GTX 670 2048MB DirectCUII RAM G.Skill 8GB (2x4096MB) CL11 2133Mhz Ripjaws Gaming SSD Samsung SSD Basic 830-Series 128GB HDD 500GB Seagate Barracuda 7200rpm SATA 6Gbit/s PSU be quiet! Straight Power E9 680W 80+ Gold Modulär CHASSI Antec Performance One P280 USB 3.0 Svart

Permalänk
Medlem

Har hört att samsung 830 ska vara bra.

Visa signatur

Citera för svar!!

Permalänk
Medlem

sök runt i forumet, finns en hel del trådar om detta. sedan nu när dom flesta barn sjukdomarna så är dom allra flesta ssd'erna säkra.. du kan ju leta upp någon du har tänkt, sedan söka runt lite på vad andra tycker om den.

Visa signatur

CPU: Ryzen 9 3900x Noctua NH-D14 MOBO: TUF Gaming X570-PLUS GPU: GTX 980 RAM: 32 GB 3200 MHz Chassi: R4 PSU: Corsair AX860 Hörlurar: SteelSeries 840 Mus: Logitech G502 Lightspeed V.v. nämn eller citera mig för att få svar.

Permalänk

Antagligen Samsung... Har ingen koll vad gäller skillnader i prestanda och stabilitet mellan olika Sandforce-baserade enheter. Den allmänna uppfattningen verkar dock vara att prestandaskillnaden mellan olika ssd'er (vare sig det handlar om olika Sandforce-enheter eller ssd'er i allmänhet) inte gör någon märkvärdig skillnad i vardagligt bruk, utan att man istället bör se till vilken enhet som är mest driftsäker och stabil i längden. Baserat på denna filosofi framstår Samsung som det bästa alternativet då det finns förhållandevis få (om ens några alls) rapporter om buggar och problem med enheten - inte minst jämfört mot just Sandforce. Den blir även frekvent rekommenderad i andra trådar om köpråd gällande ssd'er. Kort sagt bör alltså Samsung vara det starka alternativet.

Visa signatur

"Vem är hårddisk, och vad gör han i min dator?"