Windows 8 släpps den 26 oktober

Permalänk
Medlem
Skrivet av EpicBoobs:

Inte för att vara elak, men 120 gånger i timmen? Har du psykiska problem?
Varför sitter du och startar och stänger program konstant? Har du sökt hjälp för det?

Du trycker på "Win-tangenten" får upp en startmeny, startar det program du vill använda, done.
Enda skillnanden jämnför med W7 är att startmenyn är större, hur kan det vara så horribelt?

Kanske för att Metro blir så horribelt stort och ej funkar bra på flera skärmar och är ett steg tillbaka då det gäller multitasking?
Bara vad jag tror (efter mina egna erfarenheter och vad jag har hört från en rätt stor IT-avdelning på VOlvo......oj förlåt......ett bolag om HETER Volvo IT)

Permalänk
Medlem

Jag tror Metro effektiviserar klickandet en hel del. Startmenyn är väl intränad men långt ifrån optimal efter alla dessa år. Jag tycker helt klart de gör rätt i att ta ett annat spår.

De som spelar och tittar på film kommer verkligen lida av Metro. Jag har hört att de kommer ligga "on top" bara för att jävlas med er

Visa signatur

System: AMD Ryzen 7 9800X3D, 64 GB RAM, RTX 5080
Shitlist: Asus, NZXT

Permalänk
Skrivet av Feist:

Lol, ja det är tveklöst det fulaste GUI jag någonsin har skådat/nyttjat. Från Windows 3.0-Windows7, Amiga OS, OS2-Warp, Mac OS, olika Linux GUI:s, Android m.m.

Inget har ens kommit i närheten av Metros anskrämlighet.

Fast det är ju bara din åsikt. Själv tycker jag metro är snyggt. Det finns inget rätt och fel när det gäller åsikter.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mindwalker:

Mina program autostartas utan att behöva gå till desktop. Utorrent, skype, msn, steam...

Säker? Min gör iaf inte det om jag bockar i start uTorrent at startup eller vad det står.

Skrivet av MSSM:

Varför växlar du inte med Windowsknappen+Tab alternativt ALT+Tab istället?

För jag tycker det tar längre tid än att dra ner musen och klicka på rätt program direkt än att tabba igenom en lista på 20+ program/fönster.

Visa signatur

Fractal Design Tesla 650W 80+ > Asus P8Z77-I Deluxe > BitFenix Prodigy (Vit) > Intel Core i7 2700K > Crucial 16GB 1600MHz > Scythe Mugen III > Gigabyte GTX 660 > 640GB WDB > 120GB OCZ Agility 3

Permalänk
Medlem

Repetitioner från båda sidor som gillar eller avskyr win 8 i denna nyhetstråd. Den enda slutsatsen man kan dra är att Microsoft medvetet valt att ignorera alla datorer folk har idag. Metro kommer aldrig bli en positiv sak på en desktop/notebook dator. Det är först med datorer som Surface och surfplattor som man ens får ut nått av det.

Och ja, jag har redan kört RC men kommer inte uppgradera. Windows 8 blir först tal om när det är dags för ny hårdvara, inte tidigare.

Visa signatur

Desktop: MSI MPG X570 GAMING PLUS, AMD Ryzen 9 5950X, Be Quiet Dark Rock Pro 4, 32GB G.Skill Trident Z RGB 3200,
ASUS ROG STRIX GeForce GTX 1080 8GB GAMING, Samsung 970 EVO Plus 500GB
Notebook: Macbook Pro 14" M1 Pro

Permalänk
Medlem

Techspot har en krönika om hur irrelevant Metro är för valet om du skall uppgradera till Windows 8 eller inte och jag måste säga att jag håller med om det mesta som sägs. http://www.techspot.com/article/554-windows-8-start-menu-is-i...

Edit: Opps såg att streif redan hade postat länken, men den förtjänas att postas igen.

Några utdrag från krönikan som faktiskt är riktigt läsvärd då den ger en annan syn på saken.

"For the record, I don't care if you skip the update -- hell, I might pass on it too -- nor do I care if it's the most failtastic operating system in Windows' 26-year history. While certain anonymous posters might try to convince you otherwise, I have nothing to gain or lose from the launch of Windows 8.

However, I believe your opinion should be formed by facts, not irrational rhetoric parroted online by so-called power users and companies that want to sell you third-party programs. I can say without a doubt that many people who oppose the Start menu's removal haven't even used Windows 8, yet they don't hesitate to inform you about Metro's inadequacies by listing all the features it's supposedly missing. The truth is, functionally speaking, Metro is basically identical to the Start menu."

"The difference being Metro's fullscreen, tiled presentation, which is admittedly a little jarring until you get used to it. Aesthetics aside (I think it's ugly too), detractors insist Metro hinders multitasking because it blocks vision of the desktop -- a sound argument until it's confronted with reality. Again, we're speaking about Metro strictly as a Start menu successor and I don't know about you, but when I use the Start menu, it's a three-second affair: I open the menu and I click a program.

Metro is no different. Assuming it's used to launch programs, I don't see what you could possibly be doing in Metro for so long that it feels like an interruption. Likewise, I don't understand what you could be doing in the desktop mode that's so important it can't be covered for a few seconds. If your workload is that urgent, maybe it deserves a dedicated display so it's always visible. What's more, the very act of opening a new application suggests you're inviting a distraction or shifting tasks anyway."

Visa signatur

/havoc

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av strejf_igen:

Den som tror att det över huvud taget kommer finnas några skärmar att köpa utan touch om några år har fel. När man börjat använda en skärm med touch så försöker man hela tiden trycka på skärmen när man sätter sig vid en vanlig skärm. Samma sak hände för mig när man gick över till touch på mobiltelefonen. När man lånade en annan mobiltelefon utan touch så försökte man hela tiden trycka på skärmen.

Sjukhuset ligger i den riktningen ->

Har du någonsin suttit med en desktop dator med pekskärm? Har du testat hur otroligt otympligt det är? Med en laptop är det ännu värre för att man håller på att peka omkull den och man måste lyfta armen på helt fel sätt.

Men visst svamla på du om ditt. Precis som folk sa att netbooks skulle ta över. Alla köpte en, insåg hur otrevligt det är att ha så lite datorkraft och skaffade sig något som uppfyller deras krav. Kommer bli samma med detta. Folk är kanske dumma idioter och köper vad reklamen säger men för eller senare så inser de hur obekvämt det är att använda saker "fel". Försök göra hitler hälsning i några minuter så kan du sedan tänka dig hur det skulle vara att jobba med en touch screen.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av smurfisen2k:

Microsoft tvingar självklart ingen. Du kan mycket väl använda windows 7, eller xp, eller osx, eller någon annat operativsystem.

Microsoft tappar marknadsandelar, det kan vara ett tecken på att windows 7 och vista var åt fel håll.

Tappar andelar vart? De är kung på dekstop och visst mac har ökat men det är knappast så att macbooks sitter med IOS och tvingar folk att köra ett ipad interface på de.

Så nej MS tappar inte speciellt mycket. Troligen så ökar antalet windows datorer snabbare än antalet apple datorer då de flesta på planeten inte har råd att betala för apple produkter (för att inte tala om att för de flesta är fortfarande desktop det absolut bästa valet).

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av xzhaskd:

Idag har vi ett "skrivbord", det är allmängiltig, du kan köra vad du vill, konfigurera som du vill.

Vad som kommer: appar med fixa storlekar, en app store och en ui som inte är logisk för något annat än peka-klicka, ett ständigt switchande mellan Metro miljön som tvingas på en och traditionella skrivbordet.

Varför skulle någon professionell användare vilja ha detta ? Ni som tycker om Metro tycks inte förstå vad det är ens, ni upprepar att det är en större start meny vilket bevisar att ni inte förstått att det är ett paradigmskifte i hur Microsoft ser på sitt operativsystem och användarna, skrivbordet ska bort, allt ska bli en app store och allt ska köras över nätet ("molnet") det är "framtiden".

Själv vill jag ha valfrihet och det har funnits i Windows hittills men nu är det slut med det eller på god väg.

Såg du inte att alla program killen behöver startas automatiskt, steam, msn, utorrent, spotify... Inser du nu vad för sorts personer tycker om metro? Sådana som skulle klara sig med en padda med. Problemet är att de inte inser att det finns folk som faktiskt arbetar med sina datorer (jag vet, låter helt jävla otroligt att någon skulle jobba).

Permalänk
Medlem

Jag gillade inte Vista, men 7an är definitivt trevligare än gamla XP på de flesta punkter. Men NÄR ska Windows få en vettig filhanterare?! Får nog köpa mig DirectoryOpus till PC snart. Man får ju inget gjort de gånger man sitter och försöker sortera lite i Explorer.

Som vanligt hänger det väl på hur konfigurerbart Metro blir. I standardläge verkar det inte värst snyggt, nej.

Kan man ställa in så att det blir en ersättare till desktop med bara små ikoner för de program/spel man kör oftast och ha taskbar med aktiva program synligt så blir det ju egentligen ingen vidare skillnad mot hur man har det idag. Det är väldigt sällan jag startar program via start-menyn, där är jag mest när jag ska in i kontrollpanelen.

Om de däremot låser vissa saker så är det en annan sak. Då kan det hända att jag börjar titta mer på Linux igen, var ett tag sedan jag satt med det pga spel-kompatibiliteten, men nuförtiden funkar ju det mesta.

Lite fler teman som i KDE/Gnome m.fl. vore ju trevligt. Jag kommer ihåg hur ruskigt grymt det såg ut med Gnome+Enlightenment som theme manager för 10 år sedan, när man gick på universitetet och satt en del med skoljobb i Linux.

Visa signatur

Shadows never sleep...
Specs: Ryzen 5600X, Powercolor Fighter RX 6700XT, ASUS B550-I ITX, 32GB 3600MHz DDR4, Bitfenix Phenom µ-ATX

Permalänk
Snusfri
Skrivet av Dahle86:

Ok, överdrev en del, poängen är att jag stänger program jag inte behöver för stunden för att inte fylla upp taskbaren så efter ett par minuter så får jag öppna programmet igen (finns inget värre än sammanfogade fönster i taskbaren)

Problemet är att jag vill kunna se programmet/en jag har framme när jag öppnar nästa, samtidigt vill jag kunna se vilka program jag har öppna utan att behöva gå tillbaka till desktop för att kolla efter i taskbaren (vilken konstigt nog försvinner i metro menyn), därför tycker jag metro är hämskt.
Sen vill jag inte komma till den när jag startar datorn eftersom den hindrar desktop program från att autostarta, tididgare exempel utorrent.

Det här visar tydligt att du inte använt W8 något.
Det är precis som i W7 när du är ute på desktopen, enda skillnaden är du inte har någon startknapp nere i vänstra hörnet.
Ditt desktop försvinner inte eller lägger sig bakom Metro, utan det ser precis ut som det alltid gjort.

Metro kommer bara fram när du trycker på win-tangenten på ditt tangentbord, precis som att startmenyn öppnas när du gör likadant i W7.

Visa signatur

WS: i9 13900K - 128GB RAM - 6.5TB SSD - RTX 3090 24GB - LG C2 42" - W11 Pro
LAPTOP 1: Lenovo Thinkpad E14 G5 - 16GB RAM - 512GB SSD
LAPTOP 2: Acer Swift 3 - 8GB RAM - 512GB SSD
SERVER: i5 10400F - 64GB RAM - 44TB HDD
NALLE: Pixel 9 Pro XL

Permalänk
Medlem
Skrivet av mrqaffe:

En dag att lägga på minnet som dagen då MS släpper sitt kanske värsta os genom tiderna, dagen då ett nytt millenium kommer till världen och MS försöker lämna pc marknaden för att koncentrera sig på telefoner och annat smått.
Kan de inte samtidigt ge ett datum för när sp 1 eller win 9 kommer så att metro går att få bort från pcn?
Det är passande att andra satsar på att få över speland till inux, samtidigt som MS försöker begå självmord på pc markanden, vem vet, win 8 kanske blir en succe för linux.

Jag förstår inte vad som är så illa med Windows 8. Visst metro är en stor förändring men startmenyn och skrivbordet är rätt föråldrat och behöver ett ny-tänk. Startmenyn har jag knappt använt sedan jag installerade Launchy för några år sedan. Dessutom verkar prestandan på i Windows 8 vara bättre än 7. http://news.cnet.com/8301-17938_105-20107380-1/benchmark-test...

Själv kommer jag vänta några veckor efter release innan jag uppgraderar för att se att det inte finns några allt för stora buggar som ställer till problem.

Bra läsning om Metro
http://www.techspot.com/article/554-windows-8-start-menu-is-i...

Permalänk
Medlem
Skrivet av EpicBoobs:

Det här visar tydligt att du inte använt W8 något.
Det är precis som i W7 när du är ute på desktopen, enda skillnaden är du inte har någon startknapp nere i vänstra hörnet.
Ditt desktop försvinner inte eller lägger sig bakom Metro, utan det ser precis ut som det alltid gjort.

Metro kommer bara fram när du trycker på win-tangenten på ditt tangentbord, precis som att startmenyn öppnas när du gör likadant i W7.

Jag har W8 på htpcn finns tom PS här om du kollar #36 och #42

Jo det försvinner bakom Metro när man trycker på win-tangenten kan man se desktop+taskbar när man trycker på win-tangenten?

Visa signatur

Fractal Design Tesla 650W 80+ > Asus P8Z77-I Deluxe > BitFenix Prodigy (Vit) > Intel Core i7 2700K > Crucial 16GB 1600MHz > Scythe Mugen III > Gigabyte GTX 660 > 640GB WDB > 120GB OCZ Agility 3

Permalänk
Medlem

Skaffar väl uppdateringen för att få tillgång till Win 7 pro (vem vet när man behöver mer minne än 16GB ;p). Sen om Win8 på något magiskt sätt skulle visa sig vara en faktisk uppgradering så har man licensen för det med

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5800X3D | ASUS ROG Strix X570-F Gaming | ASUS 3080 TUF | 32GB DDR4 3200MHz | Corsair HX1500i

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon127948:

Sjukhuset ligger i den riktningen ->

Har du någonsin suttit med en desktop dator med pekskärm? Har du testat hur otroligt otympligt det är? Med en laptop är det ännu värre för att man håller på att peka omkull den och man måste lyfta armen på helt fel sätt.

Men visst svamla på du om ditt. Precis som folk sa att netbooks skulle ta över. Alla köpte en, insåg hur otrevligt det är att ha så lite datorkraft och skaffade sig något som uppfyller deras krav. Kommer bli samma med detta. Folk är kanske dumma idioter och köper vad reklamen säger men för eller senare så inser de hur obekvämt det är att använda saker "fel". Försök göra hitler hälsning i några minuter så kan du sedan tänka dig hur det skulle vara att jobba med en touch screen.

Håller med fullständigt. Pekskärmar för vardags-PCs är inte någon hållbar lösning för allmänheten.

Vi har truckdatorer på jobbet med pekskärmar och det är ett helsike bara att trycka på stängknappen på vanliga fönster, trots ökad storlek på GUI-element. På en mobil t.ex. har man ju inte behov av så stor precision, men på en högupplöst dator-skärm är det riktigt jobbigt med pek när ens finger är rätt mycket större än några pixlar i diameter X(

Sen har vi ju smutsproblemet. På en liten mobil gör det inte så mycket om det blir lite skitigt, man torkar av och så är det bra. På en stor skärm syns ju smutsfläckar rätt bra, särskilt om man har bra ljus som på kontor med lysrör. Då blir alla fettfläckar från fingrarna rätt störande då de förvränger bilden och gör den suddig här och var.

Visa signatur

Shadows never sleep...
Specs: Ryzen 5600X, Powercolor Fighter RX 6700XT, ASUS B550-I ITX, 32GB 3600MHz DDR4, Bitfenix Phenom µ-ATX

Permalänk
Skrivet av Dahle86:

Säker? Min gör iaf inte det om jag bockar i start uTorrent at startup eller vad det står.

Skumt. Om jag väntar ca 20 sekunder i metro och går sedan till desktop så ser jag alla program startade iaf. Steam (som brukar ta en liten stund att starta med inloggning och allt) syns direkt nere vid tray. Skype hör jag när det startas från metro (Skype har någon startup-ljud som spelas upp varje gång Skype startas). µtorrent kan jag inte med 100% säkerhet säga att det autostartas då programmet tar millisekunder att startas upp, men µtorrent finns nere vid tray när jag kommer till desktop via metro. Jag kör µtorrent 3.1.3.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mindwalker:

Skumt. Om jag väntar ca 20 sekunder i metro och går sedan till desktop så ser jag alla program startade iaf. Steam (som brukar ta en liten stund att starta med inloggning och allt) syns direkt nere vid tray. Skype hör jag när det startas från metro (Skype har någon startup-ljud som spelas upp varje gång Skype startas). µtorrent kan jag inte med 100% säkerhet säga att det autostartas då programmet tar millisekunder att startas upp, men µtorrent finns nere vid tray när jag kommer till desktop via metro. Jag kör µtorrent 3.1.3.

Börja ladda ner något och starta om datorn, vänta någon timme och kolla om den laddat något. Kan ju kommit en fix för detta sen jag kolla sist eftersom jag gör inte om misstaget fler gånger utan startar desktop sen går jag därifrån.

Liknande problem med gadgets (Bara jag som lider av det finns tydligen ingen annan som använder dem ) trycker jag desktop och sen XBMC på aktivitetsfältet så hinner XBMC ingång och gadgetarna hamnar över XBMC eftersom de inte hunnit laddas klart innan jag han starta XBMC.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av mrqaffe:

Det är väl jättebra att satsa där, men de skulle gett möjligheten att slippa metro på icke touch, det fungerar mycket dåligt på en fullstor pc speciellt om man har flera monitorer, det känns som ett steg tillbaka till wins första epok då win var en programstartare och programmen sedan tog över datorn helt, jag har testar win 8 och gillar inget annat än filhanteringens nya funktioner, allt annat känns som ett steg bakåt, det är helt ok som interface på en liten touchenhet, men det är inte så man hanterar det på en pc hemma där man har flera stora icketouch monitorer, jag känner mig för första gången absolut inte sugen på att uppgradera, vista visade sig vara uselt först efteråt, men win 8 har visat att det inte är nått vettigt till pc redan innan lanseringen.

Lustigare blir det när de satsar så mycket på att tvinga på folk metro men samtidigt går alla tillbehör (accesories) i windows läge.

Gillar znipping tool, math input panel (riktigt impad av denna faktiskt) och aktivitetshanteraren. Missnöjd är jag med _många_ andra saker. T.ex. media player och music i metro körs oberoende av varandra. d.v.s. sätter man igång music i metro måste man in i metro för att göra något och vice verse. Att ha auto-hide taskbar är ju fruktansvärt irriterande. van att dubbeltrycka windows knappen för att se klockan. klicka en gång för att hålla reda på vilka som ligger vart följt av win + siffran för att tabba till det. Studsar oavsiktligt in i metro hela tiden. Bara testat på min laptop då jag inte vill "smitta" min main och har därav inte testat hur det fungerar med flera skärmar men tror dig helt klart om att metro funkar dåligt (ännu sämre) i en sådan miljö.

Visa signatur

Be wiser than other people if you can; but do not tell them so.

►Jag förbehåller mig rätten att ha helt upp åt väggarna fel◄

Permalänk
Medlem

Jag tror Windows 8 kan vara ganska fett att styra med LEAP, som kan vara ett bra alternativ till stationära datorer som inte har touchskärm. Jag personligen har redan förbeställt en LEAP och är riktigt sugen på att installera Windows 8 på min HTPC och styra med den. Mina 2 speldatorer tror jag däremot får vänta ett tag innan jag uppgraderar OS på dom.

Permalänk
Inaktiv

Vilken underbar nyhet!

Det blir till att förhandsboka Windows 8 till hela hushållet då dessa ynka 350kr som man spenderar
per licens är guld värt!! Ännu ett steg närmare att Apple begärs i konkurs!!!

Permalänk
Avstängd

http://www.pcmag.com/article2/0,2817,2406668,00.asp

Windows 8 krossar Windows 7 prestandamässigt trots förinstallerat antivirusprogram. Den enda gången Windows 7 var marginellt snabbare var vid filkopiering och det berodde på just att Windows 8 har inbyggt antivirusprogram och inte Windows 7. Windows 8 scannar filer som kopieras för ökad säkerhet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zaptoit:

Jag tror Windows 8 kan vara ganska fett att styra med LEAP, som kan vara ett bra alternativ till stationära datorer som inte har touchskärm. Jag personligen har redan förbeställt en LEAP och är riktigt sugen på att installera Windows 8 på min HTPC och styra med den. Mina 2 speldatorer tror jag däremot får vänta ett tag innan jag uppgraderar OS på dom.

http://www.youtube.com/watch?v=_d6KuiuteIA

satt precis och tänkte på precis samma sak! Inget skit på skärmen, precis avläsning (om man ska tro reklamen iaf ) kan inte vänta på att testa detta med w8 heller, hoppas bara den kan fungera bra även på lite längre avstånd

Visa signatur

NZXT H440 - MSI Z97 Gaming 5 - Intel core i5-4690K - Noctua NH-D15 - 2x Gigabyte r9 280x Windforce 3X - Corsair XMS3 DDR3 4x2GB - Corsair TX850M - Samsung evo 840 1TB - 4x Seagate Constellation ES 2TB
HTC Legend> LG Optimus 2x> Nokia Lumia 800> HTC One X > HTC one > LG G2 > Motorola Nexus 6 > Samsung galaxy S7
Surface pro 3 i3 64GB
Hellre att det aldrig fungerar än att man öppnar instruktionsboken!

Permalänk
Avstängd

Är mindre värt att gå från windows 7 till 8 en vad de är att gå från en 2700k till 3700k

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Zaptoit:

Ser häftigt ut men jag tror mer på Kinect 2 för Xbox 8 och Windows 8.

http://www.winsupersite.com/article/xbox-360/generation-xbox-...

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Zaptoit:

Testa att veva med armen så en längre stund. Kanske du inser något.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av anon127948:

Testa att veva med armen så en längre stund. Kanske du inser något.

Har du inte sett videon? Man behöver inte veva med armen, man kan styra med fingrarna.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av MaZteR:

Jag förstår inte vad som är så illa med Windows 8. Visst metro är en stor förändring men startmenyn och skrivbordet är rätt föråldrat och behöver ett ny-tänk. Startmenyn har jag knappt använt sedan jag installerade Launchy för några år sedan. Dessutom verkar prestandan på i Windows 8 vara bättre än 7. http://news.cnet.com/8301-17938_105-20107380-1/benchmark-test...

Själv kommer jag vänta några veckor efter release innan jag uppgraderar för att se att det inte finns några allt för stora buggar som ställer till problem.

Bra läsning om Metro
http://www.techspot.com/article/554-windows-8-start-menu-is-i...

Vet du varför man sitter med tangentbord och mus fortfarande? För att det FUNGERAR. Hur jävla svårt är det att inse att saker och ting ska fungera inte bytas ut med nytt smink vartannat år för att kännas moderna. Om det är dina krav skaffa dig en padda du har inget behov av riktiga datorer.

Metro är steg bakåt. Det är bra mycket mer osmidigt än start menyn. Den söker inte på allt utan man får välja mellan program, filer, inställningar. control panelen i den är skum och saknar massa saker så man måste gå in i vanliga hur som helst. På en stor skärm får man sitta och röra musen en jävla massa för att clicka på sök resultaten (knappast smidigt), ingen start knapp betyder att det är några pixlar man ska pricka. Visst bättre i CP men då man har en skärm till vänster så fastnar musen ofta när man rör sig dit... Det hela är idiotiskt och bara ett resultat av att MS desperat försöker kränga sitt mobila skit (vi såg alla hur bra det gick för nokia).

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Rikskändis:

Har du inte sett videon? Man behöver inte veva med armen, man kan styra med fingrarna.

Precis. Jag såg hur armen vilade på bordet så att man slipper belasta axlarna i onödan. Skit bra.

I för sig det kanske blir det nya modet quasimodo look från alla som bara använder laptops och inte vet jag vad det blir av desktop användare.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Kogster:

Bara testat på min laptop då jag inte vill "smitta" min main och har därav inte testat hur det fungerar med flera skärmar men tror dig helt klart om att metro funkar dåligt (ännu sämre) i en sådan miljö.

Windows 8 fungerar bättre med flera skärmar än Windows 7.

http://blogs.msdn.com/b/b8/archive/2012/05/21/enhancing-windo...

Permalänk
Avstängd
Skrivet av anon127948:

Vet du varför man sitter med tangentbord och mus fortfarande? För att det FUNGERAR.

Det är ingen som kommer sluta sitta med tangentbord och mus med Windows 8 på laptops och stationära. När musen kom slutade man inte använda tangentbordet. Tangentbord/mus/touch kommer komplettera varandra och man använder det som passar bäst för uppgiften.