sjukt snabbt vad tempen går upp i load enbart bara furmark? hjälp!

Permalänk
Avstängd

sjukt snabbt vad tempen går upp i load enbart bara furmark? hjälp!

Tja mitt ASUS HD 7950 DirectCU II blir väldigt varmt om det ligger å puttrar på furmark med 99% load! tempen går jätte lätt å fort upp till 88 grader och då vill datorn starta om sig, betvivlar på en gräns AMD har sättit där. Men hur som helst undrar jag om det är värt att ta bort alla fyra fjädrar som sitter imellan skruvarna som håller ihop kortet och kylaren, alltså det är 4 st gpu skruvar som håller fast kylaren mot gpun. Jag har provat att dra åt skruvarna lite mer men dom sitter som berget redan, men tempen borde väll inte stiga upp så in i tusan bara för att jag har klockat kortet till 1000 oh minnet på 1400Mhz? det hjälper inte ens om jag kör fläktarna på 100% hastighet. Hur lägger jag upp bild på det så ni får se själva?

Visa signatur

Shassi Antec twelve hundred | Moderkort | ASUS crosshair V formula | CPU AMD phenom 2 970BE X4 4.1 Ghz | SSD Samsung 840 SSD 250GB | CPU kylare Corsair hydro H80 | ramminnen Corsair VENGEANCE 8GB 1600Mhz DDR3 | Grafikkort ASUS radeon HD7950 DCII 3GB Grafikkortkylare Arctic cooling extreme 7970 | PSU XFX 750W XXX edition 80+ silver | Högtalare Logitech Z906 5.1 |