Laptop i från Notebookguru för BF3 mm.

Permalänk
Medlem

Laptop i från Notebookguru för BF3 mm.

Har bestämt mig för och handla en ny Laptop i från NBGuru. Blir en Storm IV. Verkar nedstående val bra? Känns rätt för mig, -men vet Ni bättre, så kom gärna med förslag. Men jag undrar ett par saker, -varför blir den 2:a hårdisken man väljer så pass mycket dyrare? och får man plats med DVD läsare när man har två hårddiskar? Sedan undrar jag om nån kan upplysa mig om hur skärmen är,,,

Priset bli ca 1700 Euro utan OS
http://www.notebookguru.de/en/Notebooks/Guru-STORM-IV.html

Intel Core i7-3610QM 2.3-3.3 GHz 6 MB Level3 Cache [Info]+ 130,00 EUR
12 GB DDR3 1600 MHz Samsung (3x4) +60,00 EUR
17,3 Zoll FullHD LED TFT 1920x1080 Pix NonGlare Type
AMD Radeon HD 7970M mit 2048 MB GDDR5 RAM + 125,00 EUR
8x Multi DVD Burner
750 GB Seagate Momentus XT 7200 U/M 8 GB Hybrid + 90,00 EUR
120 GB SSD Intel 330 Serie Maple Crest SATA 600 + 145,00 EUR
Advanced-N 6235 + Bluetooth from Intel + 25,00 EUR

ingår:
1 x IEEE 1394a Firewire
1 x 9-in-1 Flash Card Reader (MMC/RSMMC/MS/MS Pro/MS Duo/SD/Mini SD/SDHC/SDXC)
1 x USB 2.0
3 x USB 3.0
1 x HDMI out 1.4a with HDCP
1 x Display Port 1.1a
1 x DVI-I out (Single Port)
1 x ESATA
1 x GigaByte network
1 x S/PDIF (TOS-Link)
1 x 7.1 Sound external
THX TruStudio Sound System / 2x speaker 1x Subwoofer 1x internal Microfon

Mvh, Max

Permalänk
Medlem

Det finns folk som har haft väldigt negativa upplevelser med notebookguru.de. De här tex: http://forum.notebookreview.com/reseller-feedback-forum/609725-notebookguru-de.html. Jag funderade på att köra en dator där ifrån för lite över ett år sedan men det blev en Asus istället eftersom det inte kändes tryggt.

Permalänk
Medlem

Du kan kolla på http://www.pc-konsulten.se och http://www.deviltech.de/ också och se om de är stor skillnad i priset eller inte, pc-konsulten är ju Svenskt så de är ju trevligt.

Visa signatur

Maximus X Hero - 8700k @5.1GHz - H115i - 32GB LPX@3466MHz - MSI 980Ti Gaming - EVGA SuperNova 750 G2 - Asus vg248qe - FD R5

Permalänk
Medlem

-hmm

Var in och kikade PC Konsulten och provade och lägga ihop till en dator. Men det blev dyrare. Seden så bor jag i Tyskland för tillfället. Tror jag slänger i väg ett mail till NBGuru och frågar om kundservicen har förbättrats, -tar med länken till forumet också. Kan lägga upp svaret här i tråden.

//Max

Permalänk
Medlem
Skrivet av Max 777:

Var in och kikade PC Konsulten och provade och lägga ihop till en dator. Men det blev dyrare. Seden så bor jag i Tyskland för tillfället. Tror jag slänger i väg ett mail till NBGuru och frågar om kundservicen har förbättrats, -tar med länken till forumet också. Kan lägga upp svaret här i tråden.

//Max

Men är inte devilTech från tyskland?
edit: syfta bara på att det kanske hade varit lättare på något sätt

Visa signatur

Maximus X Hero - 8700k @5.1GHz - H115i - 32GB LPX@3466MHz - MSI 980Ti Gaming - EVGA SuperNova 750 G2 - Asus vg248qe - FD R5

Permalänk
Medlem
Skrivet av Elghinnarisa:

Men är inte devilTech från tyskland?
edit: syfta bara på att det kanske hade varit lättare på något sätt

-ja, men kan plocka ihop en egen dator där?

Edit: -såg att man kunde det, fick ihop en likvärdig för 1740 Euro

Permalänk
Medlem

Jag har själv gjort ganska mycket efterforskningar kring de tyska clevoåterförsäljarna då jag själv länge varit sugen på att beställa en Clevo. Efter allt det jag har läst skulle jag starkt avråda dig från att handla från Notebookguru. Företaget är ett enmansföretag och servicen efter det att du fått din dator tycks vara obefintlig, dvs. du får det du har beställt men är det någonting som gått sönder blir det jobbigt. Även deviltech har jag läst en del negativt om, om än långt ifrån lika mycket som om notebookguru. Jag har dock som sagt inte själv handlat från någon av dessa och ovanstående får alltså anses utgöra en andrahandskälla. En tysk återförsäljare som tycks vara pålitlig är mysn.de, dock är de aningen dyrare. Man får väl vad man betalar för heh.

Såg även att din config innehåller hårddiskar, du har inte funderat på att köpa hårddiskarna separat? Med all säkerhet billigare + att du får välja själv vilka du vill ha. Att montera hårddiskar själv brukar inte vara så svårt.

Permalänk
Skrivet av Max 777:

Tror jag slänger i väg ett mail till NBGuru och frågar om kundservicen har förbättrats, -tar med länken till forumet också. Kan lägga upp svaret här i tråden.

Hehe vad förväntar du dig för svar egentligen? "Nej, tyvärr har vi fortfarande en dålig kundservice, snälla köp inte från oss"

Permalänk
Medlem

-tjaa, ska jag vara ärlig så har jag ingen aning -but so far, har det inte kommit något mail i från dem

Blir nog att jag handlar i från Deviltech