Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Jun 2012

Får den plats?

Hej där sweclockers
Nu söker jag råd om mitt nya Mini itx bygge.
Problemet är att jag är inte säker om grafikkortet som jag tänkt ha i datorn passar.

Moderkort:ASUS P8Z77-I deluxe
Chassi: Silverstone Sugo SG07-B
Grafikkort: Palit gtx 680 jetstream 4gb

Hjälp!

Trädvy Permalänk
Hedersmedlem
Plats
Omnipresent
Registrerad
Okt 2004

Hur mycket plats är det i chassiet? Kortet ligger på runt 28cm har jag för mig.

Gud är Död! - Nietzsche
Nietzsche är Död! - Gud

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Skåne
Registrerad
Mar 2010

Snygg rubrik, får en omedvetet att associera till sex-spalterna

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Örebro
Registrerad
Jan 2010

Ser inte ut att få plats på bredden. Kylaren verkar vara 2.5 slots och det går nog inte att få in i det chassit. Längdmässigt sväljer chassit 12.2" långa kort så där är det inga problem.

i7 6700k @ 4.6GHz | NH-U12S | ASUS Maximus VIII Gene | EVGA 1080 FTW | 16GB Corsair Vengeance 3000MHz | Samsung 850 Evo M.2 250GB, 840 250GB, 840 EVO 120GB | 2x2TB | Silverstone TJ08B-E | XB271HU | QX2710 | U2412M | Filco Majestouch MX Brown TKL

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Jun 2012
Skrivet av era909:

Ser inte ut att få plats på bredden. Kylaren verkar vara 2.5 slots och det går nog inte att få in i det chassit. Längdmässigt sväljer chassit 12.2" långa kort så där är det inga problem.

Tack för svaret!
Men nu tänkte jag om jag inköper Silverstone Sugo SG07B-W. Ja den med dem roliga plast fönstrerna så man ser in i chassit.
Och då skruvar bort det roliga plast fönstret så kanske kortet får plats.
Vad tror ni?

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Jun 2012

Här kommer en liten uppdatering till min lilla tråd om någon stackare sitter inför ett liknande beslut. Det slutade med att jag införskaffade mig ett hd 7970 och drog på en tredjeparts vattenkylare som även den var 2.5 slots och den fick plats! wohoo