LG släpper nya designerskärmar i IPS7-serien

Permalänk
Melding Plague

LG släpper nya designerskärmar i IPS7-serien

LG IPS277L och IPS237L är två nya skärmar med IPS-panel och extra tunna skärmkanter, vilket passar bra till multiskärmskonfigurationer som Eyefinity och Surround.

Läs artikeln

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Såg ju riktigt trevliga ut, utseendemässigt

Visa signatur

Stationär: Corsair Air 540 | Xigmatek NRP-HC1501 No Rules Power @ 1500W | Intel Core i7 7700K @ 5,0 Ghz | GA-Z270X-Gaming | Corsair Dominator Platinum 16GB DDR4 DRAM 3200MHz | EVGA GeForce GTX 1080 Ti FTW3 GAMING | ASUS ROG RAIDr Express 240gb SSD | WD Caviar 1TB x3
Laptop: ASUS G55VW | Nvidia GTX 660M 2GB | Intel Core i7 3610QM | Corsair Force GT 120GB SSD | 16GB DDR3 Ram 1600mhz

Permalänk

Skulle kunna tänka mig 23"an, verkade mycket trevlig

Visa signatur

12900K, 48GB DDR5, RTX 3070Ti

Permalänk
Medlem

Men vad är det för skämt att köra 1920x1080 på en 27"?! Vart är 2560x1440?

Visa signatur

pfSense: GA-J1900N-D3V Quad-core Celeron 2GHz, Samsung 4GB, pfSense 2.2.2@USB
ESXi: i5 3470S, Gigabyte GA-B75N, Corsair XMS3 16GB, Intel PRO/1000 VT Quad GbE, Streacom F7C, ESXi@USB
Campfire Audio Lyra II, HiFiMAN HE-400, Yamaha EPH-100, Audioengine D1, FiiO E10

Permalänk
Medlem

Lite tråkigt med 1920*1080 på 27" dock.. hade nog varit värt ett lite högre pris och 2560*1440

Permalänk
Medlem

23"x3 skärmar i Eyefinity till nästa dator, kanske.
Hur var det med uppdateringsfrekvensen? :-\

EDIT: Men vänta lite nu, behöver man inte ha Display-port till eyefinity?
http://www.lg.com/se/datorprodukter/bildskarmar/LG-IPS237L.js...
Det saknas på den skärmen, vad jag kan se...

Visa signatur

Akashiro 0.9: Ryzen 5 7600, Radeon RX 7800XT Pure: 64/2000
https://podcasters.spotify.com/pod/show/thomaseron

Permalänk
Medlem

Snygga! Synd att den nedre kanten är såpass mycket tjockare än övriga, såg upplösning på 27" ,samt att det inte är 16:10.

Visa signatur

Quad-quad core med kvävekylning och kokvattenreaktor.

Permalänk
Medlem
Skrivet av simonw:

Men vad är det för skämt att köra 1920x1080 på en 27"?! Vart är 2560x1440?

Man kör ju 1920x1080 på 60" TV apparater så varför skulle inte de funka på en 27" skärm?

Gillade designen skarpt! Måttlig prislapp för 27" också. Absolut något att tänka på / drömma om... men min 24" är lite för bra för att byta ut egentligen.

Visa signatur

Har en tyst dator.

Permalänk
Medlem

Nää va är detta ! Snälla ge oss en bättre upplösning och 120hz plz! Först då tänker jag köpa ny skärm !!

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

i9-10900ks 5.2 Ghz @ 1.4Vcore, Nvidia RTX 3090, 32GB DDR4 4100Mhz CL15

Permalänk
Medlem

1920x1080 i 27"? Högupplöst, s'il vous plait!

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Sjukt snygg! Äntligen någon skärm som har både snygg fot och "panel". Brukar vara nått som förstör annars

Men synn på den låga upplösningen bara...

Visa signatur

Kan starkt rekommendera Honeygain. Dela din internetuppkoppling och få betalt. Används inte för något konstigt utan saker som SEO, Ad verification och App testing.
Använd gärna min länk så får du $5 att starta med :)
https://r.honeygain.me/PONTU9D128

Permalänk
Inaktiv

Skräp upplösning, VGA och HDMI... vem fan är så korkad att han kör eyefinity på 1080 skärmar? Om man vill ha mer utrymme kör man med högupplösta skärmar inte med skärmar där bilden ser ut som om den gjorts med lego klossar.

Kan inte Intel eller apple börjar trycka på högupplösta skärmar för desktops så att resten av idiot företagen börjar tillverka något som är faktiskt användbart.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Vasadu:

Man kör ju 1920x1080 på 60" TV apparater så varför skulle inte de funka på en 27" skärm?

Gillade designen skarpt! Måttlig prislapp för 27" också. Absolut något att tänka på / drömma om... men min 24" är lite för bra för att byta ut egentligen.

För att man sitter nära en dator skärm och man sitter inte nära en TV. Varför tar du flyget till thailand och inte cyklar?

Permalänk
Medlem

Vad är att föredra, en stor 27" 2560x1440 eller 3st 23" 1080p?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Thomaseron:

23"x3 skärmar i Eyefinity till nästa dator, kanske.
Hur var det med uppdateringsfrekvensen? :-\

EDIT: Men vänta lite nu, behöver man inte ha Display-port till eyefinity?
http://www.lg.com/se/datorprodukter/bildskarmar/LG-IPS237L.js...
Det saknas på den skärmen, vad jag kan se...

DP>DVI Converter?

Visa signatur

Stationär: i7 6700k, GTX1060, Xonar Essence STX, mm.
Laptop: Asus UX32vd, 10GB RAM & 250GB SSD.
Högtalare: Dynavoice Dynamite 12. Förstärkare: Atoll. Slutsteg: Atoll, Hörlurar: Sennheiser HD650, Sennheiser Momentum Wireless.
<<Amatör Audiofil // Musikälskare>>

Permalänk
Medlem
Skrivet av Vasadu:

Man kör ju 1920x1080 på 60" TV apparater så varför skulle inte de funka på en 27" skärm?

Gillade designen skarpt! Måttlig prislapp för 27" också. Absolut något att tänka på / drömma om... men min 24" är lite för bra för att byta ut egentligen.

Varför? För att man inte sitter 5 meter från sin datorskärm? Du kan få sätta dig mellan 50cm-1m från din 60" TV och återkomma med resultat i fall du tyckte det fungerade bra.

Visa signatur

pfSense: GA-J1900N-D3V Quad-core Celeron 2GHz, Samsung 4GB, pfSense 2.2.2@USB
ESXi: i5 3470S, Gigabyte GA-B75N, Corsair XMS3 16GB, Intel PRO/1000 VT Quad GbE, Streacom F7C, ESXi@USB
Campfire Audio Lyra II, HiFiMAN HE-400, Yamaha EPH-100, Audioengine D1, FiiO E10

Permalänk
Medlem

Är man ute efter en ny skärm och inte har någon annan möjlighet än att ansluta den via VGA borde man köpa en ny dator/nytt grafikkort istället!

Visa signatur

FD Torrent | Z690 Formula | i7 12700K | 32GB DDR5 | GTX 3080 Ti | STRIX 850W | PG279Q

Permalänk
Medlem

27"an hade varit ett givet köp om det inte hade varit för den lilla detaljen som kallas upplösning......

Visa signatur

*L_A_N_N_Z_Y*

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av asphyxie:

Är man ute efter en ny skärm och inte har någon annan möjlighet än att ansluta den via VGA borde man köpa en ny dator/nytt grafikkort istället!

Nej nej. Man köper dessa skit skärmar. Även så gammal hårdvara kan driva de bra nog

Permalänk
Skrivet av anon127948:

Skräp upplösning, VGA och HDMI... vem fan är så korkad att han kör eyefinity på 1080 skärmar? Om man vill ha mer utrymme kör man med högupplösta skärmar inte med skärmar där bilden ser ut som om den gjorts med lego klossar.

Kan inte Intel eller apple börjar trycka på högupplösta skärmar för desktops så att resten av idiot företagen börjar tillverka något som är faktiskt användbart.

Har nog inte med att hur korkad man är att göra? många vill nog ha eyefinity och tar det billigaste alternativet, vilket tillverkarna vet om, dom vill sälja lite

Visa signatur

Dator: Fractal Design R5 - Asus X99 Deluxe - 5930k + EK Custom Water Loop - 32 GB DDR4 - Titan X (P) - Pcie Intel 750 SSD 400GB - Corsair HX1000i - Asus Swift PG278Q
Ljud: Audio Pro T12 + Addon Sub - Sennheiser HD700 + Musical Fidelity X-can V8P + Blue Yeti

Permalänk
Medlem
Skrivet av PCFreak:

DP>DVI Converter?

Mjo, men fanns ju ingen DVI på skärmen heller...

Visa signatur

Akashiro 0.9: Ryzen 5 7600, Radeon RX 7800XT Pure: 64/2000
https://podcasters.spotify.com/pod/show/thomaseron

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon127948:

Kan inte Intel eller apple börjar trycka på högupplösta skärmar för desktops så att resten av idiot företagen börjar tillverka något som är faktiskt användbart.

Jag haller med! 1080 är skräp.

Skärmen är nice dock även om högtalarna är en gata.

Men i rättvisans namn: http://www.dustinhome.se/product/5010471247/apple-led-cinema-...

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon127948:

Skräp upplösning, VGA och HDMI... vem fan är så korkad att han kör eyefinity på 1080 skärmar? Om man vill ha mer utrymme kör man med högupplösta skärmar inte med skärmar där bilden ser ut som om den gjorts med lego klossar.

För den som köra eyefinity på lite större skärmar och inte sitta så nära, så är dessa skärmar nog inte så dumma. Jag blir nästan lite sugen på dem till en simracing rigg.

Vem har grafikprestanda nog att köra eyefinity med skärmar större än 1080p/1200p?

Visa signatur

A modest man is usually admired, if people ever hear of him.

Permalänk

Är det glossy? då är det insta-buy! Spyr galla på AG-coating.

Angående att det är låg upplösning så håller jag till viss del med, den har lägre upplösning än min nuvarande 24", men det finns fördelar. Personligen så använder jag min dator primärt till spel eller bara slösurf på till ex YT. Det jag gör kräver inte högre upplösning och sitter man på ett normal avstånd är det knappast så att du kan se pixlarna... Vidare krävs det betydligt mer tusenlappar i hårdvara att driva säg BF3 i 2560x1600 gentemot 1920x1080. Sålänge färgåtergivningen är hyffsad, vilket den lär vara då det är IPS. Så tror jag denna skräm blir perfekt för oss som primärt använder datorn för spel.

Mina 0.02$

Visa signatur

i73820 | P9X79 PRO| Intel 330 120gb | 16gb Corsair 1600 | GTX680OC | Antec P280 |

Permalänk

1080p på 27" är ypperligt för gaming!

Jag spelar uteslutande fps och inom den genren är dagens spel väldigt detaljrika. Det är mycket mer att ta in än det varit tidigare, fler små saker händer på skärmen samtidigt. På en skärm med för hög pixeltäthet är det för mycket för mina ögon att ta in och samtidigt kunna prestera på topp.

Jag gick från 24" 1080p till 27" med samma upplösning och är supernöjd.
Detta för att jag fann mig själv sittande framåtlutad mot skärmen för att allt var så "smått". Motståndare och deras huvuden är mycket lättare att reagera över och pricka nu. Min reaktionsförmåga och aim är klart förbättrad.
2560x1440 på 27" gör naturligtvis att allt blir vackrare med en klarare bild, och i allt annat än spel är det är det såklart en fördel. Men ska du köpa en skärm för att i huvudsak spela är det i min mening bättre att välja 1080p. Dels ökar det min prestationsförmåga och dels kan man få högre fps med samma grafikinställningar.

TL;DR: Det finns en anledning att köpa en 27"-skärm med 1080p. Jag tror många med mig presterar sämre i spel när allt är för "litet" och detaljrikt på skärmen, vilket är fallet med upplösningen 2560x1440.

OnT: Med den designen och den paneltekniken är 27-tummaren ett riktigt kap, i min mening. Vilket pris!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Heinkel92:

Är det glossy? då är det insta-buy! Spyr galla på AG-coating.

Vad jag kan tyda så verkar det inte bättre än att det är AG-coating även på dessa Dock inte hittat något konkret info om detta.

Visa signatur

pfSense: GA-J1900N-D3V Quad-core Celeron 2GHz, Samsung 4GB, pfSense 2.2.2@USB
ESXi: i5 3470S, Gigabyte GA-B75N, Corsair XMS3 16GB, Intel PRO/1000 VT Quad GbE, Streacom F7C, ESXi@USB
Campfire Audio Lyra II, HiFiMAN HE-400, Yamaha EPH-100, Audioengine D1, FiiO E10

Permalänk
Medlem

måste ju vara dem ultimata eyefinityskärmarna med dem, näst intill, obefintliga skärmkanterna!

Visa signatur

Ryzen 5 1600, Gigabyte 1070, MSI B350M MORTAR, Crucial 16GB, Samsung EVO 500GB, Define Mini C, Corsair RM550x (╯°□°)╯​︵ ┻━┻

Permalänk
Medlem
Skrivet av simonw:

Men vad är det för skämt att köra 1920x1080 på en 27"?! Vart är 2560x1440?

Precis min tanke. Såg bilden och tänkte "jäklar va snygg!" Och sen 1920x1080... men för f-n... inte 1920x1080 på en 27"!!!
Är det så dåligt underlag för 2560x1440 eller vad, är ju förtvivlat få större skärmar med vettig upplösning.

Visa signatur

Better to have and not need, than to need and not have.

Permalänk
Skrivet av Roger W:

För den som köra eyefinity på lite större skärmar och inte sitta så nära, så är dessa skärmar nog inte så dumma. Jag blir nästan lite sugen på dem till en simracing rigg.

Vem har grafikprestanda nog att köra eyefinity med skärmar större än 1080p (eller 1920x1200)?

tror han menade på lite mer att om man vill a mer utrymme på skärmen är det bättre att a en högre upplösning och större skärm en att ha flera med kanter. själv är min dröm en 30 tums i bio duk format med välvd ruta som går lite runt dit huvud behöver inte vara mycket, med 1080 pixel höjd och 3840 bred. själv har jag inte ett poblem med 3 bild skärmar för bilspel och flyg sims.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Marticus:

måste ju vara dem ultimata eyefinityskärmarna med dem, näst intill, obefintliga skärmkanterna!

Tänkte faktiskt exakt samma. Får fan bli en uppgradering i vinter!