Permalänk
Medlem

Shogun 2 problem

Hej,

Spelet är köpt och spelas via Steam, inga konstigheter.
Tråkigt nog går inte spelet att spela en längre tid utan att det total hänger datorn. Vilket kräver en omstart av hela maskineriet.
Detta har hänt ett flertalet gånger och nu börjar jag bli less.
Andra spel funkar bra.

Visa signatur

/////Beeos (!)

Permalänk
Skrivet av Beeos:

Hej,

Spelet är köpt och spelas via Steam, inga konstigheter.
Tråkigt nog går inte spelet att spela en längre tid utan att det total hänger datorn. Vilket kräver en omstart av hela maskineriet.
Detta har hänt ett flertalet gånger och nu börjar jag bli less.
Andra spel funkar bra.

Har exakt samma problem!

Trodde först att det kunde ha att göra med värmeproblem med grafikkortet med det hjälpte inte att klocka ner det.

Har du ett 7970 möjligtvis?
Fick mina problem med detta kort.. :/

Permalänk
Medlem

7870, så antar att det drabbat samma serie då..

Visa signatur

/////Beeos (!)

Permalänk

Tyvärr ett mycket vanligt problem med 7XXX-serien vilket ironiskt nog ska vara "optimerade" för Shogun 2. Problemet ser ut att vara DX11-relaterad, spelet går alltså att lira i DX9 (oacceptabel lösning imo) Det finns en stor tråd om problemet på TW-forumet så för all del, skriv där.

http://forums.totalwar.com/showthread.php/35440-7xxx-Series-A...

Permalänk
Skrivet av Zeuxlarsson:

Tyvärr ett mycket vanligt problem med 7XXX-serien vilket ironiskt nog ska vara "optimerade" för Shogun 2. Problemet ser ut att vara DX11-relaterad, spelet går alltså att lira i DX9 (oacceptabel lösning imo) Det finns en stor tråd om problemet på TW-forumet så för all del, skriv där.

http://forums.totalwar.com/showthread.php/35440-7xxx-Series-A...

Ok, då vet man vad orsaken är iallafall. Verkade inte finnas någon vettig lösning på problemet (vill ju inte lira dx9 med ett dx11 kort...).
Man får väll helt enkelt vänta till CA släpper en fix, vilket troligen kommer ta alldels för lång tid.

Permalänk
Entusiast
Skrivet av Mumspojken:

Ok, då vet man vad orsaken är iallafall. Verkade inte finnas någon vettig lösning på problemet (vill ju inte lira dx9 med ett dx11 kort...).
Man får väll helt enkelt vänta till CA släpper en fix, vilket troligen kommer ta alldels för lång tid.

Enligt CA är det dock AMD's drivrutiner som är skit.

Och i Shogun 2 så kommer ni inte märka så stor skillnad mellan DX9 och DX11 mode.

Visa signatur

EVGA GTX 1080 Ti | Intel Core i9-9900K | Fractal Design Celsius S24 | ASUS ROG Strix Z390-I | 32 GB DDR4 @3200Mhz | Corsair SF750 | Samsung 970 Evo Plus 1 TB (M.2) | Crucial MX 500 & 300 1TB (2,5") | Louqe Ghost S1 Ash | AOC AGON AG271QG, Eizo Foris FS2333 & TCL 75EP660 | Windows 11 64-bit

Permalänk
Medlem

Jag har haft problem också med GTX 580. Spelet slutar fungera bara, "Windows söker efter en lösning" vad tror ni?

Visa signatur

Chassi: NZXT Phantom 410 Vit Moderkort: ASUS P8Z77-V PRO CPU: Intel Core i5 3570K GPU: EVGA GTX 580 Superclocked 1536MB SSD: Intel 520 120GB HDD: Western Digital Caviar Black 1TB RAM: Corsair Vengeance Blue 8GB 1600Mhz Nätaggregat: NZXT HALE90 850W 80+ Gold Modulär Blueray: Asus BW-12B1LT Tangentbord: Razer Lycosa Mirror Special Edition Mus: Razer Deathadder Respawn Skärm: AOC i2353FH

Permalänk
Skrivet av Sh4dy:

Jag har haft problem också med GTX 580. Spelet slutar fungera bara, "Windows söker efter en lösning" vad tror ni?

Du har inte riktigt samma problem.

Med 7970 serien så låser sig datorn och man är tvungen att reboota manuellt. Hade jag kunnat ctrl-alt-delta mig ur detta hade jag varit glad.

Permalänk

Samma händer för mej med fast inte hela tiden dock. Det är ju skönt.
Tror och hoppas AMD släpper en uppdatering snart om detta.

Permalänk
Skrivet av punchline82:

Samma händer för mej med fast inte hela tiden dock. Det är ju skönt.
Tror och hoppas AMD släpper en uppdatering snart om detta.

Problemet har existerat sedan senaste expansionen kom ut, dvs Fall of the Samurai för fem månader sedan så jag tvivlar att en lösning är i sikte.