Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Lund
Registrerad
Okt 2002

Vilket HD7850?

Såvida inte GTX660Ti överaskar starkt på prestanda/pris i augusti så har jag bestämt mig för att jag ska ha ett HD7850-kort i min nya burk. Kombinationen av pris, prestanda och strömförbrukning gör kortet mycket attraktivt, och eftersom jag inte har några planer på att lira BF3 så har jag inget krav på att det ska vara nVidia. Mitt problem är att jag inte vet VILKET HD7850. Det finns några stycken att välja på som fyller mitt tilltänkta chassis på fysisk storlek, och jag vet inte vilket som är bäst. Alla korten har snarlik prislapp och mitt största krav är på ljudnivå, så är det någon som kan säga mig vilket som förmodligen passar mig bäst?

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
göteborg
Registrerad
Jun 2010

jag skulle kört på asus kortet då den kylaren är väldigt bra och även tyst dock är den enda kylaren som jag har jobbat med så kan inte säga mycket om de andra.
tror både asus , gigabyte , msi har snarlika kylare

Silverstone Fortress 2 - Samsung 840 EVO 250Gb - Asus GTX Strixs 970
Asus Maximus VI Formula - Core i5 4670K - Adata 8Gb
CM Hyper 212EVO - Seasonic Platinum 760W

BenQ XL2411Z - Corsair M60 - Corsair K70 - SteelSeries Wireless H

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Lund
Registrerad
Okt 2002

Tack för det. Jag vill även säga att ditt svar är väldigt tillfredställande då det verkar som det är Asus-kortet som jag kan få tag i billigast

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jun 2012

lägg på nåra hudra till, du tjänar på, de lovar dig http://cdon.se/hemelektronik/asus_hd7950_3gb_direct_cu_ii-178...

Processor: Intel Core i5-3570K 3.4GHz. CPU Fläkt: Xigmatek Aegir. Moderkort: Asus P8Z77-V Pro. Grafikkort: Gigabyte Nvidia GTX 680 Windforce X3 RAM: G.Skill Ripjaws x 1600Mhz. Chassi: Cooler Master HAF X. Nätaggregat: FSP Aurum 700W 80-Plus Gold. Hårddisk: Seagate Barracuda 1TB 7200rpm 64MB SATA-3. Mus: Saitek Cyborg R.A.T 7. Tagentbord: Saitek Cyborg V7. Musmatta: Champion Black. Monitor: LG IPS225V Ca 10700:- för datorn utan tillbehör

Trädvy Permalänk
Festpilot, Geeks Gaming
David Kvist
Plats
Göteborg
Registrerad
Jun 2012

Gigabyte, MSI och ASUS har alla bra kylare.

Synpunkter på min moderering? Kontakt:
| PM:a mig | Maila mig | PM:a Moderatorerna | Kontaktformuläret |
Testpilot, Skribent, Moderator & Geeks Gaming Huvudadmin
| Geeks Officiella Discord-server |
Forumregler

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Åstorp
Registrerad
Okt 2008

Sapphire har också väldigt bra kylare. Kör själv med Sapphire 7870 OC Edition, denna kylaren är knäpptyst och håller kortet fint och svalt.

Detta är 7850 modellen med samma kylare:

http://www.sapphiretech.com/presentation/product/?cid=1&gid=3...

http://www.kitguru.net/components/graphic-cards/zardon/sapphi...

AMD FX-8350 | Enermax Liqtech 120X | 8GB Kingston HyperX Grey 1600mhz | SSD: Samsung 840 120GB |HDD: Samsung F3 1TB, Western Digital Green 500GB | Gigabyte 990FXA-UD3 | Sapphire R9 290 | OCZ ZT 550w | Fractal Design Define R2 Black Pearl |Toshiba Chromebook 2 | Mac Mini 2011| BF3: Thursfield | Citera så svarar jag snabbare.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Lund
Registrerad
Okt 2002

berggrenaren:
Jo, det kortet ser ju mycket trevligt ut, och jag har hört mycket bra om HD7950. Problemet är att det rent fysiskt inte går i lådan; BitFenix Prodigy har som jag förstår det bara plats för 2-slot kort. Sedan stramar ett grafikkort för strax över 2k på budgeten som det är.

Om jag däremot lyssnar på min kompis och går på mATX alternativet istället så är det möjligt att jag går på ett HD7950, då mobon i mATX paketet jag plockat ihop är än det i mITX paketet. Men för tillfället så är det nog mITX med ett HD7850 kort som gäller!

Eltarion:
Om jag kan få tag på Sapphire-kortet till samma pris som Asus-kortet så blir det nog Sapphire. Som det sur ut nu så kan jag inte hitta det för bättre än 200kr dyrare än Asus, och jag vet inte om 10% prisökning är värt det om Asus-kortet redan har bra kylare.

Jag skriver som en kratta