Permalänk
Medlem

Pålitlig Dator-reparatör i sthlm

Tjena på er

Jag har fått ett problem som jag inte klarar hantera själv. Min dator är mitt levebröd då jag jobbar hemifrån som frilans och behöver ha den fungerande så snabbt som möjligt. Jag tänkte därför kontakta någon som kan hjälpa mig få igång den.

För några år sedan lämnade jag in en annan dator på service nånstans i Nacka. Efter 10 timmar och nästan 5000kr senare hade de inte lyckats lösa problemet så jag beslutade mig för att ta tillbaka den. En dags research och ett hdd-byte senare fungerade den.

Nu är jag rädd för att springa in i en liknande situation igen. Undrar därför om någon här kan rekommendera nån genuin reparatör av datorer?
Gärna en som gör hembesök då jag inte har bil.

/Niklas

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av LongJohn:

Tjena på er

Jag har fått ett problem som jag inte klarar hantera själv. Min dator är mitt levebröd då jag jobbar hemifrån som frilans och behöver ha den fungerande så snabbt som möjligt. Jag tänkte därför kontakta någon som kan hjälpa mig få igång den.

För några år sedan lämnade jag in en annan dator på service nånstans i Nacka. Efter 10 timmar och nästan 5000kr senare hade de inte lyckats lösa problemet så jag beslutade mig för att ta tillbaka den. En dags research och ett hdd-byte senare fungerade den.

Nu är jag rädd för att springa in i en liknande situation igen. Undrar därför om någon här kan rekommendera nån genuin reparatör av datorer?

/Niklas

Det bästa är väl att beskriva vad för fel du har här så kan någon hjälpa dig.
Om det skulle behövas att någon kom hem till dig och hjälpa till så finns det flera som säkert skulle kunna det.

Jag exempelvis om jag vet att jag kan fixa problemet.
Varpå jag skulle vilja veta vad för problem det är innan så man inte kommer och blir tom i bollen, haha

Permalänk
Medlem
Skrivet av LongJohn:

Tjena på er

/Niklas

----------------
Borde inte vara så svårt att hitta ngn men oftast om man ska ha hjälp av nån med firma, så får man ta fram plånboken
Dessutom, så vet vi inget direkt om din dator eller vad problemet är egentligen så då är det väldigt svårt också att svara på vad felsökningen kan bli
Frågan är också hur gammal datorn i fråga är, det är också en väldigt relevant fråga, och hoppas du har backup på dina viktiga filer ifall en hårddisk gått sönder för dig..

Själv har jag tyvärr inte bil, hade kunnat hjälpa dig annars, fd datorbutiksanställd på en välrenomerad firma söder om stan som var känd för sin service innan den slog igen och jag var boss över servicen där

Visa signatur

fanns inte plats för alla mina leksaker här:(

Permalänk
Medlem

Tranfor i Sollentuna har mina föräldrar alltid använt sig av. Funkat utan problem.
http://www.tranfor.se/index.shtml

Permalänk
Medlem

Tack för att ni tar er tid att svara.

Om det är nån av er som menar allvar med att komma förbi och hjälpa mig skulle jag bli så otroligt tacksam!
Jag skulle tex. kunna göra så att jag betalar taxi fram o tillbaka för er och bjussar på lunch. Tar det mkt längre tid än ni räknat med så betalar jag för det, 500kr kanske eller vad vi kommer överens om.

Om nån är intresserad så bor jag söder om stan i huddinge.

Ni bad om beskrivning av problemet.
I korthet: Jag märkte häromdan att cpu'n var varm och bytte därför kylare. Efter bytet får jag ingen bild på skärmen "no signal".

Datorn är förhållandevis ny, 1,5 år ca.
Intel i7, SSD osv. Alla delar är kvalitetsmärken.
Vill ni exakt spec av delarna eller mer utförlig beskrivning av problemet så säg till.

Vill betona att jag själv inte vill försöka laga den. Jag har inte kunskap för det, är rädd att förstöra mer än jag redan gjort.

För den som funderar på att komma o hjälpa till så ska ni veta att det finns även en extra äldre dator till hands.

/Niklas

Permalänk
Medlem
Skrivet av LongJohn:

Tack för att ni tar er tid att svara.

Om det är nån av er som menar allvar med att komma förbi och hjälpa mig skulle jag bli så otroligt tacksam!
Jag skulle tex. kunna göra så att jag betalar taxi fram o tillbaka för er och bjussar på lunch. Tar det mkt längre tid än ni räknat med så betalar jag för det, 500kr kanske eller vad vi kommer överens om.

Om nån är intresserad så finns jag på 0739-417511, bor söder om stan i huddinge.

Ni bad om beskrivning av problemet.
I korthet: Jag märkte häromdan att cpu'n var varm och bytte därför kylare. Efter bytet får jag ingen bild på skärmen "no signal".

Datorn är förhållandevis ny, 1,5 år ca.
Intel i7, SSD osv. Alla delar är kvalitetsmärken.
Vill ni exakt spec av delarna eller mer utförlig beskrivning av problemet så säg till.

Vill betona att jag själv inte vill försöka laga den. Jag har inte kunskap för det, är rädd att förstöra mer än jag redan gjort.

För den som funderar på att komma o hjälpa till så ska ni veta att det finns även en extra äldre dator till hands.

/Niklas

---------------
Då bor du inte så långt från mig faktiskt
Säg till ifall ingen hör av sig, bara att PM:a mig så löser vi nåt, jag jobbar 8-17 och är hemma efter 18.30 på kvällarna om inte annat, så det ska vi nog kunna lösa ifall ingen annan har tid eller kan eller bor närmare än mig

Visa signatur

fanns inte plats för alla mina leksaker här:(