Den eviga tvisten, ipad 2 eller 3?..

Permalänk
Medlem

Den eviga tvisten, ipad 2 eller 3?..

Tjena gubbs, har de senaste veckorna allt mer intresserat mig för att inskaffa min första surfplatta. Har mest siktat in mig på "snik-varianten" ipad 2 16gb wifi för dryga 3000kr, vilket jag tycker är ett relativt bra pris för vad man får. Personligen när jag köpt teknikprylar har jag köpt grejer som funnits ï ~1år för prisets skull och så har man samtidigt sett att grejen fungerar, med undantag för min kära samsung galaxy s2 som jag köpte när den kom ut. Det sved lite i plånboken när man nu 1 år senare har sett att s3an kommit ut och s2an gått ner i pris, får sån huvudvärk när jag ser hur fort alla lanserar sina nya generationer av en särskild produkt. Men jag har stormtrivits med s2an men när jag nu kikar på surfplatta så känns det som att man borde köpa en tidigare generation när jag ändå använder s2an till så mycket. Varför jag siktade mig in på snik-varianten av ipad är för att den ska isåfall endast användas till surfning osv, jag tänker till all kostnad undvika att lagra saker på plattan då det sköter s2an som internt har 16gb + 32gb sd. Surfplattan ersätter helt enkelt all "onödig" surf på datorn som gång på gång startas för att endast användas till lite slösurf, vilket jag anser har börjat bli lite onödigt. Jag har istället försökt använda s2an till att surfa på och undvika att sätta på datorn men jag känner att en större skärm hade underlättat mycket, trots flash-stödet på s2an som man förlorar på en ipad eller? Tog en snabb kik på android-plattorna då jag trivs med android på s2an, men det känns som att android plattorna är där android-telefonerna var för något år sen. Har lite erfarenhet av apple sen tidigare, och jag är ganska neutral mellan android och ios, så en billig ipad såg ganska trevlig ut i mina ögon.

Nu har ni förhoppningsvis förstått vad jag söker, men när jag kikade på 2an i butik så låg ju självfallet den nya 3an bredvid och skärmen var ju snuskigt skarp. Men jag tvivlar på om det är värt 1200-1400kr extra för skärmens skull, känns inte direkt bra för samvetet då jag siktade in mig på ipad 2 16gb wifi först. Är helt enkelt intresserad av en padda för den större skärmen jämfört med s2an och att man slipper att ha datorn på konstant. Vad hade ni gjort ifall ni var i mina skor?

Ursäkta för den långa posten men jag hoppas ni förstår min osäkerhet, trots att flera säkerligen känner likadant så hoppas jag att någon kan säga vad de tycker jag skulle gjort.

Tackar!

Visa signatur

System 1||i5 4670K @ 3,4GHz /w H100i||Maximus VI Gene||16GB 1600MHz||ASUS R9 280X 3GB DC2 TOP||840 EVO + 1TB WD Black + 2TB WD Green||AX 860||Corsair 350D|| System 2||Phenom II X4 955 BE /w Noctua NH-U9B SE2||8GB 1600MHz||Gainward GTX 460 1GB "Golden Sample - GS"||1TB WD Black Sata6 + 2TB WD Green||TX 650W||CM Storm Sniper||
||rMBP 13" Late 2013 - i5 4288u 2,6GHz, 8GB, 512GB SSD||iPad 3 16gb||iPhone 5S||

Permalänk

Jag valde 3an pga
Mer ram , bättre skärm , bättre gpu , bättre kamera (den är dock inte använd mer än några få ggr till räkningar t.ex)
Har faktiskt blivit några få spel till den med tiden och andra appar, så jag känner att det var bättre att vänta en månad extra och köpa 3an med bättre komponenter.

Tänkte själv köpa 2an men med 3an klarar jag mig säkerligen till ipad 5 om jag nu behöver den samt jag får mer för 3an som beg

Visa signatur

ROG Strix SCAR 17 | 12th gen i9H | 3070Ti 8GB (såld)
Ryzen 7600 | RTX 4080S FE | 32GB ram 6800 Mhz
Ljudprylar: M-Audio Studiophile Q40, Blue Yeti mick, JBL Quantum 810, V-moda Crossfade 2

Permalänk
Medlem
Skrivet av truedesire:

Jag valde 3an pga
Mer ram , bättre skärm , bättre gpu , bättre kamera (den är dock inte använd mer än några få ggr till räkningar t.ex)
Har faktiskt blivit några få spel till den med tiden och andra appar, så jag känner att det var bättre att vänta en månad extra och köpa 3an med bättre komponenter.

Tänkte själv köpa 2an men med 3an klarar jag mig säkerligen till ipad 5 om jag nu behöver den samt jag får mer för 3an som beg

Så du anser ändå att det är värt att inskaffa 3an ändå? Skärmen osv. överväger prisskillnaden? Är som sagt min första surfplatta

Visa signatur

System 1||i5 4670K @ 3,4GHz /w H100i||Maximus VI Gene||16GB 1600MHz||ASUS R9 280X 3GB DC2 TOP||840 EVO + 1TB WD Black + 2TB WD Green||AX 860||Corsair 350D|| System 2||Phenom II X4 955 BE /w Noctua NH-U9B SE2||8GB 1600MHz||Gainward GTX 460 1GB "Golden Sample - GS"||1TB WD Black Sata6 + 2TB WD Green||TX 650W||CM Storm Sniper||
||rMBP 13" Late 2013 - i5 4288u 2,6GHz, 8GB, 512GB SSD||iPad 3 16gb||iPhone 5S||

Permalänk
Medlem

Dina funderingar på iPad2 16gb är mkt klokt. Wifi räcker då man för det mesta har surfpunkter nära inte minst mobilen. Dessutom kan du surfa via bluetooth om du har sån delning via din lur. 16Gb räcker bra . Har hämtat både en massa appar och tidningar och har inte ens utnyttjat hälften av minnet. Skärmen är på iPad2 är av mycket hög klass och plattan laggar aldrig. Dessutom är batteritiden grym.. (bättre än 3an) .Har kört min platta hela helgen utan att ladda den. Kameran är även den av hög klass.. det enda man saknar är blixt.Så jag kan varmt rekommendera iPad2 .

Permalänk
Medlem
Skrivet av drax:

Dina funderingar på iPad2 16gb är mkt klokt. Wifi räcker då man för det mesta har surfpunkter nära inte minst mobilen. Dessutom kan du surfa via bluetooth om du har sån delning via din lur. 16Gb räcker bra . Har hämtat både en massa appar och tidningar och har inte ens utnyttjat hälften av minnet. Skärmen är på iPad2 är av mycket hög klass och plattan laggar aldrig. Dessutom är batteritiden grym.. (bättre än 3an) .Har kört min platta hela helgen utan att ladda den. Kameran är även den av hög klass.. det enda man saknar är blixt.Så jag kan varmt rekommendera iPad2 .

Ok, verkar hugget som stucket. Har all förståelse för alla redan ipad 2 användare som väljer att inte "uppgradera", men det kanske är klokt att lägga drygt en 1000lapp extra för skärmens skull, då jag oftast inte bytar saker o ting på lång tid.

Visa signatur

System 1||i5 4670K @ 3,4GHz /w H100i||Maximus VI Gene||16GB 1600MHz||ASUS R9 280X 3GB DC2 TOP||840 EVO + 1TB WD Black + 2TB WD Green||AX 860||Corsair 350D|| System 2||Phenom II X4 955 BE /w Noctua NH-U9B SE2||8GB 1600MHz||Gainward GTX 460 1GB "Golden Sample - GS"||1TB WD Black Sata6 + 2TB WD Green||TX 650W||CM Storm Sniper||
||rMBP 13" Late 2013 - i5 4288u 2,6GHz, 8GB, 512GB SSD||iPad 3 16gb||iPhone 5S||

Permalänk
Medlem

Jag hade absolut gått på 3'an, skärmen är fantastisk.
Läser du mycket kommer dina ögon tacka dig.

Visa signatur

"When I get sad, I stop being sad and be awsome instead, true story."

Permalänk
Medlem
Skrivet av Json_81:

Jag hade absolut gått på 3'an, skärmen är fantastisk.
Läser du mycket kommer dina ögon tacka dig.

Låter klokt, både 2an o 3an är förmodligen två väldigt härliga "paddor", ska ju framför allt använda den till surf där man läser mycket
Tackar för svaren!

Visa signatur

System 1||i5 4670K @ 3,4GHz /w H100i||Maximus VI Gene||16GB 1600MHz||ASUS R9 280X 3GB DC2 TOP||840 EVO + 1TB WD Black + 2TB WD Green||AX 860||Corsair 350D|| System 2||Phenom II X4 955 BE /w Noctua NH-U9B SE2||8GB 1600MHz||Gainward GTX 460 1GB "Golden Sample - GS"||1TB WD Black Sata6 + 2TB WD Green||TX 650W||CM Storm Sniper||
||rMBP 13" Late 2013 - i5 4288u 2,6GHz, 8GB, 512GB SSD||iPad 3 16gb||iPhone 5S||

Permalänk

Jag har kört iPad 1 sen sommaren 2010 och skulle definitivt ta 3an före 2an. Skärmen gör valet enkelt!
Beror förstås på hur man använder den, jag gillar att ligga på mage i sängen och surfa, se på film, etc. då hamnar man väldigt nära och 3an blir överlägsen. Sitter man alltid med plattan på behörigt avstånd och zoomar in på texter så spelar det ingen större roll, dock är det skönt med lite snabbare hårdvara när man surfar, speciellt vid kommande operativsystemsuppgraderingar.
Vad gäller lagringsutrymme så tycker jag att 64 GB är alldeles för lite, film musik och appar tar mycket plats om man börjar använda den mycket. Bara apparna för mig tar ca 12GB.

Men om du nu ska ha den till surf på lite avstånd så blir 2an bra, 3an är mer om du vill säkra för framtida iOS

Permalänk
Entusiast

3'an helt klart, skärmen är otrolig

Visa signatur

EVGA GTX 1080 Ti | Intel Core i9-9900K | Fractal Design Celsius S24 | ASUS ROG Strix Z390-I | 32 GB DDR4 @3200Mhz | Corsair SF750 | Samsung 970 Evo Plus 1 TB (M.2) | Crucial MX 500 & 300 1TB (2,5") | Louqe Ghost S1 Ash | AOC AGON AG271QG, Eizo Foris FS2333 & TCL 75EP660 | Windows 11 64-bit

Permalänk
Hedersmedlem

själv köpte jag ipad 2 just för att priset var lågt. samt att jag ser direkt ingen nytta till att köpa 3:an fast än skärmen är mer högupplöst osv.. har inga problem att sitta o läsa på ipaden ett par timmar om dagen (2:an).. det är inte direkt så att jag spelar spel på ipaden för det har jag datorn till för.. sen kan du ju dela anslutning från din samsung till ipaden via hotspot som jag tycker är trevligt när tillgången till gratis wifi inte finns (finns även på 3:an generation om jag inte har fel för mig)

så jag slår ett slag för ipad 2 fast än den nya har bättre specifikationer. men sen är det upp till dig att välja, jag delar med mig av min åsikt om vad jag tycker.

om man har ekonomi till det och tycker 3:an är värd priset så go for it!

Visa signatur

MODERKORT: ASRock Z68 Extreme4 | CPU: Intel Core i5 2500K | CPU Kylare: Noctua NH-D14 | RAM: Corsair 16GB 1600Mhz Vengeance |
GPU: GTX 580 1536MB X2 SLI | PSU: Corsair TX 850W 80+ Bronze M | Chassi: Fractal Define Arc | Skärm: LG IPS Panel
Guide: Hur man gör rent i sin dator.

Permalänk
Medlem

Både 2an o 3an talar för sig, lite tekniknörd som man är innerst inne så lutar det lite mer åt 3an 16gb wifi. Hade säkerligen blivit nöjd med 2an också, för se imorgon Tackar än en gång för era åsikter

Visa signatur

System 1||i5 4670K @ 3,4GHz /w H100i||Maximus VI Gene||16GB 1600MHz||ASUS R9 280X 3GB DC2 TOP||840 EVO + 1TB WD Black + 2TB WD Green||AX 860||Corsair 350D|| System 2||Phenom II X4 955 BE /w Noctua NH-U9B SE2||8GB 1600MHz||Gainward GTX 460 1GB "Golden Sample - GS"||1TB WD Black Sata6 + 2TB WD Green||TX 650W||CM Storm Sniper||
||rMBP 13" Late 2013 - i5 4288u 2,6GHz, 8GB, 512GB SSD||iPad 3 16gb||iPhone 5S||

Permalänk
Medlem

Gällande lagringsutrymme vet jag att det fort kan slukas men när det gäller ipaden så skulle jag försöka att nästan helt låta bli att proppa den med onödiga appar, filmer o musik. Spotify får gärna finnas på den men kommer inte tanka ner någon musik på den för att möjliggöra offline mode för det har jag fixat på s2an och jag är medveten om hur mycket plats musiken tar. Gällande appar så ska jag undvika onödiga tunga spel osv, bara relevanta saker då jag tänker surfa och kolla youtube/film. Lagrar jag en film på den, tas den bort när man sett den, simple as that. Så jag tror 16gb kommer räcka, annars anpassar jag mig

Visa signatur

System 1||i5 4670K @ 3,4GHz /w H100i||Maximus VI Gene||16GB 1600MHz||ASUS R9 280X 3GB DC2 TOP||840 EVO + 1TB WD Black + 2TB WD Green||AX 860||Corsair 350D|| System 2||Phenom II X4 955 BE /w Noctua NH-U9B SE2||8GB 1600MHz||Gainward GTX 460 1GB "Golden Sample - GS"||1TB WD Black Sata6 + 2TB WD Green||TX 650W||CM Storm Sniper||
||rMBP 13" Late 2013 - i5 4288u 2,6GHz, 8GB, 512GB SSD||iPad 3 16gb||iPhone 5S||

Permalänk
Skrivet av KaZiSwE:

Så du anser ändå att det är värt att inskaffa 3an ändå? Skärmen osv. överväger prisskillnaden? Är som sagt min första surfplatta

I mina ögon, är den det
Jag valde att vänta en månad extra för att få råd med den

Skrivet av drax:

Dessutom är batteritiden grym.. (bättre än 3an) .Har kört min platta hela helgen utan att ladda den. Kameran är även den av hög klass.. det enda man saknar är blixt.Så jag kan varmt rekommendera iPad2 .

batteri tiden ska vara exakt samma enligt apple, och jag laddar min bara var 3e-5e dag (ipad3)
de med 3g modul ska dock dra mer ström om jag förstått rätt.

Visa signatur

ROG Strix SCAR 17 | 12th gen i9H | 3070Ti 8GB (såld)
Ryzen 7600 | RTX 4080S FE | 32GB ram 6800 Mhz
Ljudprylar: M-Audio Studiophile Q40, Blue Yeti mick, JBL Quantum 810, V-moda Crossfade 2

Permalänk
Medlem

Jag hade köpt en Google Nexus. Billig som satan så man inte behöver gråta blod när det är dax för nytt, vilket går rätt fort i den branchen. Problemet är att den är för populär och sålt slut (iaf 16GB-modellen).

Visa signatur

Whisky kan drickas på 3 sätt:
1. Utan vatten. 2. Med vatten. 3. Som vatten.

CR-10S Pro, CR-10S5, CR-10 Max

Permalänk
Medlem

Jag har en ipad 2. Det är väldigt trevlig men jag läser en del serietidningar. Då skalar den ner sidorna lite och den högupplösta skärmen som 3an ha hade varit väldigt trevligt och det hade varit lite trevligare att läsa på.

Ipad 2 fungerar absolut, funkar kanon att surfa, spela etc.

Det handlar helt enkelt om hur mycket du vill lägga ut. Ipad 3 är helt klart trevligare. Tänker du läsa böcker och/eller serier tycker jag absolut att du ska köpa 3an. Har du inte pengarna nu, spara och vänta! Om du inte ska läsa så är det hur mycket du vill lägga ut som avgör

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pappy:

Jag hade köpt en Google Nexus. Billig som satan så man inte behöver gråta blod när det är dax för nytt, vilket går rätt fort i den branchen. Problemet är att den är för populär och sålt slut (iaf 16GB-modellen).

Tog en kik på Google Nexus och insåg ganska fort att den var slutsåld. Den verkar hur som helst mycket trevlig men jag tror att skärmen på 7 tum känns lite liten för att gå från en 4,3 tums mobil. Hela grejen med surfplatta i mitt fall var storleken på skärmen som kan ersätta mycket av slösurfen på datorn, och då tror jag iPads 9,7 tums lämpar sig bättre

Skrivet av Nasso:

Jag har en ipad 2. Det är väldigt trevlig men jag läser en del serietidningar. Då skalar den ner sidorna lite och den högupplösta skärmen som 3an ha hade varit väldigt trevligt och det hade varit lite trevligare att läsa på.

Ipad 2 fungerar absolut, funkar kanon att surfa, spela etc.

Det handlar helt enkelt om hur mycket du vill lägga ut. Ipad 3 är helt klart trevligare. Tänker du läsa böcker och/eller serier tycker jag absolut att du ska köpa 3an. Har du inte pengarna nu, spara och vänta! Om du inte ska läsa så är det hur mycket du vill lägga ut som avgör

Blir ju mest läsning/surfning - slippa starta datorn Tackar för din åsikt! Ska in till köpcentret idag och förhoppningsvis köpa en.

Visa signatur

System 1||i5 4670K @ 3,4GHz /w H100i||Maximus VI Gene||16GB 1600MHz||ASUS R9 280X 3GB DC2 TOP||840 EVO + 1TB WD Black + 2TB WD Green||AX 860||Corsair 350D|| System 2||Phenom II X4 955 BE /w Noctua NH-U9B SE2||8GB 1600MHz||Gainward GTX 460 1GB "Golden Sample - GS"||1TB WD Black Sata6 + 2TB WD Green||TX 650W||CM Storm Sniper||
||rMBP 13" Late 2013 - i5 4288u 2,6GHz, 8GB, 512GB SSD||iPad 3 16gb||iPhone 5S||

Permalänk

Min elräkning gick ned faktiskt efter jag skaffade ipaden , det är inte mycket jag använder datorn till längre förutom bf3/LoL .

Surf mail bank sköts via ipad

Visa signatur

ROG Strix SCAR 17 | 12th gen i9H | 3070Ti 8GB (såld)
Ryzen 7600 | RTX 4080S FE | 32GB ram 6800 Mhz
Ljudprylar: M-Audio Studiophile Q40, Blue Yeti mick, JBL Quantum 810, V-moda Crossfade 2

Permalänk
Medlem

Sitter med en iPad 3a 16gb wifi nu ! Köpte den hos siba o fy sören vad störiga dessa försäljare är... Han erbjöd ju mig skärmskydd o abonnemang o trygghetsförsäkring etc. Jag köpte endast paddan och Apples smart case. Han sade att förra veckan kom 3st in med spruckna skärmar på sin ipad och det täcker ju inte apples garanti som jag endast har nu. Är relativt försiktig med mina grejer, särskilt när det är större grejer så undviker jag att tappa dem. På min samsung galaxy s2 har jag både casemate tough och invisible shield som jag är nöjd med. Till ipaden har jag nu bara apples smart case men som ändå täcker både fram o baksida när den inte används, vilket mitt skal till s2an inte gör - därmed invisible shield på den. Borde jag ändå skaffa ett invisible shield till ipaden eller förstör det känslan etc. etc.?

Visa signatur

System 1||i5 4670K @ 3,4GHz /w H100i||Maximus VI Gene||16GB 1600MHz||ASUS R9 280X 3GB DC2 TOP||840 EVO + 1TB WD Black + 2TB WD Green||AX 860||Corsair 350D|| System 2||Phenom II X4 955 BE /w Noctua NH-U9B SE2||8GB 1600MHz||Gainward GTX 460 1GB "Golden Sample - GS"||1TB WD Black Sata6 + 2TB WD Green||TX 650W||CM Storm Sniper||
||rMBP 13" Late 2013 - i5 4288u 2,6GHz, 8GB, 512GB SSD||iPad 3 16gb||iPhone 5S||

Permalänk
Medlem

Jag har bara smartcover. Sålänge du inte tänker slänga den i marken så är det lugnt.

Permalänk

Jag satt i samma sitts för ett par månader sedan, dock köpte jag en iPad2. Dustin hade en 64gig med 3G på rush hour för 4500pix. Givet köp och riktigt skönt med jailbreak och XBMC:)

Och angående alla dessa j*vla försäkringar... skulle man köpa allt sånt crap till allt man köper så har man snart betalt 3 nya prylar. Så är man inte abnormalt fummlig...

Ang Invisible Shield, jag är inget fan av sånt. Hade det på min N900 och senare på 3GSen. N900 vart ok iom att man hade stylusen typ alltid. Men den flög av 3GSen fortare än en oljadråtta, förstörde kännslan totalt (min åsikt iaf). Repar jag upp skärmen så antingen byter jag väl skärm eller så köper jag en ny device. Finns ju alltid ngt nytt mer eller mindre:D

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av KaZiSwE:

Sitter med en iPad 3a 16gb wifi nu ! Köpte den hos siba o fy sören vad störiga dessa försäljare är... Han erbjöd ju mig skärmskydd o abonnemang o trygghetsförsäkring etc. Jag köpte endast paddan och Apples smart case. Han sade att förra veckan kom 3st in med spruckna skärmar på sin ipad och det täcker ju inte apples garanti som jag endast har nu. Är relativt försiktig med mina grejer, särskilt när det är större grejer så undviker jag att tappa dem. På min samsung galaxy s2 har jag både casemate tough och invisible shield som jag är nöjd med. Till ipaden har jag nu bara apples smart case men som ändå täcker både fram o baksida när den inte används, vilket mitt skal till s2an inte gör - därmed invisible shield på den. Borde jag ändå skaffa ett invisible shield till ipaden eller förstör det känslan etc. etc.?

jag kör med belkin snap shield och smart cover, tillsammans med en matt displayskydd funkar utmärkt då jag inte gillar den glansiga ytan som är på skärmen. men skärmen är lika användarvänlig så som med och utan. återigen så är det lite av vad man själv tycker.

Visa signatur

MODERKORT: ASRock Z68 Extreme4 | CPU: Intel Core i5 2500K | CPU Kylare: Noctua NH-D14 | RAM: Corsair 16GB 1600Mhz Vengeance |
GPU: GTX 580 1536MB X2 SLI | PSU: Corsair TX 850W 80+ Bronze M | Chassi: Fractal Define Arc | Skärm: LG IPS Panel
Guide: Hur man gör rent i sin dator.

Permalänk
Sötast

Äh, det är en padda, knappast något du har i en ficka full med grus heller, chansen att repa en surfplatta är väl 10x lägre än en mobil.

Sen det där med att "3 pers var inne förra veckan" är ju bara typisk försäljarbabbel, du hör samma historia varje gång du är inne i en mobilbutik eller liknande.

"Är du säker på att du inte ska ha den dära försäkringen som kostar 3 gånger mer än din iPad? För alltså det var en stackars kund som kom in här i fredags och han hade tappat sin sprillans nya iPad3 på första dagen!!! Han frågade "kan man inte teckna den där försäkringen i efterhand? Men självklart går det ju inte.... så ska du teckna din nu eller?"

Permalänk
Medlem

Jag har en 2:a 16Gb Wifi sen drygt ett år tillbaka. Jag har inga planer på att uppgradera, men om jag varit i din situation hade jag köpt 3:an. Bara skärmen är värd de extra pengarna.

Visa signatur

Better to have and not need, than to need and not have.

Permalänk
Medlem

Hahah! Goa gubbar.. Nöjer mig med paddan + smart caset tills vidare, bränt alldeles för mycket pengar redan.. Ang. invisible shield så kändes det lite nödvändigt till mobilen då den som sagt åker med överallt och har inget skydd som skyddar skärmen då man inte använder den som smart caset till ipaden gör Skärmskyddet till mobilen är väl okej till en 4,3 tums skärm, när det gäller känslan osv jämfört med en s2a utan skärmskydd. Men till ipaden så kändes det lite tråkigt att ha skärmskydd då skärmen redan är fin som den är och är skyddad av smart caset då den inte används, det får bli tills vidare isåfall...

Tack allihopa!!

Visa signatur

System 1||i5 4670K @ 3,4GHz /w H100i||Maximus VI Gene||16GB 1600MHz||ASUS R9 280X 3GB DC2 TOP||840 EVO + 1TB WD Black + 2TB WD Green||AX 860||Corsair 350D|| System 2||Phenom II X4 955 BE /w Noctua NH-U9B SE2||8GB 1600MHz||Gainward GTX 460 1GB "Golden Sample - GS"||1TB WD Black Sata6 + 2TB WD Green||TX 650W||CM Storm Sniper||
||rMBP 13" Late 2013 - i5 4288u 2,6GHz, 8GB, 512GB SSD||iPad 3 16gb||iPhone 5S||

Permalänk
Skrivet av KaZiSwE:

Låter klokt, både 2an o 3an är förmodligen två väldigt härliga "paddor", ska ju framför allt använda den till surf där man läser mycket
Tackar för svaren!

Värt att tänka på är att bara för att skärmen är i hög upplösning så är inte allt material som finns lika välupplöst, de flesta spel och appar är anpassade för äldre pads eller iPhones, men ska du spendera den största delen av tiden surfades så är ju inte det ett problem Där finns det dock inte lika mycket som måste vara högupplöst där i mina ögon

Visa signatur

| Mobo: B550 AORUS ELITE V2 | CPU: Ryzen 5600x | RAM: 32GB @ 3600MHz | GPU: Asus GTX 1070 ROG| |PSU:RM750x | Chassi: Fractal Design Define R5 | SSD: OCZ Vertex3 120GB + Force GT 240GB | HDD: 6TB | Skärm: Foris FS2333 | |Ljud: Xonar Essence STX |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lasergurka:

Värt att tänka på är att bara för att skärmen är i hög upplösning så är inte allt material som finns lika välupplöst, de flesta spel och appar är anpassade för äldre pads eller iPhones, men ska du spendera den största delen av tiden surfades så är ju inte det ett problem Där finns det dock inte lika mycket som måste vara högupplöst där i mina ögon

Ja jo, det visste jag. Men surfar nog en hel del o där blir det lite krispigare

Visa signatur

System 1||i5 4670K @ 3,4GHz /w H100i||Maximus VI Gene||16GB 1600MHz||ASUS R9 280X 3GB DC2 TOP||840 EVO + 1TB WD Black + 2TB WD Green||AX 860||Corsair 350D|| System 2||Phenom II X4 955 BE /w Noctua NH-U9B SE2||8GB 1600MHz||Gainward GTX 460 1GB "Golden Sample - GS"||1TB WD Black Sata6 + 2TB WD Green||TX 650W||CM Storm Sniper||
||rMBP 13" Late 2013 - i5 4288u 2,6GHz, 8GB, 512GB SSD||iPad 3 16gb||iPhone 5S||