Problem VIKTIGT HJÄLP![Bilden fyller inte hela skärmen]

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Dec 2011

Problem VIKTIGT HJÄLP![Bilden fyller inte hela skärmen]

Tjenare!

Jag har fixat att installera om operativsystemet till en kompis som är Windows Vista Home Basic men när installationen var färdig så är bilden inte på hela skärmen utan det saknas en bit runt kanterna. Jag har ändrat bildskärmsupplösing till max och det går bara till 1400x1050 och förut har han haft 1920x1080 eftersom han har en 27" Asus skärm Full HD. Hans Far är ganska irriterad och skulle behöva snabb hjälp. Allt detta har funkat med skärmen förut och vi bara installerade om operativsystemet. Samma sak att Vi har kopplat in internet kabeln men det står att det inte finns någon anslutning. Skulle uppskatta enorm hjälp för detta.

Tack så mycket på Förhand
Endast Seriösa Svara, Tack!

MVH

//Nisse

Ändrade rubrik

Processor: Intel® Core i7-2600K Processor 3,4 ghz|ModerKort: Asus P8P67 |Grafikkort: MSI GeForce GTX 580 1536MB TWIN FROZR II |Hårdisk (SSD): Corsair force SSD 120 GB |Minne: Corsair Vengeance DDR3 1600MHz 16GB CL10 |Nätagg: Corsair TX V2 750W PSU |Hårddisk: Western Digital Caviar® Green 2TB |Cassi: Cooler Master HAF X Big Tower Svart | VattenKylning: Corsair H70 CORE Hydro Series CPU Kylare

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Sölvesborg
Registrerad
Aug 2008

Har ni installerat drivrutinerna till grafikkortet?

/Asus P8P67 PRO B3/Intel i7 2600K@4.6ghz/Noctua NH-D14/Asus GTX1080 Strix/Samsung 830/16 gb Corsair vengeance 1600mhz/Fractal Design Define R5/Corsair AX850/Kringutrustning: /Ducky G2pro Mx Green/Ducky YOTHMx Green/M-Audio AV40 MK2/MX Master/HyperXCloudII

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
dalarna
Registrerad
Dec 2006

Istallerat ALLA nödvändiga drivrutiner? Nätverksdrivisarna till exempel?

mvh

..counting all the assholes in the room, well I'm defenitly not alone..

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Dec 2011

Nej, han har ingen skiva till det och som jag skrev om internetet så kan du förstå vilket problem vi har.. Och du har ingen aning om internet problemet eller? Allt detta har ju funkat förut

Processor: Intel® Core i7-2600K Processor 3,4 ghz|ModerKort: Asus P8P67 |Grafikkort: MSI GeForce GTX 580 1536MB TWIN FROZR II |Hårdisk (SSD): Corsair force SSD 120 GB |Minne: Corsair Vengeance DDR3 1600MHz 16GB CL10 |Nätagg: Corsair TX V2 750W PSU |Hårddisk: Western Digital Caviar® Green 2TB |Cassi: Cooler Master HAF X Big Tower Svart | VattenKylning: Corsair H70 CORE Hydro Series CPU Kylare

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Brokind
Registrerad
Jun 2011

Ni har inga drivrutiner installerade för varken Grafikkort eller Moderkort. Först måste ni installera drivrutinerna för moderkortet. De ska ligga på en skiva som följde med moderkortet. Sen ska ni ladda ner och installera grafikdrivrutiner.

Speldator: Fractal Design R4 / ASRock Z77 PRO3 / I5 3570K @4.0 Ghz / Corsair Vengeance LP 8GB / Cooler Master Hyper 212 EVO / Gigabyte HD7950 Windforce @Stock / Fractal Design Integra 650W / 500GB WD Caviar Black / 1TB WD Caviar Blue

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Dec 2011

Har Moderkort drivrutiner och jag installerar dom då men det hjälper väl inte internet anslutningen eller?

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Göteborg
Registrerad
Mar 2002

Varför ger ni er på en ominstallation när ni uppenbarligen har noll koll? Då blir det därefter.

Datorer - Macbook Pro 13" late 2013 / MacBook Air 13" late 2013
Hörlurssystem - DacMagic Plus > Sennheiser HD650 / NAD HP50
Ljudsystem - HRT Music Streamer II+ > NAD C356BEE > DALI Mentor 6
Bilpark - Porsche 911 Carrera S

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Solna
Registrerad
Jan 2007

Som det är skrivet innan, fixa alla drivrutiner. Sen kommer det bli bra igen.

"Gör om, gör rätt"

Main. - Fractal Design Meshify C - Corsair AX860 - Asus Maximus VI Formula - Intel i7 4790k - 16GB Muschkin Redline 2133mhz - Asus Strix GTX 1080 - Asus Xonar D2X - 1x 840 Pro 256GB - 2x 850 Pro 256GB - 2x 840 Evo 250GB RAID0 - 2x Samsung 850 Evo 500GB - Logitech G502 - Corsair K95 RGB - BenQ XL2420T - Sennheiser Game One
Macbook Pro Retina L2012
Projekt 13 - Bygglogg WIP

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Västerås
Registrerad
Nov 2011

Du kan också ladda ner drivrutiner från en annan dator, lägga in dem på ett usb minne eller extern hårddisk och sedan installera dem på "problem datorn".

Livet är som ett avloppsrör, långt och fullt med skit.

Citera om du vill ha svar!

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Lund
Registrerad
Okt 2002

Är datorn kopplad till displayed via HDMI? Jag vill minnas att jag hade samma problem, men tyvärr inte hur jag löste det. Googla lite på 'HDMI Letterbox' isf.

Trädvy Permalänk
Hedersmedlem
Plats
Linköping
Registrerad
Okt 2006

derschlangeman, jag har ändrat rubriken. Kom ihåg att skriva tydligare rubriker i framtiden, den du skrev beskriver inte ditt problem det minsta och gör det bara svårare för båda dig och andra som vill hjälpa.

MVH
Moderator Shimonu