Problem VIKTIGT HJÄLP![Bilden fyller inte hela skärmen]

Permalänk

Problem VIKTIGT HJÄLP![Bilden fyller inte hela skärmen]

Tjenare!

Jag har fixat att installera om operativsystemet till en kompis som är Windows Vista Home Basic men när installationen var färdig så är bilden inte på hela skärmen utan det saknas en bit runt kanterna. Jag har ändrat bildskärmsupplösing till max och det går bara till 1400x1050 och förut har han haft 1920x1080 eftersom han har en 27" Asus skärm Full HD. Hans Far är ganska irriterad och skulle behöva snabb hjälp. Allt detta har funkat med skärmen förut och vi bara installerade om operativsystemet. Samma sak att Vi har kopplat in internet kabeln men det står att det inte finns någon anslutning. Skulle uppskatta enorm hjälp för detta.

Tack så mycket på Förhand
Endast Seriösa Svara, Tack!

MVH

//Nisse

Ändrade rubrik
Visa signatur

Processor: Intel® Core i7-2600K Processor 3,4 ghz|ModerKort: Asus P8P67 |Grafikkort: MSI GeForce GTX 580 1536MB TWIN FROZR II |Hårdisk (SSD): Corsair force SSD 120 GB |Minne: Corsair Vengeance DDR3 1600MHz 16GB CL10 |Nätagg: Corsair TX V2 750W PSU |Hårddisk: Western Digital Caviar® Green 2TB |Cassi: Cooler Master HAF X Big Tower Svart | VattenKylning: Corsair H70 CORE Hydro Series CPU Kylare

Permalänk
Medlem

Har ni installerat drivrutinerna till grafikkortet?

Visa signatur

ROG Strix Z790-E/Intel i7 13700K/Noctua NH-D15 Black/MSI RTX 4080 Suprim X/32GB Corsair vengeance 6200mhz/Lian Li O11 Air Mini/Seasonic Vertex 850/Kringutrustning: Keychron Q2
Alienware AW3423DWF/Klipsch R-41PM/G-Pro X Superlight/Fidelio X2HR

Permalänk

Istallerat ALLA nödvändiga drivrutiner? Nätverksdrivisarna till exempel?

mvh

Visa signatur

..counting all the assholes in the room, well I'm defenitly not alone..

Permalänk

Nej, han har ingen skiva till det och som jag skrev om internetet så kan du förstå vilket problem vi har.. Och du har ingen aning om internet problemet eller? Allt detta har ju funkat förut

Visa signatur

Processor: Intel® Core i7-2600K Processor 3,4 ghz|ModerKort: Asus P8P67 |Grafikkort: MSI GeForce GTX 580 1536MB TWIN FROZR II |Hårdisk (SSD): Corsair force SSD 120 GB |Minne: Corsair Vengeance DDR3 1600MHz 16GB CL10 |Nätagg: Corsair TX V2 750W PSU |Hårddisk: Western Digital Caviar® Green 2TB |Cassi: Cooler Master HAF X Big Tower Svart | VattenKylning: Corsair H70 CORE Hydro Series CPU Kylare

Permalänk
Medlem

Ni har inga drivrutiner installerade för varken Grafikkort eller Moderkort. Först måste ni installera drivrutinerna för moderkortet. De ska ligga på en skiva som följde med moderkortet. Sen ska ni ladda ner och installera grafikdrivrutiner.

Visa signatur

Speldator: Fractal Design R4 / ASRock Z77 PRO3 / I5 3570K @4.0 Ghz / Corsair Vengeance LP 8GB / Cooler Master Hyper 212 EVO / Gigabyte HD7950 Windforce @Stock / Fractal Design Integra 650W / 500GB WD Caviar Black / 1TB WD Caviar Blue

Permalänk

Har Moderkort drivrutiner och jag installerar dom då men det hjälper väl inte internet anslutningen eller?

Visa signatur

Processor: Intel® Core i7-2600K Processor 3,4 ghz|ModerKort: Asus P8P67 |Grafikkort: MSI GeForce GTX 580 1536MB TWIN FROZR II |Hårdisk (SSD): Corsair force SSD 120 GB |Minne: Corsair Vengeance DDR3 1600MHz 16GB CL10 |Nätagg: Corsair TX V2 750W PSU |Hårddisk: Western Digital Caviar® Green 2TB |Cassi: Cooler Master HAF X Big Tower Svart | VattenKylning: Corsair H70 CORE Hydro Series CPU Kylare

Permalänk
Medlem

Varför ger ni er på en ominstallation när ni uppenbarligen har noll koll? Då blir det därefter.

Visa signatur

Datorer - M1 MacBook Pro 14"
Hörlurssystem - Scarlett 4i4 / Objective2 / Beyerdynamic DT 770
Ljudsystem - NAD C356BEE > DALI Mentor 6
Bilpark - Porsche 718 Spyder

Permalänk
Medlem

Som det är skrivet innan, fixa alla drivrutiner. Sen kommer det bli bra igen.

"Gör om, gör rätt"

Visa signatur

Main. - Fractal Design Meshify C - Corsair AX860 - Asus Strix B550-E - AMD Ryzen 5 3600 - 32gb Corsair Vengeance 3200mhz - Asus Strix GTX 1080 - Samsung 970 Evo 250gb - Kingston A200 1tb - 1x 840 Pro 256GB - 2x 850 Pro 256GB - 2x 840 Evo 250GB RAID0 - 2x Samsung 850 Evo 500GB - Logitech G502 - Corsair K95 RGB - BenQ XL2420T - Sennheiser Game One
2018 Macbook Pro 13" 2018 iPad Pro 12,9"
Projekt 13 - Bygglogg WIP

Permalänk

Du kan också ladda ner drivrutiner från en annan dator, lägga in dem på ett usb minne eller extern hårddisk och sedan installera dem på "problem datorn".

Visa signatur

Livet är som ett avloppsrör, långt och fullt med skit.

Citera om du vill ha svar!

Permalänk
Medlem

Är datorn kopplad till displayed via HDMI? Jag vill minnas att jag hade samma problem, men tyvärr inte hur jag löste det. Googla lite på 'HDMI Letterbox' isf.

Permalänk
Hedersmedlem

derschlangeman, jag har ändrat rubriken. Kom ihåg att skriva tydligare rubriker i framtiden, den du skrev beskriver inte ditt problem det minsta och gör det bara svårare för båda dig och andra som vill hjälpa.

MVH
Moderator Shimonu